۱۴۰۰ دی ۷, سه‌شنبه

قسمت‌ دوم پرسش های معلمان از سیاست گذاران

پرسش های معلمان از سیاست گذاران کشور (قسمت دوم )

9 - چراحاکمیت دولت، رانتی و مبتنی بر اقتصاد نفتی شده است ؟ این امر  موجب تولید روابط غارتگری و غنیمت گیری شده است .!! 

10 - چرا منافع شخصی سیاستمداران بر منافع ملی برتری یافته و مردم هر روز شاهد افشای اختلاسی بزرگتر از اختلاس قبلی هستند ؟ سفره خالی مردم ، زباله گردی و افزایش جرم در جامعه ، دلیل و شاهد  غارتگری سیاستمداران از بیت المال مردم است .!!!

11 - چرا قوه قضائیه با غارتگران بیت المال برخورد نمی کند ؟ چرا  مردی  که توسط غارتگران بیت المال دچار فقر و تنگدستی شده و از شدت فقر یک گوسفند دزدیده است ، در کمال شقاوت دستش را قطع می کنند؟؟ !!! چرا هم اکنون بسیاری از مفسدان اقتصادی بعد از دادگاه های نمایشی در بیرون از زندانند ؟.!!!

12 - چرا رادیو و تلویزیون ملی ایران به طور مطلق صدا و سیمای حاکمیت است ؟ اصل 175 قانون اساسی : در صدا و سیما ، آزادی بیان و نشر افکار با رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور باید تامین گردد. در ماده 9 همین اصل وظیفه سازمان را ایجاد محیط مساعد برای تزکیه و تعلیم انسان و رشد فضائل اخلاقی و... اعلام کرده است  .  چرا تا کنون صدای معلمان و سایر اقشار جامعه از آن به گوش نمی رسد ؟ چرا تاکنون از مدارس کپری و حصیری یا دانش آموزانی که درسایه دیواری مخروبه نشسته و معلمی بدون هیج امکانات آموزشی مشغول تدریس است  تصویری یا صدایی پخش نمی شود .؟  یا لااقل مدارسی را که با حق و حقوق همین دانش آموزان در عراق و لبنان و سوریه ساخته شده نشان نمی دهند . ؟ 
چرا سال هاست که  صدا و سیما دروغ و کلاهبرداری، تملق ، چابلوسی ، تظاهر و خرافه را در قالب فیلم و سریال به جامعه القا می کند ؟ آیا این صفات مراحل رسیدن به کرامت انسانی است که قبلا وعده آن داده شده بود ؟ چرا صدا و سیما صفات انسانی نظیر راستگویی ، درستکاری، نوع دوستی و وطن پرستی و ترجیح منافع ملی برمنافع فردی را در قالب فیلم و سریال به جامعه القا نمی کند ؟ چرا دانش آموزان نخبه ی ما علی یونسی و مرادی را که از  المپیاد های علمی جهانی مدال طلا گرفته اند  با اتهاماتی دروغ  نظیر آن چه به فعالان صنفی و  مدنی نسبت می دهند و با شکنجه  مجبور به اعتراف تلویزیونی می کنند .!!!! آیا می خواهید آن باقی مانده  نخبگان هم با دیدن این نمایش شرم آور از کشور فرار کنند تا میدان برای پخمگان باز شود ؟!! وضعیت نا به سامان کنونی کشور حاصل کار  پخمگان است .!!!

خوشبختانه چه قبل از سال 57 و چه در سال 94 نظرسنجی در مورد سرمایه اجتماعی کشور انجام گرفته است که معلمان در بالاترین سطح قرار گرفته اند . یعنی معلمان مورد اعتماد جامعه هستند و رفتار و گفتار آنان بر سایر شهروندان تاثیر می گذارد . 
در جهان امروز آموزش و پرورش محور توسعه است . ما معلمان می خواهیم با پیگیری مطالباتمان  نه تنها درس مطالبه گری را به دانش آموزانمان بیاموزیم بلکه می خواهیم با اصلاح ساختار آموزش و پرورش و زدودن نگاه سیاسی و عقیدتی از آن ، بعد از این باز خورد آموزش و پرورش نسلی آزادی خواه، وطن پرست ، انسان دوست و مسئول و پاسخگو در برابر همنوعان و جامعه باشد .

پیشکسوت فعال صنفی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر