هم افزایی در تشکل های صنفی فرهنگیان ایران
✏✏✏✏✏✏✏✏✏
معمولاً اینگونه تعریف می شود:
زمانی که دو یا چند عنصر، جریان
یا عامل با هم همیاری و برهمکنش (تعامل) داشته باشند معمولاً اثری به وجودمی آید. اگر این اثر از مجموع اثرهایی که هر کدام از آن عناصر جداگانه
می توانستند به وجود آورند بیشتر شود در اینصورت پدیده هم افزایی رخ داده است.در ساده ترین توصیف می توان گفت که برآیند نیروی جمعی از جمع تک تک نیروها بیشتر است.به این مفهوم که رابطهٔ تشکل های صنفی با یکدیگر هرکدام جزئی جداگانه تلقی می شود. ولی وقتی باهم فعالیت کنند انرژی آزاد شده ازسوی تشکل های صنفی که دارای روحیهٔ تیمی هستند، انرژی کلی به نام هم افزایی را ایجاد می کند.جلوه هایی از نیروی جمعی تشکل های صنفی فرهنگیان در تمام خواسته های صنفی
می تواند مشاهده کرد. در همه جای طبیعت می توان این هم افزایی را
می توان یافت.برای مثال اگر دو گیاه را نزدیک هم بکارید، ریشه های آن ها در هم می آمیزد در پرتوی تعاون وهمبستگی تمام تشکل های صنفی فرهنگیان بهتر رشد می کنند. بطور مثال وزنی که دو قطعه چوب تحمل می کنند بسیار بیشتر از مجموع وزنی است که هریک به تنهایی تاب می آورند. روحیهٔ تیمی معادلات هم افزایی و انرژی جدیدی بوجود می اوردیا مسابقات دوچرخه سواری تیمی که دوچرخه سواران هر تیم پشت سر هم در یک خط راست حرکت می کنند و مداوم جای نفر اول تعویض می شود تا شکافتن هوا در کل گروه انجام شود و بازده یا راندمان کل تیم بالا رود.این قانون هم برای جامعه فرهنگی شاغل و بازنشسته هم صدق می کند.اگر برای اول مهرماه با شروع تحصیلی روی دو هدف
"معیشت و آزادی محیط کار "
در کنار هم باشیم "هم افزایی "
ایجاد می گرد. انرژی تشکیل خواهد شد که حاکمیت با دستگیری و تهدید
نمی تواند جلوی این انرژی را بگیرد. فقط باید هزینه ها را تحمل کنیم
و روحیه فداکاری برای آموزش و پرورش داشته باشیم. با این سیستم
"آموزش با کیفیت "نخواهیم داشت.همچنان فرزندان ما بعداز اتمام تحصیلات بیکار می شوند.جامعه فرهنگی خود دانید
"سکوت یا اعتراض"
محمد خاکساری
مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه
قلم معلم
8 شهریور 98
۱۳۹۸ شهریور ۸, جمعه
هم افزایی در تشکل های صنفی فرهنگیان ایران
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر