۱۳۹۷ خرداد ۹, چهارشنبه

آزار جنسی موردی در مدارس

"آزار جنسی موردی در مدارس" ✏✏✏✏✏✏✏ آزار جنسی مدتی است در رسانه ها داخلی و خارجی . منتشر می شود. خبر ها یی اخیرا در رسانه ها آمده بود که هنرپیشه و کارگردانی" آزارجنسی " با همکاران خود داشته است حتی در سیاستمداران هم ازار جنسی مشاهده می شود. در سال های اخیر خبر هایی موردی از" آزار جنسی" در مدارس مشاهده است. علت و انگیزه "آزار جنسی" باید توسط "روانشناسان و جامعه شناسان" بررسی علمی انجام گیرد.هم آزار دهنده جنسی و هم آزارشده جنسی به "روانشناس و جامعه شناس" متخصص ببینند. نه اینکه خبر"آزارجنسی" مدتی در خبر رسانه ها بیاید . و پس مدتی فراموش شود . تازه این خبرهای منتشر شده مال خانواده های است که جسارت کرده اند آن را رسانه ای کنند. بسیار موارد در شهرستان ها "آزار جنسی" واقع می شود. خانواده ها از "ترس ابرو"آن را مطرح نمی کنند . تلقی بنده این است . یکی از دلایل "آزار جنسی"در مدارس ایران این است .در کتب درسی ایران "اموزش جنسی"وجود ندارد. آموزش جنسی به نوعی "تابو"است به همین دلیل اکثر دانش اموزان آموزش جنسی را نمی دانند . موجب می شود دانش اموزان فریب می خورند و مورد "آزار جنسی" قرار می گیرند. اگر به دانش اموزان اموزش داده شود کسی حق ندارد به نقاط حساس بدنی انها دست بزند و ان جرم است کمتر ازار جنسی اتفاق می افتد. حدود 15 سال پیش از اداره کل اموزش و پرورش تهران از گروه روانشناسی به دبیرستان ما امده بودند. من در دبیرستان علوم اجتماعی تدریس می کردم . من به مسئول مربوطه گفتم :"برای جلوگیری از ایدز باید در کتب درسی اموزش جنسی آورده شود"من خودم سر کلاس با اینکه در کتاب درسی دانش آموزان جنسی نیامده بود. به دانش اموزان خود که سال سوم دبیرستان بودند. خطرات ایدز را مطرح می کردم . ابتدا با واکنش دانش اموزان روبرو می شدم بعد برای دانش اموزان عادی می شد. متاسفانه ورود قدرت سیاسی به اموزش و پرورش موجب شده است . اموزش وپرورش از رسالت اصلی خود دور شده است یکی از ویژگی های آموزش با کیفت کتاب های درسی هستند . که کتاب های درسی چه علوم ریاضی و تجربی و انسانی زیر نظر روحانیون است. . دلیل دوم موارد آزار جنسی" در مدارس این است . بیش از 80 در صد انتخاب "مدیران و معاونان "مدارس با رابطه سالاری انتخاب می شوند.واز زیر تیغ حراست منطقه اموزش وپرورش باید بگذرند . سوم خانواده به فرزندان خود یاد بدهند که ممکن است مورد "آزارجنسی" واقع شوند.یا سئوالاتی فرزندان در مورد مسائل جنسی دارند از پدر و مادر سئوال کنند . و خجالت نکشند. چهارم :مشکل گزینش معلمان است که علمی و تخصصی نیست. تربیت معلم از طریق دانشگاههای علمی صورت نمی گیرد. در چند سال اخیر دانشگاه فرهنگیان تاسیس شده است. تا آموزش و پرورش ما زیر نظر قدرت سیاسی است ما شاهد این اتفاقات در آینده خواهیم بود. به امید تغییر محمد خاکساری مدیر مسئول وصاحب امتیاز هفته نامه قلم 9 خرداد 97 Khaksari902@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر