۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۷, دوشنبه
انجمن اولیا و مربیان
انجمن اولیا و مربیان
↘↘↘↘↘↘↘
خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی و اموزشی مکمل یکدیگرند اگر این دو نهاد "روش ها و برنامه های هماهنگ" نداشته باشند ، در روند رشد اموزشی و تربیتی کودکان و جوانان اختلال به وجود می آید . دو نهاد خانه و مدرسه نقش اساسی در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان دارند . ارتباط علمی اولیا و مربیان موجب "کیفیت اموزش "می شود
بین روش ها و منش های خانه و مدرسه باید همسویی و تشابه وجود داشته باشد
متاسفانه "انجمن اولیا و مربیان در ایران حالت فرمایشی پیدا کرده است.
انتخاب اعضا انجمن اولیا و مربیان بیشتر حالت انتصابی دارد. اولیا کمتر رغبت نشان می دهند که در "انجمن اولیا ومربیان "مدرسه عضو شوند.
چون فکر می کند این نهاد تاثیری در اموزش و تربیت کودکان و جوانان ندارد.متاسفانه یکی از این دو نهاد ، مدرسه و خانواده کار دیگری را خنثی می کنند ،
این دو جریان "همدل و مکمل" عمل نمی کنند. . مدرسه باید پیشاهنگ ارتباط با اولیا باشد و با روشهای گوناگون اسباب مشارکت فکری اولیا را در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان فراهم کند. متاسفانه مدیران طالب هستند کسانی ریاست انجمن اولیا را انتخاب شوند . مانند "ماشین امضا"اسناد مالی مدرسه را امضاکنند. .نماینده معلمانان هم در انجمن اولیا
و مربیان عضو است. متاسفانه معلمانان هم تمایلی به شرکت در انجمن اولیا و مربیان نیستند. اکثر در مدارس انتخاب نماینده معلمان در شورای معلمان با ذکر صلوات انتخاب می شود.
نقش نماینده معلمانان در
انجمن اولیا و مربیان مهم است. چون اسناد مالی مدرسه را امضا می کند. سه نفر اسناد مالی مدرسه را امضا می کنند. یکی مدیر مدرسه دوم نماینده معلمانان و سوم نماینده اولیای مدرسه است.. چون مشارکت عملی بین اولیا و مربیان مدرسه کمتر دیده می شود.
بر "کیفیت اموزش"تاثیر
می گذارد. دغدغه مدیر و انجمن اولیا مدرسه کمبود
بودجه مدرسه است. الویت اول حاکمیت اموزش و پرورش نیست. به همین جهت است . روز به روزکیفیت اموزش در مدارس کاهش یافته است . مدرسه تبدیل به کارخانه
"مدرک سازی" شده است. انسان های خلاق از آن بیرون نمی اید.
به امید تغییر
محمد خاکساری
17 اردیبهشت
97
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر