۱۳۹۴ آبان ۳, یکشنبه

" خصوصی سازی مدارس"

خصوصی سازی مدارس"
سلام همکاران:
   یکی از مواردی که مورد اختلاف همکاران وتشکل های صنفی است .
موضوع اصل 30 قانونی است . که در آن تا متوسطه مدارس را رایگان اعلام کرده است.
در اینجا نظرات مختلف همکاران را خدمت عزیزان عرض می کنم . همکاران آن را
تکمیل کنند.
1-گروه اول معتفد هستند . این اصل قابل اجرا نیست . آموزش و پرورش توان اجرای آن را ندارد . مدارس خصوصی سازی شود . قانون مدارس غیر انتفاعی
قوی تر اجرا شود  و مخالفان را طرفداران مارکسیست می دانند.
2-گروه دوم اعتقاد دارند. در اصل قانون مدارس غیر انتفاعی مشکل داشته اطلاعات لازم به مسئولان نظام داده نشده است موجب تصویب مدارس غیر انتفاعی شده است.
برخی از مسئولان که در دراز مدت منافعی ازاین قانون عاید آن ها  می شده . مدرسه علوی زمان رژیم سابق را برای مسئولان مطرح کردند . که به اصطلاح از مدارس ملی بود . ادعا می کردند اکثر کسانی که در انقلاب مسئولیت اجرایی دارند .از این مدرسه بودند پس بنابراین قانون مدارس غیر انتفاعی که عملا انتفاعی است از مواردی است این واژه به غلط استفاده می شود.برای کمک به آموزش و پرورش است. دیگراینکه  مسئولان و مدیران کلان و متوسط و طبقات بالا نمی خواستند فرزندان آنها در مدارس عادی درس بخوانند
3-گروه دیگر معتقد هستند . تصویب این قانون رانت برای مدیران و مسئولان بوده است . استفاده مالی در دراز مدت داشته باشند. در حال حاضر وزیران آموزش و پرورش اصول گر و اصلاح طلب مجتمع    آموزشی غیر انتفاعی و مدرسه دارند این ساختمان ها میلیاردها ارزش دارد  که وام 4 در صد گرفته اند
خاطره ای خدمت عزیزان عرض کنم

همسر بنده سال 70 یا 71 انتقال دائم
به تهران شد . هرچه تلاش کردیم
مدرسه ای پیدا کنیم . انجام نشد.
اداره گفت :"می تواند دراداره را ه اندازی مدارس غیر انتفاعی در میدان بهارستان کارکند"نا چار قبول کردیم.
همسر می گفت"از صدر تا ذیل وزارت خانه و مدیران آموزش و پرورش مجوز
می گرفتند . همکاران عادی هم با رابطه مجوز می گرفتند."مسئول این اداره فساد مالی داشت که بعدا به تخلفات اداری معرفی " شد همسر م می گفت"مجوز ها رسیده بود به آبدارچی وزارت خانه"
مسئله این است . اساتبد دانشگاه و فرهیختگان که می خواستند مجوز بگیرند .گزینش می شدند که صلاحیت ندارند.
که همسر بنده پنهانی آنها را راهنمایی
می کرد مجوز بگیرند . در آن اداره همه مجوز مدارس غیر انتفاعی با سود 4 در صد گرفتند. از این میان فقط همسرم  بود مجوز نگرفت او می گفت:"این قانون
می خواهد آموزش وپرورش راتجاری کند"
20 سال پیش این مورد را پیش بینی کرد  . عملا همان شد. در نهایت به علت اعتراض های همسرم و همکاری نکردن در فساد اداری اخر سال او را در اختیار اداره گذاشتند.
این است هزینه مقاومت کردن
4-بنده در سال 86 به عنوان نماینده شورای هماهنگی تشکل های صنفی به کنگره 5 آموزش بین الملل در برلین آلمان رفتم .
بماند که این سفر برای بنده چه هزینه هایی داشت .در برگشت در فرودگاه امام خمینی بازجویی شدم. مدت 2 سال پاسپورت من توقیق شد.
5-در کنگره در کمیته ای شرکت کردم .که موضوع آن "خصوصی سازی مدارس"
بود پرفسوری بود فکر کنم استاد دانشگاه انگلستان بود با یک گروه آمده بود. گفت :
"2 سال روی این تحقیق یعنی خصوصی سازی وعملکرد آن در کشور های مختلف کار کردیم" نکته برجسته این تحقیق این بود که "خصوصی سازی مدارس منجر
می شود مدارس مانند کارخانه که کار فرما دارد. تبدیل به مرکز تجاری می شود و از هدف آموزش دور خواهد شد"
اصل 30 قانون اساسی قابل اجرا است
شرط آن این است . مدیریت علمی
ارداه ای برای اجرا باشد. با این وزیران آموزش و پرورش تا حالا کار کرده اند قابل اجرا نیست جون انتخاب مدیران آنها
براساس شایسته سالاری نیست .درنتیحه انتخاب "مدیران نا لایق اتلاف سرمایه" است .این را متخصصان اقتصادی
اعتقاد دارند. دیگر اینکه تامین منابع است . از سازمان و شرکت  های سوده در صدی برای آموزش و پرورش کسر شود برای آموزش وپرورش چطور مجلس
می تواند. از قبض برق و گاز مشترکان در صدی یرای صدا و سیما هزینه کند.آموزش که اصول اولیه توسعه است هزینه نمی کند.
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان با خصوصی سازی مدارس از ابتدامخالف بوده است. متاسفانه مخالفان  اتهام مارکسیستی به شورا می زنند.
موارد دیگررا همکاران تکمیل کنند.
محمد خاکساری khaksari902@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر