۱۳۹۵ آبان ۲۷, پنجشنبه
" انتقادی شدن علم پیامد های آن برای تشکل یابی دانشجویان"
" بخشی از مقاله
انتقادی شدن علم و پیامد های آن
برای تشکل یابی دانشجویان"
" در روندی تقریبی و کلی از انقلاب مشروطه به این سو، رهبری نظری جنبش های اصلاحاتی را به ترتیب روزنامه نگاران دوره ی قاجار و پهلوی اول، شاعران و نویسندگان دهه های بیست تا پنجاه، روشن فکران دینی دهه های پنجاه تا هفتاد و مترجمان دهه های شصت تا هشتاد بر عهده داشته اند. به طور موازی سرکوب شکل های مختلف این قسم فعالیت ها نیز تکامل یافته است. سانسور، بستن روزنامه ها، خمیر کردن کتاب ها، تهدید، زندانی کردن، تبعید و حتی قتل نویسندگان، روزنامه نگاران روشن فکران دینی و مترجمان در عصر پهلوی واقعیت هایی تاریخی است. در حاشیه ی این سرکوب ها دانشگاه به عنوان نهاد علم، هم در عصر پهلوی و هم در جمهوری اسلامی ایران نه فقط توسعه ی کمی یافته است بلکه گفتار علم به خصوص پس از انقلاب اسلامی گفتاری مشروعیت بخش بوده است"
امیر حسین نیکزاد
عضو انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران
http://www.iscanews.ir/news/560315/انتقادی-شدن-علم-و-پیامدهای-آن-برای-تشکل-یابی-دانشجویان
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر