۱۴۰۰ آذر ۱۶, سه‌شنبه

۳۱ پاسخ دهنده پرسش دلایل عدم اتحاد فرهنگیان

سلام
پرسش 
در ادامه پرسش قبل 
لطفا دلایل عدم اتحاد فرهنگیان را 
شرح دهید.
محمد خاکساری
✍✍✍✍✍✍✍
سی و یکمین
 پاسخ دهنده  دلایل عدم اتحاد فرهنگیان

⬅️نضیر زاده -عبدالله

با عرض سلام و با احترام

از نظر بنده عدم اتحاد به مفهومی که ما می خواهیم مطالبه محور و در کار صنفی باشد ، مبتنی است بر
۱ - ضعف تنیدگی در بافت فرهنگ اجتماعی ، این می تواند در بعد فرهنگی با نبود شبکه های فراگیر اجتماعی و همچنین مصادیق توسعه نیافتگی ، تبیین گردد.
۲ - در بعد فردی ، عدم اعتماد که ناشی از تجارب منفی شخص و در شکلی دیگر برآمدی از جامعه ای بسته است که جولانگاه تاخت اراده های قدرت قاهر است.
۳ - بازخورد معیوب کارهای گروهی ، به این معنی : کار گروهی در مرحله ی خوشه چینی از هویت گروهی رنگ می بازد و رنگ فردی بر آن غالب می شود.
داستانهای رخدادهای همگون و مکرر اجتماعی نیز عامل دیگری است.

۴ - اثر عاملیت سیاسی : نبود احزاب و نهادهای مدنی ی مردم نهاد و دیکتاتوری مسلط بر فرهنگ و سیاست و نهادهای گسترده ای که برای سلطه بر پایه ی  کنترل سیستماتیک ، پی افکنده است.

در جمع بندی به راحتی می توان گفت : قدرت ، همه نهادهایش را به کار می گیرد تا طبیعت کار صنفی را از شکل اجتماعی خارج کرده و آنرا روی صفحه شطرنج سیاست خود بکشاند! فرقی نمی کند آن هنگام که نیاز به وجهه دارد به ظاهر می پذیرد ولی آنچه را که پذیرفته ، در برگ ریزان پاییز سیاست اقتصادیش بی رنگ می سازد. یا آن هنگام که در زنگ تنفس فشارهاست ، هزینه های برای فعالان بالا می برد.
از سویی یک نقطه ی قدرت هم هست : فعالیت و مطالبه گری صنفی ، نسبتی معنادار با فهم سیاسی افراد دارد. در افراد فعال صنفی ، فهم سیاسی بالاتر دیده می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر