۱۴۰۲ آبان ۲۹, دوشنبه

عملیات پنجه عقاب و جانماز آب کشیدن مدیر ما

عملیات پنجه عقاب و جانماز آب کشیدن مدیر ما

۵ اردیبهشت ۵۹ واقعه ی شکست عملیات نظامی امریکا در طبس

  دولت امریکا به ریاست جمهوری جیمی کارتر پس از ماجرای اشغال سفارت امریکا در تهران و به گروگان در آمدن دیپلمات های آن توسط به اصطلاح «دانشجویان پیرو خط امام» به روابط اقتصادی و سیاسی خود با ایران پایان داد. واردات نفت ایران را ممنوع و دارایی های ما را مسدود کرد. اموال بلوکه شده ی ایران در حساب های بین المللی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است. تقریبا یک میلیارد و ۹۷۳ میلیون دلار دارایی ایران در امریکا بلوکه شده که املاک و مستغلات نیز شامل اموال بلوکه شده است.


در سال ۵۹ با میانجیگری الجزایر، بین جمهوری اسلامی و امریکا بر سر بازگشت دارایی ایران از سوی امریکا توافقی صورت گرفت و طبق آن قرارداد امریکا متعهد شد که کلیه دارایی ها و اموال مسدود شده ایران را که پس از اشغال سفارت امریکا در تهران، توقیف کرده را آزاد کند اما این کار فقط در زمان ریاست جمهوری اوباما، آن هم فقط مقداری از آن پس فرستاده شد.

آمریکا در ۵ اردیبهشت ۵۹ با هدف نجات دیپلمات های خود در تهران، دست به عملیات نظامی به نام پنجه ی عقاب زد. جیمی کارتر رئیس جمهور وقت امریکا فرمان انجام این عملیات را صادر کرد.

برای انجام این عملیات نیروهای ارتش امریکا شامل نظامیان ارتش، تفنگداران نیروی دریایی و خلبانان نیروی هوایی آماده شده بودند. طی این عملیات ۶ هواپیما و ۸ هلی کوپتر ارتش امریکا برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران وارد حریم هوایی ایران شدند.!

در حین عملیات، ۳ هلی کوپتر دچار نقص فنی می شود و در نهایت این عملیات با کشته شدن ۸ نفر در نزدیکی طبس و برخورد یک هواپیمای سی-۱۳۰ و یک هلی کوپتر سی اچ- ۵۳ و باقی ماندن ۵ هلی کوپتر سی اچ -۵۳ در ایران به پایان رسید. نیروهای امریکایی با ۵ هواپیمای باقی مانده، خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز  و جزیره ی مصیره در عمان رساندند.


  آن زمان در اخبار رادیو و تلویزیون از قول مقامات کشور می شنیدیم که دلیل شکست امریکا در این عملیات، وقوع طوفان شن در منطقه ی طبس بوده است و آن را «امداد غیبی» و «کمک الهی» عنوان می کردند.!!


خمینی در سخنرانی خود گفت :« شن ها مامور خدا بودند» «بادها مامور خدا بودند» «آن ها هلی کوپتر های کارتر را ساقط کردند»
(طبس شهری کویری در غرب استان خراسان جنوبی ایران است . این شهر قبلا جزو استان یزد بود )

پس از شکست عملیات نیروهای امریکایی، گروگان های امریکایی به مکان های مختلفی برده شدند تا امکان انجام عملیات دیگری در آینده وجود نداشته باشد.

روزهای بعد از این حادثه نیروی هوایی ایران تجهیزات به جا مانده ی امریکا در طبس را مورد هدف قرار داد که در همان زمان فرمانده سپاه یزد که جهت بازدید به آن محل رفته بود، کشته شد.

با وقوع این حادثه و سوء ظن به فرماندهان نیروی هوایی و ستاد ارتش هر دوی آن ها در کمتر از دو ماه از سمت های خود برکنار شدند.


از سال ۵۸ تا ۲۰ مرداد ۵۹ محمد علی رجایی وزیر آموزش و پرورش بود. در زمان او بخشنامه ای به مدرسه آمد که پرسیده بود آیا در طول تابستان که مدارس تعطیل است گرفتن حقوق برای معلمان حلال است؟! یکی از همکاران با ناراحتی گفت:« مگر او نمی داند که ساعت کار معلمان را سازمان بین المللی کار تعیین کرده و مدارس همه جای دنیا تابستان  تعطیل است.!»

بعد از برداشتن خانم شوشتری از مدیریت  مدرسه راهنمایی ما، خانم گیتی مدیر شد و چون او هم مثل خانم شوشتری به مسئولیت خود به عنوان مدیر عمل می کرد و به حجاب و مسائل ایدئولوژیک کاری نداشت پس از مدتی او را هم عوض کردند و دفتردار مدرسه که با سر کردن چادر به میل حاکمیت جدید عمل کرده بود را مدیر کردند.!!


خانم ... که تا دیروز کسی جز سلام و علیک در هنگام رفتن به اتاق کار کوچک او برای  گرفتن و پس دادن لیست نمرات امتحانی دانش آموزان کاری با او نداشت، حالا مدیر شده بود و مرتب به خاطر حجاب به معلمان تذکر می داد و در زنگ تفریح با ما معلمان جر و بحث نموده و اعصابمان را خرد می کرد.!

   یک روز به خانم هایی که روسری داشتند می گفت:« چرا مقنعه نمی زنید»؟ و به خانم هایی که خودشان، چادری بودند و در مدرسه چادر را کناری می گذاشتند و روسری به سر می کردند هم ایراد می گرفت و باز می گفت:« چرا مقنعه نمی زنید»؟

خلاصه  چنان معلمان را ناراحت کرد که یکی از خانم معلم ها از شدت ناراحتی سابقه ی او را روی دایره ریخت و گفت:« مگر تو همان نیستی که وقتی شوهرت به خانه آمد مرد غریبه ای را با تو ... دید؟!! حالا ما آن قدر بدبخت شدیم که آدمی مثل تو مدیرمان باشد و برای ما جانماز آب بکشد؟!!

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر