۱۳۹۴ مهر ۲۹, چهارشنبه

"پاسخ به کامنت همکار محترم شیرزاد عبدالهی در گروه تلگرام آموزگاران اندیشمند در مورد پیام "ابزار رسیدن به مطالبات معلمان"


پاسخ به کامنت همکار محترم شیرزاد عبدالهی در گروه تلگرام آموزگاران اندیشمند  در مورد پیام "ابزار رسیدن به مطالبات معلمان"
سلام همکاران :
1-از همکارانی که نظر خود را در مورد پیام "ابزار رسیدن به مطالبات معلمان"
پاسخ دادند تشکر می کنم . ولی از فرهنگیان که از فرهیختگان جامعه هستند انتظار بیشتری است.
2- یاد آوری می کنم .پیامی بنده در گروه های تلگرام در مورد  "ابزار رسیدن به مطالبات معلمان" بوده است.
3-در آنجا برداشت بنده طی مدت فعالیت صنفی 3 ابزار را تشکل صنفی مطرح
می کردند.
الف: تعامل با قوای سه گانه و آموزش و پرورش  ب: اعتصاب در مدارس و تجمع
ج: روش تلفیقی که شامل :"اعتصاب و تجمع و چانه زنی و تعامل با مسئولان است"
4- برداشت بنده از کامنت شیرزاد عبداللهی  روش اول است . در کامنت ها ایشان در گروه ها معتقد هستند"معلمان قادر به هزینه سنگین مانند:"زندان،تبعید،انفصال..."نیستند.
5-پاسخ -به کامنت همکار گرامی:
شیرزاد عبداللهی از موسسین کانون صنفی معلمان هستند . با بنده در هیات موسس از اعضای "کمیته تدوین اساسنامه کانون بودیم "در پیامی از ایشان انتقاد کردم"ایشان هیات موسس  را در اولین مجمع کانون صنفی معلمان سال 78  تنهاگذاشتند
فکر کنم ایشان تنها عضو هیات موسس بودند که  برای هیات مدیره داوطلب نشدند . ابشان به  بنده گفتند:"درروزنامه نگاری بیشتر تاثبر گذار هستند."
6-متاسفانه برخی همکاران در پاسخ انتقاد های ایشان از روش فرهنگی استفاده نکردند. البته اخیرا تغییر موضع مشاهده شده است
7-برخی همکاران بنده را متهم می کنند. که بنده با ایشان ارتباط دارم و از ایشان خط می گیرم خود شیرزاد شاهد هستد که چندین سال است با ایشان ارتباط ندارم . در گروه های مجازی پیام های ایشان را می بینم
8-اولین بار در سال 92 در جلسه شورای مرکزی در همدان اسماعیل عبدی گفتند"ایشان در امریکا هستند"اگر ایشان خارج هستند یعنی حق ندارند به عنوان یکی از موسسین کانون صنفی معلمان در مورد عملکرد کانون انتقاد کنند."

پاسخ کامنت:
9-پاسخ  ایشان در مورد"ابزار رسیدن به مطالبات"ایشان می گویند" برای تجمع معلمان از وزارت کشور  مجوز بگیرتد تفسیر خاص خود را از اصل 27 قانون اساسی دارند
10-من فکر می کنم در مورد اصل 27
از وکلای مستقل نظر خواهی شود. از طرف دیگر برای رسیدن به مفهوم عملیاتی این قانون به"گزارشات مجلس خبرگان اول مراجعه گردد"که در چند جلد از طرف انتشارات "روزنامه رسمی" چاپ شده است
11-بنده از عبدالفتاح سلطانی این وکیل متعهد و قانونمند که در حبس هستند . در اینجابه خاطر وکالت داوطلبانه وبدون دستمزد معلمان در سال 86 تشکرمی کنم.
12. فکر کنم نظرشان این بود. که قوانین تصویب شده در مجلس نباید با "قانون
مادر که قانون اساسی است در تضاد باشد"
13-بار ها در پیام های خود گفته ام:
"  ماده 27 ازمعدود ماده های قانون
اساسی است . که در انتهای این قانون
عنوان نمی کند .*حدود آن را قانون مشخص می کند*یعنی این قانون کمتر قابل تفسیر است.
14-وزرات کشور که پایبند به قانون است
چرا:"9 سال است اجازه بزگزاری مجامع عمومی به تشکل های صنفی نمی دهد"
15- از مفهوم صنفی در مورد تشکل ها که شیرزاد اعتقاد دارند .بهتر است حدود 35 بیانیه شورای هماهنگی را در این مورد مطالعه کنند تا به مفهوم"فعالیت صنفی تشکل ها با اطلاع شودند"
16-ایشان در کامنت دیگری گفته اند:"چون امارمیدانی وجود ندارد شاید مجمع اسلامی فرهنگیان که تشکلی سیاسی است .تعداد اعضای آن از تشکل های شورای هماهنگی که بیش 30 تشکل عضو آن هستند . اعضای آن بیستر باشند. "مجمع اسلامی فرهنگیان ،انجمن اسلامی معلمان،سازمان معلمان ،"که تشکل سیاسی معلمی اصلاح طلب هستند. در دوره دولت روحانی هستیم .   وزرات کشور  هم نسبتا با آنها هم جهت است تقاضای تجمع دهند. تا وزن خود را امتحان کنند
17-بنده مخالف فعالیت تشکل های سیاسی" اصلاح طلب و اصول گر "نیستم .سخن بنده طی این سال ها این بوده است "مرزبند ها و حوزه فعالیت ها مشخص شود"همکاران خودشان انتخاب کنند. ولی بنده  مشاهده نکردم این تشکل ها شفاف به معلمان بگویند"تشکل ما سیاسی " است از واژه"فرهنگیان و معلم "استفاد می کنند. معلمان اطلاع ندارند این تشکل سیاسی یا صنفی است
18-منصور اسانلو از هیات مدیره سندیکای اتوبوس رانی که در خارج هستند.بنده خدا چند بار در رسانه اعلام کرده است "بنده فعال صنفی"هستم
مورد سرزنش برخی از گروه های سیاسی قرار گرفته است.
19-آیاتجمع بهمن و اسفند 93 و تجمع فررودین و اردیبهشت 94  معلمان  دربیش 10  مرکز استان و شهرستان انجام گرفت وزن جهت گیری صنفی معلمان را نشان نداده است.
گرچه برخی از آنهاخود جوش بوده است دعوت کنندگان این تجمع ها فعالان صنفی بوده اند. معلمان اعتماد کردند. در این تجمعات شرکت کردند.
20-طی این مدت که با شورای هماهنگی فعالیت داشته ام .  شورا هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان تعریف آن از "فعالیت صنفی" مشابه تعریف "اتحادیه های بین المللی معلمان در اکثر کشور ها است" . "کیفیت آموزش ،حقوق و دستمزد و رفاه معلمان"است.
از طولانی شدن پیام عذر می خواهم
محمد خاکساری khaksari902@gmail.com



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر