۱۳۹۴ مهر ۲۶, یکشنبه

" ابزار رسیدن به مطالبات معلمان "

"ابزار رسیدن به مطالبات معلمان"
سلام همکاران:
از حدود 15 سال پیش که شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران تاسیس شد . در جلسات شورای هماهنگی که حدود 35  جلسه تشکیل شد. بنده افتخار داشتم در اکثر این جلسات حضور داشته باشم. بین تشکل ها بحث و گفتگو بود . روش و ابزار مناسب برای رسیدن به مطالبات معلمان چیست؟ تا انجایی که حافظه ام یاری دهد. همکاران 3 روش و ابزار را پیشنهاد می دادند.:

1- برخی تشکل ها اعتقاد داشتند . که معلمان آمادگی هزینه سنگین مانند: "زندان،تبعید،انفصال ،.. "راندارند . این گروه معتقدبودند . با تعامل باقوای
سه گانه وآموزش و پرورش به مطالبات می رسیم . به اصطلاح "عقبه"یا پشتبانی کننده ضعیف است
2-گروه دوم از تشکل ها معتقد بودند روش های تعامل حواب نمی دهد ." قدرت را با قدرت باید جواب داد".روش و ابزاری مانند "تجمع و اعتصاب در مدارس "کارساز است. در کوتاه مدت معلمان هزینه می دهند ولی در دراز مدت معلمان حاضر به هزینه سنگین می شوند.
3-گروه سوم به روش تلفیقی معتقد بودند. این گروه می گفتند:"در کنار تجمع و اعتصاب چانه زنی و تعامل با مسئولان انجام گیرد. "
بنده از هوداران گروه سوم بودم ولی اعتقاد داشتم از سازمان های بین المللی آموزشی وغیر سیاسی حمایت شویم.
چون جریان آزاد اطلاعات در ایران وجود ندارد. نظر سنجی در این مورد انجام نشده است . در کنار آن معلمان امنیت شغلی ندارند.  امار و نظرسنجی مشخص کند . کدام روش تاثیر آن بیشتر است . با توجه به اینکه بنده حدود 6 سال رابط شورای مرکزی با آموزش بین الملل بوده ام . اکثر اتحادیه ها روش سوم یعنی تلفیقی که "تجمع و اعتصاب همراه با چانه زنی و تعامل "را بکار می برند.
از فعالان صنفی و اندیشمندان تقاضا
می کنم . برای ایران 3 روش فوق یا روش های دیگر را تحقیق و بررسی کنند . روش مناسب را برای معلمان ایران زمین که آینده سازان کشور هستند . پیشنهاد دهند.
محمد خاکساری khaksari902@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر