۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

" چرازندانی دست به اعتصاب غذا می زند"

" چرا زندانی دست به اعتصاب غذا می زند"👉👉

اعتصاب غذا یا امتناع داوطلبانه از خوردن و آشامیدن برای دست یابی به یک خواسته فردی یا اجتماعی هنوز هم روش بسیار مرسوم و محبوبی مابین زندانیان سیاسی و فعالان اجتماعی قبل و بعد از انقلاب است زیرا آن ها این روش را موثرترین راه برای رساندن صدای اعتراض خود به بیرون از زندان می دانند
در این مورد نظرات متفاوتی وجود دارد .
1.موافقان اعتصاب 👇👇
.این گروه از زندانیانی هستند که معتقد هستند . راهی به جز اعتصاب غذا برای زندانی وجود ندارد: «مگر  کسی که اعتصاب می‌کند، همه راه‌های مسالمت آمیز را امتحان کرده و راه به جایی نبرده است. "
. در خواست  حقوق اولیه و اساسی خود داشته یا نسبت به ضایع شدن حقش معترض است و برای پی گیری این حقوق همه جور مسیری رارفته و به نتیجه نرسیده باشد. آن وقت است که راهی به جز گذشتن از جان خود  در زندان نمی‌یابد.
2-  مخالفان اعتصاب👇👇
این روش مبارزه به دلیل تکرار و فراوانی آن از یک سو و بی توجهی مطلق مسوولان زندان از سوی دیگر، توجه چندانی از سوی افکار عمومی به خودش جلب نمی کند.  این که آن قدر زندانی ادامه می دهد که به مرگ یا بیماری های کشنده، خطرناک و دایمی مبتلا شود؛ بیماری هایی که کلیه و کبد و قلب زندانی را درگیر کرده و تا دم مرگ دست از سرت برنمی دارند.»
پیشنهاد:👇👇
1. همکاران و تشکل های صنفی همه جانبه بدون
محافظه کاری از زندانیان معلم که اعتصاب غذا کرده اند . حمایت کنند. مانند:👇
:الف: نامه نگاری به نمایندگان مجلس که
همکاران این اقدام را انجام داده اند
.،ب:  تحمع در ادارات آموزش و پرورش را کم هزینه تر از مکان  های دیگر  می دانم
د:فعالان صنفی و همکارانی که آمادگی هزینه دادن هستند. با رسانه های داخل و خارج آن را انعکاس دهند تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.
ج:مذاکره با مسولین صاحب نفوذ که بتوانند بر قوه قضاییه تاثیر بگذارند
2. اگر جان معلمان زندانی اعتصاب کننده در خطر است . پیشنهاد می کنم پیش کسوتان تشکل های صنفی از آنها بخواهند بطور موقت اعتصاب خود را بشکند.
به هرحال این پیشنهادات بنده بوده است. همکاران پیشنهادات دیگری به آن اضافه یا کم کنند.
محمد خاکساری
Khaksari902@gmail.com
اردیبهشت 95

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر