۱۳۹۹ مهر ۲۷, یکشنبه

قرارداد بینمشون های قدرتمند و کشور های ضعیف

۱۸۳سئوال
✔️  چطور و چگونه 
می شود، قرار دادی بین دو کشور قدرتمند و 
کشور ضعیف بسته شود، بعد منافع کشور ضعیف حفظ شود.؟
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️

از همکاران و مخاطبانی که به این پرسش پاسخ دادند.تشکر می کنم. تسلط کشورهای قوی بر کشورهای ضعیف یک رویکرد انسانی  نیست و باید جلوی ظلم به کشورهای مظلوم جهان گرفته شود.یعنی توازن قدرت وجود داشته باشد. کشور قوی شرایط خودرا به کشور ضعیف تحمیل می کند. این تقابل توسط کشور های قدرتمند  با کشور های ضعیف انجام می شود.وقتی کشور ما از قدرت اقتصادی برخوردار نیست. مجبور 
می شود.امتیاز به کشور قدرتمند  دهد. در قرارداد ۲۵ساله ایران  و چین همین روش اعمال شده است.کشور چین اراده خود رابر کشور ما تحمیل کرده است.برای اینکه از قدرت اقتصادی برخوردار نیستیم. حاکمیت بجای ساختن اتم زیر ساختار اقتصادی را درست می کرد.بجای کمک مالی و اسلحه
به" لبنان ، عراق ، سوریه، یمن" ،
✔️ اول زیر ساخت های اقتصادی را درست 
می کرد.سپس به کشورهای دیگر کمک 
می کرد. متاسفانه " تفکر توسعه"در حاکمیت ایران نیست. فکر می کند . با اسلحه و اتم 
می توانداز امریکا امتیاز بگیرد.در برخی از رسانه ها در فضای مجازی  آمده است. در آخرین سفر ظریف به چین بعداز فشار
 بر ماشه امریکا ظریف به چین سفر کرده است. " مسئولان چینی در ارتباط 
با قرار داد ۲۵ ساله با ایران به ظریف 
گفته اند. ابتدا  بروید. مشکلات 
خود را درسوریه،  یمن ،لبنان، عراق حل کنید.
سپس برای ادامه مذاکره قرارداد ۲۵ ساله بیایید. ظاهرا این مطلب درسایت وزرات خارجه چین آمده است. رسانه های داخلی در مورد این مطلبی چیزی ننوشته اند. طبیعی  است.چین به منافع خود فکر می کنم.بازارار میلیاردی امریکا، کشورهای عربی برای اومهم است. یا ارتباط با حاکمیت کنونی، الویت دارد.حاکمیت کنونی  برگ بازی برای چین و روسیه  است که در مذاکره با امریکا چین  و روسیه استفاده می شود.این سرنوشت کشوری است. که استقلال اقتصادی ندارد. حاکمیت روزی ۱۰۰۰ بار بگوید :
" مرگ بر امریکا"هر وقت نمی تواند نان کشور خود را تهیه کند.این شعار مصرف داخلی دارد. هر وقت اکثر  مدارس  ایران فرسوده هستند. این شعار ها چه دردی از مردم را حل می کند.این سرنوشت کشوری است . اکثر مردم آن " بی تفاوتی اجتماعی"دارند. 
تا زمانی که اکثر مردم یاد نگیرند.درکنار 
هم کار " جمعی "کنیم. این ظلم و ستم 
ادامه دارد. معروف است که می گویند:
"، یک دست صدا ندارد"انتخاب با شما است .
"سکوت کنیم یا تغییر" بوجودآوریم.‌هر چه این زمان طولانی تر شود. شرایط بدتر می شود. کرونا خانوادگی شده است. بعید نیست . مثل قحطی های زمان جنگ دوم شود.که میلیون ها نفر بر اثر گرسنگی تلف شدند. میلیون ها نفر بر اثر کرونا بمیرند. لطفا کمی تاریخ مطالعه کنیم. نمی خواهم جامعه را نا امید کنم. واقعیت ها را باید گفته شود. تا اکثر جامعه آگاه شوند . چه سرنوشتی در انتظار آنها است.
✔️به هوش باشید .
 محمد خاکساری
   ۲۷  مهر ماه ۹۹

@MoallemaneMotarez

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر