۱۳۹۷ آذر ۱۴, چهارشنبه
"باور داشتن اعتراضات صنفی معلمان"
معلمان معترض:
باور داشتن اعتراضات صنفی معلمان
✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
14 آذر 97
باور مترداف است با :
"اعتقاد، ایقان، ایمان، عقیده، باورداشت، برداشت، پذیرش، قبول، زعم، گمان"
باور به چیزی گفته میشود که انسان به آن اعتقاد قوی دارد. "خواه مذهبی
باشد .یا غیر مذهبی" باشد. به آن ایمان هم می گویند . یعنی محل امن است." باور صنفی" معلمان اهداف صنفی آنها است . و روش های رسیدن به اهداف صنفی است. اگر معلمان به اعتراضات صنفی خود "باور" داشته باشند . پس یعنی به توانایی خودشان باور دارند.
با قدرت برای انجام اعتراضات صنفی اقدام میکنند .؛ و یا برعکس اگر معلملن فکر میکنند. که نمیتوانند اعتراضات صنفی را انجام دهند .پس آنها به توانایی صنفی خودشان باور ندارند .معلمی که به اهداف صنفی خود باور دارد. با تمام توانایی برای رسیدن به هدف صنفی خود تلاش می کند.حاضر است. برای ان زندان برود . و شکنجه شود. "باورهای صنفی" معلم به او میگوید : "که او چگونه فعال صنفی است.""باور"صنفی ریشه در قلب و ذهن معلم است. باور صنفی پس از پذیرفته شدن شکل می گیرد.باور صنفی در طول زمان شکل می گیرد. جهت و سمت و سوی شغلی معلم دست باورهای صنفی معلم است . به این معنی که هر فعالیت صنفی که تا به حال ما انجام داده ایم. و یا برعکس انجام نداده ایم.از باور های صنفی ما گرفته شده است..اگر از اعماق وجودمان به "اعتراضات صنفی " باور داشته باشیم.در آن شرکت فعال می کنیم. ممکن است . در بین برخی معلمان باور های منفی نسبت به اعتراضات صنفی وجود دارد.باورهای منفی نسبت به اعتراضات صنفی همچون ترمز عمل میکنند و باعث رکود و توقف اعتراضات صنفی میشوند.باور های منفی صنفی انرژی حرکتی اعتراضات را از معلمان سلب می کند. و باعث ایجاد" ترس، شک، تردید، ناامیدی و افسردگی "در میان معلمان میشود. همین باور منفی صنفی باعث میشود که معلمان در جایگاه واقعی خود قرار نگیرد. و به اهداف صنفی خود نایل نیایند.معمولا ریشه باورها ی صنفی از ، "همکاران ، دوستان ،محیط مدرسه ، رسانه ها ، فرهنگ، دین"عوامل متعدد دیگری ساخته شده و در ما بوجود می آید."باورها صنفی" قدرتمند هستند. رفتار صنفی ما را کنترل می کنند. همکاران و فعالان صنفی تلاش کنند.
باور های مثبت اعتراضات صنفی
را تقویت کنند. و باور های منفی
، در تشکل های صنفی فرهنگیان
کاهش دهند.روی باور های مثبت
صنفی باید تمرین کرد. تا رشد کنند.
اگر می خواهیم به اهداف صنفی
خود برسیم. باید تشکل های صنفی فرهنگیان روی باور های صنفی کار کنند.تا همکاران ، برای رسیدن به اهداف صنفی خود بیشتر فعالیت کنند. همکاران نسبت به "اهداف صنفی" خود باید باور داشته باشند .تا به اعتراضات صنفی بیایند.و فعالیت صنفی انجام
نمی دهد.در تشکل صنفی فرهنگیان اهداف صنفی "باور صنفی "هستند.
به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست نمی آید.
✅ای دی هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر