۱۳۹۴ آبان ۱, جمعه

" نقش وزیر آموزش و پرورش درآزادی معلمان زندانی"

" نقش وزیر آموزش و پرورش در آزادی معلمان زندانی"
سلام همکاران:
در مورد نقش وزیر آموزش و پرورش در آزادی زندانیان معلم همکاران دیدگاه و نظرات متفاوتی دارند . بنده برخی از آن ها خدمت عزیران می گویم . همکاران دیگر آن را تکمیل کنند.
1- برخی همکاران اعتقاد دارند. در کشور تفکیک قوا وجود دارد . آموزش و پرورش
قوه مجریه است . نمی تواند در قوای دیگر دخالت کند.
2-گروه دوم معتفد هستند. هر مدیر و وزیری باید از حقوق "معیشتی و منزلتی " کارکنان زیر مجموعه خود دفاع کند.
معلمان زندانی به جهت مشکل شخصی به زندان نرفته اند. برای "معیشت و منزلت معلمان و ارتقای کیفیت آموزشی "به زتدان رفته اند . در جهت اهداف آموزش و پرورش این هزینه را پرداخته اند وزیر
می تواند در جلسه هیات دولت با وزیر اطلاعات و وزیر دادگستری حداقل مشکلات این زندانیان را به گوش آنها برساند. حتی با وزیر کشور در مورد مجوز ندادن مجامع عمومی تشکل هابا وزیر کشور گفتگو کند. این پیشنهاد را شورای مرکزی تشکل های صنفی به اطلاع وزیر رسانده است
در اینحا خاطره ای به یاد م آمد.
فکر کنم پس ار تجمع معلمان 6 بهمن سال 80 مقابل دفتر ریاست جمهوری که معلمان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. و تعدادی دستگیر شدند ساعت 9یا 10 شب بود حراست وزرات خانه  هراسا ن هراسان تلفن زد  گفت::"فردا ساعت ساعت 10 صبح هیات مدیره کانون صنفی معلمان دفتر وزیر جلسه بیایند"
کانون قبلا 3 نامه به وزیر برای ملاقات نوشته بود. توجه ای نکرد . حتی یک روز روبری دفتر وزیر هیات مدیره تجمع کردند . اجازه ملاقات خواستند . که انجام نشد.
بازتاب تجمع 6 بهمن باعث دعوت وزیر شد.
همسر بنده که در آن زمان "بازرس کانون" بود. در خواستی از وزیر در این حلسه  کرد.گفت:
"ما معلمان تجمع  و اعتصاب نمی کنیم . شما که وزیر ما هستید. یک روز در هیات دولت بشنید و تحصن کنید. به مسئولان بگویید مطالبات معلمان را بدهند"
آنهایی که در جلسه حاضر بودند شاهد هستند . رنگ وزیر تغییر کرد. متاسفانه پاسخ او مشابه جواب های نیروی امنیتی و برخی همکاران که حاضر به هزینه نیستند داد.گفت:"مگر کانون صنفی معلمان اعضای آن چند دردصد معلمان کل کشور هستند."
وزیر می تواند در جهت آزادی معلمان
قدم بر دارد . فقط قدری جسارت و از
خود گذشتگی  می خواهد و دلبستگی به میز نداشته باشد
در اینجا از فعال صنفی محمد رضا
رمضان زاده از خراسان شمالی شهر بجنورد که شجاعانه در روز 23 مهرماه 94 در مورد آزادی معلمان زندانی از وزیر آموزش و پرورش سئوال کرد. تشکر می کنم.
محمد خاکساری khaksari902@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر