۱۳۹۷ مهر ۱۳, جمعه
" روز جهانی معلم درایران با سکوت "
معلمان معترض:
موضوع :"روز جهانی معلم در ایران با سکوت "
✏✏✏✏✏✏✏
روز جهانی معلم ( 5اکتبر- 13مهر) را به عموم فرهنگیان فرهیخته تبریک می گویم. در اجلاس چهل و چهارم یونسکو در 5اکتبر 1994، و با حضور مقامات یکصد و سی و پنج کشور جهان و با رای مثبت آنها، از جمله وزیر وقت ِ آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران، این روز به عنوان «روز جهانی معلم» انتخاب شد و به تصویب رسید.متاسفانه حاکمیت ایران روز جهانی معلم را با سکوت برگزار می کند. یکی از دلایل آن این است .
که 12 اردیبهشت را روز معلم
قبول دارد.و روز جهانی معلم را عملا قبول ندارد.در صورتی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به خصوص شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران روز 12 اردیبهشت را روز ملی معلم
می داند. و 13 مهر برابر
5 اکتبر را روز جهانی معلم به رسمت می شناسد.در سال 1994وزیر اموزش و
پرورش وقت ایران در تصویب روز جهانی معلم حضور داشته است. از آن سال تا کنون بطور رسمی اموزش وپرورش برنامه ای برای این روز نداشته است.در کشور های همسایه پاکستان
افغانستان ،ترکیه ،در این روز از طرف آموزش وپرورش ونهاد های مدنی مراسمی برگزار می شود. ولی در ایران با سکوت برگزار می شود.نشان از این دارد. ایران فقط در شعار معلمان را حمایت می کند.عملا در اموزش وپرورش
سرمایه گذاری نمی کند. چون حاکمیت اموزش و پرورش را تولیدی نمی داند.
هر سال آموزش بین الملل شعاری برای روز معلم منتشر می کند.شعار امسال روز جهانی معلم به مناسبت ۵ اکتبر ( ۱۳ مهر)، روز جهانی معلم:
"حق آموزش یعنی حق برخورداری از آموزگار شایسته."کیفیت آموزشی وابسته به معلمانی است که از حقوق اساسی، مثل محافظت در برابر خشونت، آزادی آکادمیک و آزادی برای تشکل اتحادیهها داشته باشند.نظام آموزشی فقط آن اندازه خوب است. که روی آن سرمایه گذاری گردد . در ایران چنین برنامه در
حاکمیت ایران نیست.
کیفیت آموزش به معلم با کیفیت
بستگی دارد.نمی توان این نامناسب بودن بسترهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را در نظام آموزشی فراموش کرد، نمی توان و نباید این مساله، این کمبود های همه جانبه را در مطالبات مدنی نادیده گرفت
وقتی معلم در ایران دو شغله و چند شغله باشد.دیگر به کیفیت آموزش فکر نمی کند. سال ها است.معلم ها از طریق نهضت سواد آموزی و معلمان حق التدریس استخدام شده اند. در یک سیستم آکادمیک اموزش ندیده اند.آموزش مطلوب آن است . که دانش آموز به عنوان شهروندان جهانی، تربیت شوند. مهارت های زندگی را آموزش ببینند. برای معلمان و دانش آموزان سرمایهگذاری برای آینده کنند.ایجاد بستر مناسب، برآورده کردن پیش شرط های الزامی، هرامری است. تشکل های صنفی فرهنگیان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی ایران برای هر اعتراضی صنفی لازم است . از ماه های قبل بستر لازم
اعتراضات را بوجود آورند.
منصفانه قضاوت کنیم که در جامعه فرهنگیان چقدر بسترها برای عضویت فرهنگیان در تشکل های صنفی مهیاست، چقدر هر همکاری در خود احساس مسئولیت می کند. یک همکار را عضو تشکل های صنفی کند.اگر تشکل صنفی ایرادی در موضع گیری و اعتراضات دارد.اگر بدنه فشار آورده شود . هیات مدیره را مجبوربه تغییر می کند.
یا خودشان تشکل جدیدی تاسیس کنند.متاسفانه در روز جهانی معلم سال97 این گونه که به نظر
می رسد . اعتراض صنفی از طرف فرهنگیان در ایران نخواهد بود.
بر کارشناسان و فعالان صنفی است.آن را آسیب شناسی کنند.اعتقاد اینجانب جامعه فرهنگیان ازسایر اقشار جامعه در رسید ن به خواسته های صنفی عقب
مانده است. هرگاه کامیوداران
که سواد تحصیلی آنان از معلمان و
فرهنگیان کمتر است. در حال حاضر
جلودار اعتراضات صنفی شده اند.
نشان از این واقعیت دارد. که فرهنگیان از سایر اقشار برای رسیدن به خواسته های صنفی عقب مانده اند.با شعار وعده انجام کارصنفی به سرجام نمی رسد.
البته اینجانب به اینده تشکل های صنفی فرهنگیان و معلمان امیدوارم هستم. خودشان راه های جدیدی برای رسیدن به خواسته های صنفی پیدا خواهند کرد.
خواسته صنفی رایگان بدست
نمی آید. 👉👉👉👉
محمد خاکساری
مدیر مسئول و صاحب امتیاز
هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
13 مهر ماه سال 97
ای دی هفته نامه قلم معلم
@ghalamemoale
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر