۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۶, یکشنبه
رابطه تشکل های معلمان با جامعه مدنی
رابطه تشکل های معلمان با جامعه مدنی
↘↘↘↘↘↘↘↘
رابطه تشکل های معلمان با جامعه مدنی دو سمت دارد. برخی تشکل ها به بالا متصل هستند. یعنی به قدرت سیاسی متصل هستند.این نوع تشکل ها به دلیل فرمایشی بودن ساز و کار تشکل یابی انان خود را ظاهرا به معلمانان متصل
می دانند. ولی عملا به قدرت سیاسی وابسته هستند.در حالی که تشکل هایی که به پایین یعنی جامعه مدنی و بدنه معلمانان نظر دارند.– چه در سطح جذب کنشگر داوطلب و چه در متشکل کردن جامعه معلمان با هدف" ارتقای آگاهی"- مرتبط می شوند، متاسفانه تا حدودی بی قدرت ظاهر
شده اند. اگر از طرح بحث تشکل یابی به منظور جذب کنشگر داوطلب برای حرکت صنفی معلمانان بگذریم، نگاهی گذرا به کارنامه فعالان صنفی معلمانان در سال های گذشته نشان می دهد که آنها در نهادسازی در سطح جامعه معلمانان ضعیف ظاهر
شده اند. با بدنه معلمان کمتر ارتباط داشته اند.
حاکمیت و وزرات کشور
می خواهد تشکل های صنفی معلمان را زیر سلطه قرار دهد.و برای صدور پروانه های تشکل صنفی معلمانان "مانع تراشی "
می کند.
اگر از بدنه معلمانان به وزرات کشور فشار اورند.
وزرات کشور مجبور می شود
پروانه تشکل های صنفی
را صادر کند. اگر تشکل های صنفی معلمانان در تشکل سراسری" سازماندهی"
شوند. از قدرت بیشتری
برخوردار خواهند بود.
دولت روحانی با توجه به شعار های انتخاباتی خود
کمتر به جامعه مدنی توجه
دارد. وزیری را در وزرات کشور قرار داده است که نسبت به "جامعه مدنی"
بیگانه است.
به امید تغییر
محمد خاکساری
16 اردیبهشت
97
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر