۱۳۹۵ شهریور ۲۳, سهشنبه
" چانه زنی و مذاکره صنفی"
محمدخاکساری بازرس شورای مرکزی وکانون صنفی یکی از موسسان کانون ومدیر مسئول صاحب امتیازقلم هفته نامه توقيف شده قلم معلم:
سلام همکارمان :
چانه زنی و مذاکره صنفی"
یکی از روشهای کسب خواسته های
صنفی "چانه زنی و مذاکره "👉 است
نظرات مختلف در این موردهمکارمان دارند.
1-مخالفین چانه زنی و مذاکره:
برخی همکارمان اعتقاد دارند.
این حکومت اصلاح پذیر نیست
و هر گونه "مذاکره و چانه زنی"
را با حاکمیت محکوم می کنند .
این گروه همکارمان فقط
"اعتصاب و تجمع "را کارساز وتاثیر گذار
می دانند روش های دیگر را قبول ندارند.
2- موافقین چانه زنی و مذاکره:
برخی دیگر همکارمان اعتقاد دارند
"اعتصاب و تجمع"برای همکارمان
هزینه سنگین دارد . و همکارمان از آن
استقبال نمی کنند . و همکاران را
در تقابل با حاکمیت قرار می دهد.
و همکاران کمتر استقبال می کنند.
رویه "چانه زنی و مذاکره"
را پیشنهاد می کنند که هزینه کمتری دارد.
پیشنهاد بنده:
از همکاران تقاضا دارم پیشنهادات
خود را به اضافه کنند.
من فکر می کنم . از روش
پیشنهادی "آموزش بین الملل"
بیش 30 میلیون عضو و 150
کشور عضو آن هستند.
و شورا ی هماهنگی تشکل های صنفی
فرهنگیان ایران با نام بین المللی
( CCITTA )
عضو آن است.پیشنهاد می کنم.
متاسفانه ایران حق عضویت خود را
پرداخت نکرده است . بامشکل مواجه
شده است . امید است با کمک و مساعدت
همکارمان این مشکل بر طرف شود.
اما پیشنهاد آموزش بین المل برای
خواسته صنفی چیست.؟
آموزش بین المل از سه ابزار
" تجمع ،اعتصاب،چانه زنی و مذاکره"
را پیشنهاد می کند.
چانه زنی و مذاکره به تنهایی چاره ساز
نیست. وقتی "مذاکره و چانه زنی "
نتیجه می دهد. که پشت آن
" نیرو و زور مادی"درست و حسابی
پشت آن باشد.که بیرون از اطاق
مذاکره پشتوانه "مذاکره و چانه زنی"
است.
محمد خاکساری
شهریور 95
khaksari902@gmail.con
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر