۱۴۰۵ تیر ۲, سه‌شنبه

خاطرات خانم معلم در هیاهوی زندگی و سیاست

۱۹۲ـ« در هیاهوی زندگی و سیاست» در شهریور ۷۶ محمد، دومین پسرمان را در هنرستان و رشته ی کامپیوتر ثبت نام کرد. در این ماه علاوه بر لوازم تحریر، یک دستگاه کامپیوتر هم به قیمت ۴۰۰ هزار تومان برای او خریدیم. او اولین نفر در بین بچه های فامیل بود که صاحب کامپیوتر شده بود. سال تحصیلی ۷۷ـ۷۶ با نواختن زنگ یک مدرسه و طرح «پرسش مهر» توسط محمد خاتمی رئیس جمهور آغاز شد. من در چهل و دومین سال زندگی ام ناگزیر بودم از خانه ام در منطقه ی یک به منطقه ی چهار و در هنرستان دخترانه ای در محله ی « قنات کوثر» تدریس کنم. در این سال، روزهای من با نظمی فشرده و در مسیر رفت و برگشت طولانی تر سپری می شد. پسر دوم را در ابتدای خیابان شریعتی از ماشین « رنو» پیاده می کردم تا او خودش را به هنرستانش برساند. پسر اولم را به دبیرستانش می رساندم و پسر کوچکم را به مهد کودک آموزش و پرورش تحویل می دادم. بعد خود را به محله « قنات کوثر» و هنرستان می رساندم. خانم مدیر و همکاران این هنرستان با روی خوش با من برخورد می کردند. مدرسه چند طبقه، نوساز و کاملا تمیز و مرتب بود. چندین رشته ی درسی در این هنرستان وجود داشت. پس از تعطیلی هنرستان، خود را به مهد کودک پسر کوچکم می رساندم و پس از تحویل گرفتن او به دبیرستان پسر بزرگم می رفتم و او را سوار می کردم و به سمت خانه می راندم. پسر دوم خودش به خانه برمی گشت. ۲۳ آبان ۷۶ آغاز حصر آیت الله منتظری ـ آقای منتظری همان روحانی که زمانی قرار بود نایب خمینی باشد، پس از سخنرانی های او در مخالفت با اعدام مخالفان رژیم و عملکرد برخی از نهادهای نظام، خود نیز مورد غضب قرار گرفت و از مقام نیابت خمینی خلع شد، اودر شش ماه اول ریاست جمهوری محمد خاتمی، نظر خود را در مورد بن بست بین خامنه ای رهبر و محمد خاتمی ریاست جمهور مطرح کرد و از محمد خاتمی خواست یا استعفا دهد یا در مقابل رهبری بایستد.! بیان این نظریه باعث شد تا وابستگان حکومت و حتی اصلاح طلبان و مجمع روحانیون مبارز که حامی خاتمی بودند و حتی مهدی کروبی علیه منتظری موضع‌گیری کنند و طبق معمول راهپیمایی های حکومتی در کشور برگزار شد و به این ترتیب مقدمات « حصر خانگی » آیت الله منتظری انجام شد. خامنه ای طی یک سخنرانی در مورد آقای منتظری چنین گفت:« خیال نکنند که اگر آمدند و چند نفر آدم ساده لوح و معمم را وادار کردند که حرفی بزنند، ما اشتباه می کنیم و خیال می کنیم که دشمن ما این‌ها هستند. … خبر غلط و حرف دروغی را به فلان آدم بیچاره و مفلوک بدهند و او خیال کند که اوضاع و احوال به صورتی است که باید حالا حرفی زد؛ خودش و دیگران و زن و بچه خود را به بلا بیندازد.!!! … این ها به مردم خیانت کردند. به انقلاب و به کشور خیانت کردند و البته باید در چارچوب قانون با این ها رفتار شود.» آیت الله منتظری که استاد خامنه ای در حوزه علمیه قم بود پس از این سخنرانی در ۲۳ آبان ۷۶ به حصر رفت و ارتباطش با جهان خارج قطع شد. ۲۵ آبان ۷۶ خانم «ش» همان حاجیه خانم سالخورده، که پسر و عروس و نوه اش در خانه ی او زندگی می کردند، به مناسبت سالگرد همسر مرحومش مجلس یادبودی در خانه اش برگزار کرد. از من و سایر همسایگان دعوت کرده بود. پس از مراسم، صحبت از مسائل روز و حصر آقای منتظری شد. این خانم گفت :« از بین هزاران آخوندی که در قم هستند، یک نفر حرف حق زده اما همین را هم در خانه اش زندانی کرده اند.»! چند خانم سالخورده دیگر سخن او را تایید کردند. این خانم ها اگر‌چه تحصیلات چندانی نداشتند، اما درک اجتماعی و دید روشنی از مسائل جامعه داشتند و در مورد آن اظهار نظر می کردند. این ویژگی اخلاقی آنان سبب می شد تا من در دوستی با آنان ثابت قدم باشم. https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

لینک ترانه و لینک متن ترانه هم اهنگ کن دل ها

📌 کپی لینک ترانه هم آهنگ کن دل ها ترانه فارسی و لهجه شیرازی ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ https://t.me/c/3930602260/208 🔴 هم آهنگ کن دل ها بایَدْ با خودِموُنْ صادِقْ باشیمْ، عاموُ نَشینْ بی‌کارْ! بی‌تَشَکُّلْ وُ سازمانْ، هیشْکی نِمیشِه بیدارْ حُکومَتِ مُسْتَبِدْ کِه با حَرْفْ پایینْ نِمی‌آدْ قِصِّه بَسِّه، کارِ جِدّی می‌خوادْ اینْ روزِگارْ شُعارِ ویتْرینی رُو بِلْ کُنْ، بیوُ جلوُ تَشَکُّلْ بِسازْ وُ هَمْآهَنْگْ کُنْ دِلُو شُعارِ ویتْرینی رُو بِلْ کُنْ، بیوُ جلوُ تَشَکُّلْ بِسازْ وُ هَمْآهَنْگْ کُنْ دِلُو مُبارِزِه‌یْ مَدَنی کِه فَقَطْ خیابونْ نیستْ، کِشْکْ نیستْ اِعْتِصابِ پَراکَنْدِه، عاقِبَتِشْ جُزْ اَشْکْ نیستْ کارْگَر وُ مُعَلِّم وُ دانشْجوُ، هَمِه با هَمْ یِهْ دَسْتْ نَباشیمْ، فایْدِه‌ای توُیِ اینْ مَشْقْ نیستْ چارِشْ چیهْ؟ اِعْتِصابِ مویْرَگی وُ هوشْمَنْدْ نَفْتْ وُ بَرْقْ وُ بانْکْ وُ هَرْ جِیْ کِه هَسْ لَبْخَنْدْ هَمْآهَنْگْ، اَمّا هَرْ کْی توُ شَهْرِ خودِشْ پا شِهْ تا سَرْکوبْ‌گَر کِلافِه شِهْ، نَدوُنِه کاموُ بَنْدْ! بایَدْ با خودِموُنْ صادِقْ باشیمْ، عاموُ بیوُ جلوُ... بیوُ جلوُ... هَمْآهَنْگْ کُنْ دِلُو… لینک متن ترانه هماهنگ کن دل ها ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ https://t.me/AshaareAngizeshi

۱۴۰۵ تیر ۱, دوشنبه

ترانه هماهنگ دل ها ۱

🔴 ترانه هماهنگ‌ کن دل ها ( ۱ ) 🔴این ترانه در مورد هماهنگی برای اعتراضات و اعتصابات سراسری است فارسی و لهجه شیرازی لینک ترانه : https://t.me/+opU2H7hi-14xZjM0

۱۴۰۵ خرداد ۳۱, یکشنبه

لینک ترانه ولینک متن باید قفل زندان را گسست

🔴 کپی لینک ترانه باید قفل زندان را گسست ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 📌 باید قفل زندان را گسست گروه تلگرام ترانه های مبارزه و همبستگی https://t.me/+opU2H7hi-14xZjM0 متن ترانه ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 🔴 باید قفل زندان را گسست آیا زِمانِ آن فَرارَسیده؟ کِه ایـن جَزیرِه‌هایِ پَراکندِه، یِکی گَردَند؟ بِه جایِ کارهایِ موازی، کِه انرژی را هَدَر می‌دِهَد وُ بَر باد می‌ریزد؛ بیایید... «بُلوکِ هَمکاریِ مُشتَرَک» بِنشانیم، تا تَوانِ ما، در این جَهانِ پَهناوَر، هزاران بار اَفزون شَوَد وُ کوبَنده. آزادیِ زِندانیِ سیاسی، اولویتِ نَخُستِ ماست! آزادیِ زِندانیِ سیاسی، پایانِ شَب وُ آغازِ صَداست ! تَزریقِ شُجاعَت بِه رَگ‌هایِ شَهر... آنگاه کِه زِندانی وُ خانواده‌اَش، پُشتِ خود را گَرم بِبینَند ، بِه اِتِحادِ جَهانیِ ما؛ دیوارِ تَرس، فُرو می‌ریزد! و فَعّالانِ دَر مِیدان، با جَسارَتی صَدچَندان ، دَر بَرابَرِ سَرکوب، سینه سِپَر می‌کُنَند. بایَد اَبزارِ اِعدام را شِکَست! بایَد قُفلِ زِندان را گُسَست ! حاکِمیَّتی کِه بَر پایهٔ اَرعاب است، چون سلاحِ زِندان را گُم کُنَد، بی‌دِفاع می‌مانَد... تَنها وُ لَرزان، دَر بَرابَرِ اِرادهٔ ما. هَماهَنگ شَوید... بَرایِ تَمَرکُزِ قُدرَت، بَرایِ آزادی، بَرایِ ایران. 🔴 لینک متن باید قفل زندان را گسست https://t.me/AshaareAngizeshi

تقابل یا سرکوب کلید قفل اکثریت خاموش برنانه عمل سازماندهی موازی داخل و خارج

هفته نامه قلم معلم: 🔴 تقابل با سرکوب، کلید قفل اکثریت خاموش؛ برنامه‌عملِ سازماندهی موازی داخل و خارج مواجهه احتمالی جمهوری اسلامی و دولت ترامپ با یک توافق سیاسی، سنگ محکی جدی برای جنبش انقلابی ایران و جریانات ناظر بر آن است. در این شرایط حساس، بررسی عملکرد و وظایف اپوزیسیون داخل و خارج از کشور بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد. در این میان، می‌توان رفتارهای سیاسی جامعه و جریان‌های اپوزیسیون را در ۶ محور اساسی تحلیل و تبیین کرد : ۱ . انفعال و انتظار معجزه؛ تکرار خطای اکثریت خاموش آیا زمان آن نرسیده که از تجربه گذشته درس بگیریم؟ دل خوش کردن به تغییرات ژئوپولیتیک و انتظار برای رخ دادن معجزه‌ای از خارج .از مرزها، تنها به بازتولید سکوت و تقویت «اکثریت خاموش» می‌انجامد. تغییر واقعی،محصول اراده ملی و برنامه‌ریزی داخلی است، نه معاملات پشت پرده بین‌المللی . ۲. 👈. سقوط توهمات راست‌گرایانه و آفت فرقه‌گرایی توافق احتمالی جمهوری اسلامی و ترامپ، پیش از هر چیز شکست بزرگی برای جریانات سلطنت‌طلبو طرفداران تعصب‌آمیز پهلوی است که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد حمایت‌های خارجی گذاشته بودند. واقعیت تلخ این است که میان رفتارهای رادیکال و متعصبانه جریانات ارزشیِ حامی حکومت و فرقه سرسخت پهلوی‌پرست، شباهت‌های ساختاری عجیبی وجود دارد. کافی است کارنامه رفتار، برخوردها و گفتمان یک سال اخیر هر دو جریان را روی کاغذ بیاورید تا متوجه شوید هر دو گروه دچار نوعی دگماتیسم و تعصب کورکورانه شده‌اند که آن‌ها را نسبت به حقایق عینی جامعه کر و کور کرده است . ۳ 🤏. سازماندهی و تشکیلات ؛ تنها راه فروپاشی استبداد باید با خود صادق باشیم: بدون داشتن تشکیلات، سازماندهی منسجم و کادرسازی، پایین کشیدن یک حکومت مستبد غیرممکن است. وظیفه حیاتی اپوزیسیونِ شناسنامه‌دار در داخل و خارج، عبور از شعارهای ویترینی و تمرکز روی ساختار جدیِ تشکیلاتی است . ۴ ⏺ . راهبرد نبرد موازی: وظایف تفکیک‌ شده داخل و خارج تجربه بنده از بررسی طولانی‌مدت رفتار اپوزیسیون نشان می‌دهد که مبارزه باید با توجه به مقتضیات «زمان، مکان و شرایط امنیتی» بازتعریف شود : در داخل کشور: مبارزه مدنی هرگز به حضور در خیابان محدود نمی‌شود. متاسفانه ما تاکنون شاهد اعتصابات اقتصادی، کارگری، معلمان و دانشجویی به صورت گسترده، هماهنگ و سراسری نبوده‌ایم؛ اعتصابات داخل عمدتاً مقطعی و پراکنده بوده‌اند. راهبرد درست، انجام «اعتصابات هوشمند و هماهنگِ مویرگی» است؛ یعنی کارگران، کارمندان کلیدی، رانندگان حمل‌ونقل عمومی، پزشکان، معلمان و کارکنان بخش‌های حیاتی (مانند نفت، برق و بانک‌ها ...) به صورت هماهنگ اما در نقاط مختلف دست به اعتراض بزنند تا سیستم توان سرکوب متمرکز را نداشته باشد در خارج کشور:جامعه ۸ میلیونی ایرانیان خارج از کشور یک ظرفیت بی‌نظیر برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی جهان است. متاسفانه اپوزیسیون خارج‌نشین، تمرکز و توان اصلی خود را روی هدایت مستقیم داخل (جایی که هزینه آن زندان و اعدام است) گذاشته، در حالی که از پتانسیل عظیم آزادی‌های مدنی و سیاسی خود در خارج غافل مانده است. اگر اپوزیسیون خارج توانایی دارد، باید تمام ثقل خود را روی پروژه‌های حقوق بشری جهانی مثل«نه به اعدام» و «آزادی زندانیان سیاسی» بگذارد تا اهرم فشاری بر حکومت ایجاد کند. ۵ ⬅️. کاهش هزینه سرکوب؛ شرط ورود اکثریت خاموش به میدان بنده بیش از ۱۵ سال است که در مقالات و پیام‌های صوتی خود در هفته‌نامه و کانال «قلم معلم» بر این نکته تأکید کرده‌ام که بر اساس تجارب انقلاب‌های جهان و تحلیل جامعه‌شناسان سیاسی، گام اول و حیاتی برای هرگونه اقدام جدی، تمرکز بر استراتژی«نه به اعدام» و «آزادی زندانیان سیاسی» است . تا زمانی که هزینه سرکوب در داخل کاهش نیابد، شما شاهد اقدام جدی، مستمر وفرصت طلایی امروز: تقویت کانون‌های مخفی جمهوری‌خواهی گسترده در داخل نخواهید بود. تا وقتی فضای رعب و وحشت حاکم باشد، «اکثریت خاموش» به میدان نخواهد آمد. متاسفانه تا به امروز گوش شنوایی برای این استراتژی نبوده و اکثر جریانات به دنبال اهداف حاشیه‌ای مربوط به فردای پس از براندازی رفته‌اند، در حالی که امروز در زمین سفت واقعیت عقب مانده‌ایم . ۶ .🔸 فرصت طلایی امروز: تقویت کانون‌های مخفی جمهوری‌خواهی در شرایط کنونی، فرصت و بستر مناسبی در برخی شهرها ایجاد شده و کانون‌های مخفی جمهوری‌خواهی با ظرفیت حداکثر ۹ نفر شکل گرفته‌اند. این مدل باید فوراً تکثیر و تقویت شود. از امروز، هر معلم، دانشجو، کارگر، روزنامه‌نگار، پرستار و کاسب امینی باید به فکر تشکیل کانون‌های مخفی خود باشد.در این راستا، وظیفه فعالانی که در سازماندهی این کانون‌ها تجربه دارند این است که از طریق بسترهای امن در فضای مجازی، آموزش‌های تشکیلاتی و امنیتی لازم را به علاقمندان ارائه دهند تا این هسته‌های کوچک به شبکه‌ای بزرگ و غیرقابل سرکوب تبدیل شوند هفته نامه قلم معلم محمد خاکساری ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ https://t.me/ghalamemoalem https://chat.whatsapp.com/Bj5iySJauaL6yKJEPRPS05?mode=gi_t mohammad@khaksari.org

لبنک ترانه و لینک متن ترانه میدان همان مدرسه است

لینگ ترانه مرحوم دکتر عظیمی مدرسه همان میدان ⬇️⬇️🖌🖌⬇️⬇️ https://t.me/c/3930602260/194 🔴 متن ترانه مرحوم دکتر عظیمی مدرسه همان میدان است عَظیمی گفت‌ با بانْگِ بِلَند وُ هِکْمَتِ والا: بِه‌ پا خیزید، اِی یاران! کِه‌ بیدارِیْ سِزَد ما را! شَخصِیَّتْ، هَمین‌ فًرْهَنگ‌، هَمین‌ جان‌ است‌ وُ ایمان‌ اَسْت‌ کِه‌ دَر کُودَکْ شَوَد پیْدا، نَه‌ دَر پیریِّ ما حُسَینِ‌ عِلم وُ دانایی، عَظیمی خُرُوشِش‌ کَرْدْ: اَگَر خواهی تَوَسُّعْ را، کِتاب وُ مَدرَسِه‌ رَه‌ کُن! بِه‌ طِفلانِ دَبِستانْ و بِه‌ نَوجویانِ خُودْ شَه‌ کُن! مَگو مَدرَس‌ کِه‌ اینْجایَد / تَمامِ ریشِه‌یِ فَرْدا! مَگو مَدرَس‌ کِه‌ اینْجایَد / تَمامِ ریشِه‌یِ فَرْدا! بِریزید ثَروَت وُ جان را، بِه‌ پایِ مَدرَسِه‌ اینَک‌! مُعَلِّم را عَلَمْ سازید، بِدونِ تَرْس‌ وُ دونِ شَک‌! کِتابِ کُودَکی‌ها را، نِویسَد عَالِمِ دوران‌ کِه‌ دَر این‌ خاکِ اَجْدادِی‌، نَمانَد جاهِلی پِنهان‌! شَوَد مَدرَس‌ هَمان مِیْدان‌ / کِه‌ کُودَکْ می‌دَوَد با شَوْق‌! عَظیمی گفت‌ این‌ را وُ / زِ جان بَرکَشیدیمْ ذَوْق‌... اَگَر خواهی تَوَسُّعْ را، کِتاب وُ مَدرَسِه‌ رَه‌ کُن‌! بِه‌ طِفلانِ دَبِستانْ و بِه‌ نَوجویانِ خُودْ شَه‌ کُن‌! لینک متن اشعار مدرسه همان میدان است ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ https://t.me/AshaareAngizeshi

۱۴۰۵ خرداد ۳۰, شنبه

ترانه میدان همان ندرسه است

🔴 ترانه مدرسه همان میدان است ( ۲ ) این ترانه در مورد نظرات مرحوم دکتر حسین عظیمی استاد توسعه در مورد مدرسه است لینک ترانه : https://t.me/+opU2H7hi-14xZjM0