" جایگاه شورای معلمان در مدرسه"
سلام همکاران :
یکی ازمواردی که در برنامه آموزشی مدارس تدوین شده است . جلسه شورای معلمان است . که ماهی یک بار با حضور کارکنان مدرسه تشکیل می شود. اهداف اولیه آن بررسی کیفبت آموزشی و طرح مشکلات صنفی مدرسه بوده است . متاسفانه همکاران از این ظرفیت استفاده نمی کنند .این طور که بنده طی 30 سال احساس کردم . این جلسات بهره وری لارم را ندارد . بیشتر به خواندن بخشنامه ها و مدیر اقتدار خود را نشان می دهد متاسفانه برخی همکاران تملق و چاپلوسی مدیر را دراین جلسات می کنند. اکثر همکاران سکوت سازمانی دارند .چند نفری که انتقاد می کنند انتقاد جدی به مدیر ندارند.شاید به علت نداشتن امنیت شغلی معلمان است . می ترسند مشکلی برای آنها پیش بیاید. خود ستایی نباشد بنده در این جلسات مشکلات صنفی و انتقاد از مدیر به خاطر ضعف مدیریت آموزشی مطرح می کردم . از طرف همکاران بطور جدی حمایت نمی شدم . هرسال اخر سال مدیر مرا در اختیار اداره می گذاشت مرتب در حال تغییر مدرسه بودم . معلمان می توانند از این ظریفت برای تغییر نگاه مدیران مدارس در مورد مشکلات محیط آموزشی و مطالبات خود بحث و گفتگو کنند. مورد دیگر هرسال جلسات اولیه که شورا تشکیل می دهد. نماینده معلمان را در مدرسه انتخاب
می کنند . اولا همکاران کمترداوطلب این مسئولیت می شوند .دوم به غلط معلمی را انتخاب میکنند که روابط او با اداره و مدیر مناسب و خوب باشد.تصور غلطی که دارند فکر می کنند چون این همکار روابط مناسبی با اداره و مدیر دارد . بهتر
می تواند خواسته ها معلمان را به مدیر و اداره منتقل کند. در صورتیکه بنده به تجربه دیده ام این نماینده منافع خود را دنبال می کتد . از طرف دیگر نماینده معلمان در انجمن اولیا و مربیان است . امضای دوم چک مالی هزینه مدرسه را امضا می کند. مدیر هر تخلف مالی داشته باشد . همین نماینده به خاطر مصالح اداره و دوستی با مدیر چشم پوشی می کند. این هم یکی از مشکلات صنفی و فرهنگی همکاران است
فعالان صنفی این موارد را تجزیه و تحلیل کنند .و راه حل مناسب پیدا کنند.
محمد خاکساری khaksari902@gmail.com
۱۳۹۴ مهر ۲۵, شنبه
"جایگاه شورای معلمان در مدرسه"
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر