۱۳۹۷ آبان ۹, چهارشنبه

"مقابله با جو امنیتی در مدارس

معلمان معترض: موضوع#مقابله_با_جو_ امنیتی_در_مدارس ✏✏✏✏✏✏✏✏✏✏ یکی از روش های حاکمیت برای جلوگیری از تحصن و اعتصاب و اعتراضات معلمان در مدارس ایجاد "جو امنیتی" در مدارس است. با جو امنیتی می توانند تا حدودی جلوی اعتراضات صنفی معلمان را بگیرند.این مشکل مهمی برای فعالان صنفی وهمکاران مدرسه است. اگر همکاران در مدارس بتوانند ابزار "جو امنیتی" را بشکنند .راه های رسیدن به خواسته های صنفی اسان تر می شود.البته راه مقابله با جو امنیتی پیش نیاز آن "تمرین و پیگیری و شجاعت "است.این کار یک روزه حاصل نمی شود. برای مقابله با آن نیاز به "همفکری گروهی و خرد جمعی" کادر آموزشی هست. شروع ان کارمشکلی است وقتی پیش رفت ،کارها اسان تر می شود. برای مقابله با جو امنیتی ابتدا باید موانع این مشکل شناسایی شود. سپس راهکارهایی برای موانع پیداکرد. 1-شناسایی مستند معلم نما ها در مدرسه ↙↙↙↙↙↙↙↙ شناخت و شناسایی مستند "معلم نما" در مدرسه لازم وضروری است. . آنها هستند . که گزارش معلمان و فعالان صنفی را به حراست و مدیرمدرسه می دهند. و "جو امنیتی" در مدرسه ایجاد می کنند..معاونان مدرسه و کادر دفتری مدرسه به خصوص مدیر مدرسه "معلم نما" ها را می شناسند.همکارانی که روابط پنهانی با مدیر مدرسه دارند. احتمال دارد "معلم نما" باشند . دیگر اینکه کسانی که باحراست و ریاست منطقه روابط پنهانی دارند. اگر همکاران قدری روی روابط پنهانی "معلم نما "ها دقت کنند. شناسایی خواهند شد.البته برای شناسایی "معلم نما"بسیار دقت شود. مستند انها شناسایی شوند. بدون مدرک به همکاری اتهام زده نشود. طبق تجربه ای که اینجانب دارم. در مدارس یک یا دونفر "معلم نما" بیشتر وجود ندارد. هر وقت "معلم نما"مستند شناسایی شدند. اصلا به او گفته نشود . که تو "معلم نما "هستی فقط ارتباط همکاران با او قطع شود. در حضور او سخنی در مورد تحصن و اعتصابات و اعتراصات صنفی گفته نشود. 2-اتحاد در مدرسه ↙↙↙↙↙ اگر کادر اموزشی در مدرسه "اتحاد صنفی"داشته باشند.کارکرد "جو امنیتی "در مدرسه کاهش خواهد یافت . وقتی جو پلیسی و امنیتی در مدرسه حاکم می شود. که کادر اموزشی اتحاد نداشته باشند. یکی از روش های اتحاد صنفی این است. اگر همکار فعال صنفی و یا عضو تشکل صنفی به حراست اداره اموزش وپرورش یا نهاد های امنیتی دعوت شد.تمام همکاران از همکاری که که به حراست دعوت شده است. حمایت کنند. اگر 80 در صد کادر مدرسه از فعال صنفی حمایت کنند. حراست و نهاد امنیتی کار چندانی نمی تواند انجام دهد. حراست و نهاد امنیتی وقتی "جو پلیسی" ایجاد می کند. که مشکل را فردی می کند. یکی از روش های حراست و نهاد امنیتی این است که فعال صنفی دعوت شده را تهدید می کند. که همکاران مدرسه از او حمایت نکنند. وگرنه جرم او سنگین ترمی شود. با این روش می خواهد "اتحاد صنفی"مدرسه را از بین ببرد.همان شعاری که همکاران در تجمع ها برای زندانیان معلم می دهند کادر مدرسه هم تکرار کنند . ما همه "اقا یا خانم ایکس هستیم". که حراست یا نهاد امنیتی خواسته است 3-دوری از ترس ↙↙↙↙↙↙ روشی که اینجانب در تجمعات و اعتراضات صنفی طی فعالیت صنفی در مقابل امنیتی ها و نهاد های امنیتی انجام می دادم. اگر خود ستایی نباشد. اینجانب به امنیتی ها و اطلاعاتی ها می گفتم " "من اماده زندان هستنم . هر وقت خواستید مرا به زندان ببرید "قلبا به ان ایمان داشتم.اکثر اوقات امنیتی ها عقب نشینی می کردند. همین روشی که "هاشم خواستار ،نوریزاد، دکتر ملکی ،مهدی خزعلی"انجام می دهند.همه انها می گویند ما اماده زندان رفتن برای هدف خود هستیم. می بنید عقب نشینی می کنند.. به اعتقاد من اگر فعالان صنفی به این باور بالا برسند. ابزار "وحشت و ترس و جو امنیتی " 👉👉👉👉در فرهنگیان کاسته خواهد شد. تنها ابزار حاکمیت "نا امیدی،ترس و وحشت "است. اگر این ابزار از او گرفته شود. کاری نخواهد نتوانست انجام دهد.مگر زندان های انان چقدر جای دارد. مکان برای یک صد 100 هزار معلم معترض را دارند.این تجربه تاریخی در تمام کشور های زیر اسارت است. به هرحال اینجانب تجارب خود را خدمت همکاران عرض کردم. تصمیم با خودشان است چکار کنند. ؟ سایر همکاران پیشنهادات خود را برای "مقابله با جو امنیتی در مدرسه" را به اطلاع همکاران برسانند. به امید قدری همت بالا خواسته صنفی رایگان بدست نمی آید.👉👉👉 محمد خاکساری مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان 9 ابان 97 ای دی هفته نامه قلم معلم @ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر