۱۳۹۵ آبان ۲۵, سه‌شنبه

" مقبولیت تشکل های صنفی"

سلام همكاران: " مقبوليت تشكل هاى صنفى" ما در ارتباطات اصلی داریم به نام " مقبولیت"👉 پیام"یعنی اگر پیام بخواهد تاثیر خود را برمخاطب بگذارد ،منبع خبر باید مورد قبول مخاطب باشد. اگر مخاطب اعتماد نداشته باشد. تاثير آن كاهش مى يابد.بطور مثال:برخی رسانه داخلی را قبول ندارند. به رسانه هاى خارجى مراجعه مى كنند.یعنی منبع پیام مورد "مقبوليت" آنها نیست. "مقبوليت "درتشكل هاى صنفى هم"صدق"مى كند.اگر عملكرد هيات مديره مورد "قبول" همكاران نباشد.به آن اعتماد نمى كنند ' جذب تشكل نمى شوند. چه عواملي "مقبوليت "تشكل را خدشه دار مى كند ١- اگر تشكل صنفى به جناح هاى سياسى وابسته باشند.👉 اين تشكل "مقبوليت "آن كاهش مى يابد. همكاران فكر مي كنند.اين تشكل منافع سياسي را بر منافع صنفى ترجيح مى دهد. ٢-تشكل براى "كيفيت آموزش و معيشت معلمان"در عمل تلاش لازم را نكند. ٣- تشكل "فرد محور"باشد. تصميات هيات مديره عمل نشود.يعني "باند بازى"در تشكل حاكم باشد. ٤- تشكل "انتقاد پذير " نباشد.👉منتقدان خود را حذف كند. ٥- تشكل به جاى اينكه بر "حق عضويت"اعضا متكى باشد.دركارهاى تجارى و اقتصادى دخالت كند. ٦- اگر تشكل "در گفتگو و عمل"صداقت لازم را نداشته باشد .تشكل با مشكل مواجه مى شود. عوامل ديگري در "كاهش مقبوليت"تشكل تاثيردارند. همكاران در مورد "كاهش مقبوليت تشكل" تحقيق و بررسی كنند. محمد خاكسارى از موسسين كانون صنفى معلمان 25آبان ٩٥

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر