۱۳۹۷ خرداد ۱۹, شنبه
مخاطب تشکل صنفی فرهنگیان
"مخاطب تشکل های صنفی
فرهنگیان
✏✏✏✏✏✏
هر جامعه ای به گونه طبیعی مخاطبانی با نیاز ها ،ذوق و سلیقه های مختلف وجود دارد .تفاوت و تمایز در انگیزه های مخاطبان ناشی از تنوعات و تقسیم بندی های خرده فرهنگی،سبک زندگی و... است
محورهای اساسی مخاطبشناسی تشکل های صنفی فرهنگیان. «ویژگیهای مخاطب» یا گیرندۀ پیام تشکل های صنفی فرهنگیان هستند.این محور، ارتباط مؤثر بین مخاطب و بر نامه ریزان تشکل های صنفی فرهنگیان دارد .
مخاطبان تشکل های صنفی فرهنگیان را افرادی یا سازمان هایی هستند که نظر آن ها برای تشکل های صنفی فرهنگیان اهمیت زیادی دارد.
هدف اصلی مخاطبان تشکل های صنفی فرهنگیان ، "حاکمیت و فرهنگیان" هستند.
که به عنوان دریافت کننده پیام صنفی تشکل های فرهنگیان مورد نظر
آن ها همچنین "جمعیت هدف" نیز نامیده میشوند.
تشکل ها باید ،مخاطبان اصلی خود را به درستی شناسایی و طبقه بندی کنند .در حوزه اطلاع رسانی به خوبی فعالیت کنند. که پیام های آن ها برای چه کسانی ارسال می شود.
وقتی تشکل های فرهنگی مخاطب را بدون شناسایی صحیح تعریف میکنند مشکلات زیادی برای انها وجود می آید .پیام هایی بدهند که مستقیما بامخاطبان ارتباط داشته باشد .ارسال کنند.
"حاکمیت و فرهنگیان "وقت خود را با پیامی که هیچ ارتباطی به آن ها ندارد تلف نمی کنند
قبل از اطلاع رسانی باید دقیقا مشخص شود که
پیام های تولیدی به چه کسانی ارسال می شود . پیام ارسالی تشکل فرهنگیان مخاطب آن "فرهنگیان یا حاکمیت" است ، . چون هرکدام ویژگی ها و شاخص های خود را دارند
.اگر تشکل فرهنگی در مسیر رساندن پیام به گیرندگان مخاطب خاص خود را "محدود ،معین" و مشخص نکند در دست یابی به اهداف خود دچار مشکل میشوند.
.بدون شناخت مخاطب مقدار بسیار زیادی وقت و هزینه صرف میشود ومخاطبان واقعی پیام را دریافت نمیکنند.
تشکل های صنفی فرهنگیان
و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان به درستی
مخاطبان خود را بشناسند.
تا پیام آنها تاثیر لازم را
بگذارد.
به امید تغییر
محمد خاکساری
مدیر مسئول و صاحب
امتیاز هفته نامه قلم معلم
19 خرداد 97
Khaksari902@gmail.com
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر