۱۴۰۰ دی ۴, شنبه

پرسش های معلمان از سیاستمداران

پرسش های  معلمان از سیاستمداران کشور 

1 - شما به عنوان سیاستمداران کشور باید بر اجرای اصول قانون اساسی توسط مجریان نظارت کنید  . طبق اصل 30 قانون اساسی  دولت باید وسیله آموزش و پرورش ملت را تا پایان دوره تحصیلات دبیرستان و حتی تا پایان تحصیلات دانشگاهی را رایگان فراهم نماید  .  متاسفانه این اصل سال هاست که اجرا 
نمی شود . بفرمایید چرا ؟ و چه برنامه ای برای اجرایی شدن آن دارید ؟ 
2 - بسیاری از دانش آموزان ما به این دلیل از حق مسلم تحصیل باز مانده اند که پدران کارگر یا معلمشان به خاطر اعتراض به شرایط نامطلوب کار و زیر خط فقر بودن دستمزدشان ، از کار اخراج و یا زندانی شده اند و خانواده قادر به فرستادن فرزند خود به مدرسه نیست .!! پدرانی چون کارگران هفت تپه ، شهرداری ها ، معادن ، کارخانجات و... فعالان صنفی معلمان . چرا خواهان احقاق حقوق پدران دانش آموزان ما نیستید ؟

3 -  در جریان بیماری کرونا بسیاری از دانش آموزان ما به دلیل سیاست غلط وارد نکردن به موقع واکسن به کشور ، پدر یا مادر خود را از دست دادند و دچار لطمات روحی فراوان شدند . چرا مسببین این جنایت را مورد پیگیری قضایی قرار نمی دهید ؟

4 - سال گذشته با شیوع بیماری کرونا  آموزش به صورت  مجازی برگزار می شد ولی 3 میلیون نفر از دانش آموزان ما به دلیل فقر خانواده قادر به خرید تلفن همراه هوشمند نبودند و از حق مسلم تحصیل محروم شدند .!! چرا دولت برای این دانش آموزان گوشی همراه نخرید و پول آن را در کشورهای دیگر هزینه کرد ؟ چرا بودجه سال 1400 حوزه علمیه با 80 هزار طلبه باید 20 برابر بودجه آموزش و پرورش با 13 میلیون دانش آموز باشد ؟ 

5 - ما معلمان هر روز در کلاس درسمان بازخورد سیاست های اتخاذ شده توسط شما  در مجلس شورای اسلامی و هیات دولت را در رفتار و گفتار دانش آموزانمان مشاهده می کنیم . فرزندان کارگران بیکارشده یا اخراجی ، فرزندان کولبران کرد . پدرانی که برای کسب لقمه ای نان کوه و کتل را با بارهای سنگین طی میکنند و با گلوله کشته می شوند .!! فرزندان ورشکسته گان اقتصادی اعم از بازاری یا پدرانی که اندوخته یک عمر را با اعتماد به وعده بالاترین مقامات کشور در بانک های خصوصی یا بورس گذاشته و مالباخته شده اند .!!  و فوت پدر یا مادر به دلیل کرونا روی رفتار و گفتار دانش آموزان ما اثری مخرب می گذارد . در چنین شرایطی دانش آموز ما مجبور می شود به دلیل فقر ، دفتر یا قلم دوست و همکلاسی 
خود را بدزدد . بعد دچار عذاب وجدان است و در دراز مدت تعادل روانی خود را از دست بدهد . 

6 - برخی از دانش آموزان دختر ما به دلیل فقر خانواده در سنین 11 یا12 و حتی در مناطقی در 9 سالگی به عقد مردی بزرگسال درمی آیند و در اصل فروخته می شوند تاخانواده شان برای مدتی کوتاه از فقر مالی تحمیل شده به آنان رها شود .!!! شما در مجلس شورای اسلامی به جای تصویب قوانینی در جهت رفاه مردم ، چرا ازدواج دختران در سنین پایین را تصویب می کنید . !!!! یا ورود دانش آموزان متاهل به مدارس را قانونی می نمایید.!!

7 - دانش آموزان ما برای کمک به امرار معاش خانواده مجبورند در خیابان ها دست فروشی کنند یا در سر چهار راه ها فال بفروشند یا شیشه ماشین ها را پاک کنند . !! در این میان دچار بلاهای دیگر می شوند . چه کسی مسئول این وقایع است ؟ حق و حقوق دانش آموزان ما را چه کسانی ضایع می کنند ؟ سهم آنان از درآمدهای کشورشان ، در کجاها هزینه می شود ؟
 در دنیای امروز کشورهای پیشرفته معلمانشان را بر صدر می نشانند و قدر می نهند . چرا در کشور ما برعکس عمل می شود ؟ چرا " کارها به کاردان " سپرده نمی شود ؟ چرا " شایسته سالاری " در حد شعار انتخاباتی باقی می ماند ؟ 
  امروز کشورهای جهان برمحور دانش ، تخصص  و عقلانیت و تعامل با کشورهای دیگر  امور خود را می گذرانند . آیا به کار گرفتن نیروهای تحصیل کرده واقعی (نه آنان که مدرک می خرند !!) با خصوصیت "ایران دوستی" و " انساندوستی"  مشکل است ؟
و در پایان ، چرا پاسخ مطالبات منطقی و عدالت خواهانه ی معلمان , دانشجویان ، کارگران ، کشاورزان و پرستاران کشور با سرکوب و زندان داده می شود ؟
✍به قلم  پیش کسوت  فعال صنفی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر