۱۳۹۷ تیر ۳, یکشنبه

" نقد پذیری تشکل های صنفی فرهنگیان "

“نقد پذیری تشکل های صنفی فرهنگیان" 🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍 نقد را می‌توان جدا کردنِ «سَره از ناسَره» و شناختن خوبی‌ها و بدی‌های یک چیز، تعریف کرد. در اصطلاح، نقد به مفهوم داوری و قضاوت دوجانبه در مورد یک جریان یا یک فرد یا یک نهاد است. از آنجایی که یک فعال صنفی فردی "پرسشگر و اندیشه ورز" است. و همین ویژگی موجب شده است نسبت شمار انبوهی از عملکرد تشکل صنفی "پرسش "کند . و تشکل صنفی خود را در مراحل مختلف نقد کند. همانا روحیه نقادی بی شک موجب تداوم جریان "خلاقیت و آفرینش فکری، هنری و فنی مدام "در اعضای تشکل صنفی فرهنگیان می شود.نقد موتور محرکه تشکل صنفی است باید بپذیریم که نقد موجب شکوفایی تشکل صنفی می شود موجب می شود .تشکل صنفی فرهنگی به نقاط ضعف و مثبت خود آگاه شود معایب و نواقص تشکل صنفی در نقد مشخص می شود. جملگی دستاورد های نقادی از تشکل صنفی برای حل مسائل و مشکلات تشکل صنفی مفید بوده و موجب می شود تشکل از حرکت نمی ایستد . برخی اعضای تشکل صنفی فکر می کنند. که نقد کردن موجب تضعیف تشکل صنفی می شود . و قرار است که تشکل نابود شود. اینجانب از برخی تشکل های صنفی که از اساسنامه خود تخلف کرده بودند . انتقاد کردم. مورد امواج اتهامات مختلف از طرف برخی همکاران قرار گرفتم.متاسفانه"تملق و چاپلوسی"در برخی تشکل های صنفی فرهنگیان حاکم است. در صورتی هدف اینجانب بیان نواقص و معایب این تشکل های صنفی بوده است. معنی انتقاد عبارت است از اعمال قضاوتی است در مورد شیوه سلوک، یا رفتار تشکل صنفی است .ممکن است این رفتار مثبت یا منفی باشد.متاسفانه فرهنگ "نقد پذیری" در جامعه شکل نگرفته است. تلاش شود فرهنگ نقادی در تشکل های صنفی فرهنگیان رایج شود.بطور ساده نقد کردن پیدا کردن غلط ها و اشتباهات است. اگر نقدی در جوامع صورت نگیرد . توسعه حاصل نمی شود. به امید تغییر محمد خاکساری بازرس سابق کانون صنفی معلمان و بازرس سابق شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران سوم تیرماه 97 Khaksari902@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر