۱۳۹۵ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

" چانه زنی و مذاکره صنفی"

محمدخاکساری بازرس شورای مرکزی وکانون صنفی یکی از موسسان کانون ومدیر مسئول صاحب امتیازقلم هفته نامه توقيف شده قلم معلم: سلام همکارمان : چانه زنی و مذاکره صنفی" یکی از روشهای کسب خواسته های صنفی "چانه زنی و مذاکره "👉 است نظرات مختلف در این موردهمکارمان دارند. 1-مخالفین چانه زنی و مذاکره: برخی همکارمان اعتقاد دارند. این حکومت اصلاح پذیر نیست و هر گونه "مذاکره و چانه زنی" را با حاکمیت محکوم می کنند . این گروه همکارمان فقط "اعتصاب و تجمع "را کارساز وتاثیر گذار می دانند روش های دیگر را قبول ندارند. 2- موافقین چانه زنی و مذاکره: برخی دیگر همکارمان اعتقاد دارند "اعتصاب و تجمع"برای همکارمان هزینه سنگین دارد . و همکارمان از آن استقبال نمی کنند . و همکاران را در تقابل با حاکمیت قرار می دهد. و همکاران کمتر استقبال می کنند. رویه "چانه زنی و مذاکره" را پیشنهاد می کنند که هزینه کمتری دارد. پیشنهاد بنده: از همکاران تقاضا دارم پیشنهادات خود را به اضافه کنند. من فکر می کنم . از روش پیشنهادی "آموزش بین الملل" بیش 30 میلیون عضو و 150 کشور عضو آن هستند. و شورا ی هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران با نام بین المللی ( CCITTA ) عضو آن است.پیشنهاد می کنم. متاسفانه ایران حق عضویت خود را پرداخت نکرده است . بامشکل مواجه شده است . امید است با کمک و مساعدت همکارمان این مشکل بر طرف شود. اما پیشنهاد آموزش بین المل برای خواسته صنفی چیست.؟ آموزش بین المل از سه ابزار " تجمع ،اعتصاب،چانه زنی و مذاکره" را پیشنهاد می کند. چانه زنی و مذاکره به تنهایی چاره ساز نیست. وقتی "مذاکره و چانه زنی " نتیجه می دهد. که پشت آن " نیرو و زور مادی"درست و حسابی پشت آن باشد.که بیرون از اطاق مذاکره پشتوانه "مذاکره و چانه زنی" است. محمد خاکساری شهریور 95 khaksari902@gmail.con

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر