۱۳۹۷ فروردین ۲۹, چهارشنبه
مسئولیت پذیری در تشکل صنفی
"مسئولیت پذیری در تشکل صنفی "
مسئولیت پذیری از عوامل پیشرفت کارگروهی و کار صنفی و نهاد های مدنی است.
"پاسخگو "بودن افراد در قبال مسئولیت هایی که بر دوششان گذاشته میشود اصلی هست که راه فرارازعدم"مسئولیت"؛را
جلوگیری می کند "مسئولیت پذیری" اعضای تشکل نیز برخاسته از" تعهد" ایشان نسبت به تشکل صنفی و "وظایفی " که به عهده اعضا ی تشکل صنفی گذاشته می شود
البته بازهم باید یادآور شد که "اعتماد کامل "اعضا صنف نسبت به هم و تشکل صنفی موجب افزایش مسئولیت پذیری اعضا تشکل می گردد.
"اثربخشی و کارایی" هیات مدیره تشکل صنفی موجب رشد و افزایش مسئولیت پذیری اعضای تشکل صنفی می گردد. در فعالیت صنفی اگر اعضا نسبت به "یکدیگر و فعالیتهای یکدیگر " مسئولیت پذیری "داشته باشند امکان "خطا "در تشکل کمتر است فعال صنفی را در انجام صحیح فعالیتهایش "یاری و دلگرم " خواهد کرد
اما عصاره آفت
"عدم مسئولیت پذیری" را گریز از" پاسخ گو بودن است . هیات مدیره نسبت به اعضا است و
بی میلی،هیات مدیره تشکل صنفی نسبت به" انتقاد" و بازخواست اعضا است.
مهمترین عامل "بازدارنده مسوولیت پذیری "و مسئولیت خواهی در تشکل صنفی "ابهام در عملکرد و ابهام" در وظایف تشکل صنفی و هیات مدیره است
برای جلوگیری از آفت" عدم مسئولیت پذیری اعضای تشکل صنفی "تعهد اعضا نسبت به "مشارکت در تصمیمگیری" کمترداشته باشند.
امیدوارم با آموزش های لازم تشکل های صنفی و فعالان صنفی مسئولیت صنفی
در اعضای تشکل تقویت گردد.
محمد خاکساری
29 فروردین
97
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر