۱۳۹۹ مهر ۲۷, یکشنبه

روش آزادی زندانیان مدنی و صنفی

سلام 
پاسخ مخاطب در گروه  واتساپ جامعه مدنی یک 
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
چرا فعالان صنفی و مدنی باید در زندان بمانند؟ و اکثر مردم سکوت کنند. این خواست اصلی حاکمیت است که جامعه مدنی از 
زندانیان خود پشتبانی و حمایت  نکند .‌حاکمیت جامعه را تست می کند. 
که چه میزان پشتیبان زندانیان خود هستند. 
باز تکرار می کنم 
✔️الویت اول آزادی زندانیان  مدنی وصنفی است تا قدرت خود را به حاکمیت  نشان 
دهیم متاسفانه تشکل های  صنفی و مدنی آن را جدی نمی گیرند. با بیانیه دادن ، زندانی آزاد نمی شود.‌با فشار "افکار عمومی" است  امکان آزادی زندانی هست..حداقل کاری که می شود .انجام داد.  
#پیشنهاد می کنم با خانواده های  زندانی گفتگو شود . مصاحبه با رسانه های
 بین المللی انجام دهند.  وترس نداشته باشند.شما در نظر بگیرید.۱۰۰ خانواده زندانی هم زمان با رسانه های بین المللی 
مصاحبه کنند. تاثیر آن بر "افکار عمومی" 
چه خواهد بود؟هزینه برای این کار 
✔️سود آن به تمام زندانیان می رسد 
متاسفانه خانواده هافریب "
وعده ها و تهدید های" حاکمیت 
را می خورند. و مصاحبه  با رسانه ها
نمی کنند."بدانید و آگاه" باشید.هر موردی که حاکمیت حساس است. نقطه ضعف او است. هر وقت به خانواده های اعدامی می گویند :"
" مصاحبه نکنید تا جنازه را به شما تحویل دهیم " یعنی نقطه ضعف حاکمیت است این وظیفه تشکل های صنفی و مدنی است. خانواده های زندانی را آگاه کنند. 
یک تجربه  خودم را خدمت همکاران ومخاطبان عرض کنم بنده و یکی از همکاران کانون صنفی معلمان را دادگاه انقلاب دعوت کرده بود.ما حدود ساعت چهار ظهر  بود . دادگاه انقلاب بودیم . اول یک بازجویی کوتاه مدت  از ما شد. بعد باز جو رفت. و ما پشت اطاق منتظر ماندیم . حدود ساعت ۶ بود . که 
بازجو امد . چون قرار نبود ما بازداشت شویم 
من به باز جو گفتم :
"اگر کاری ندارید ما برویم. بازجو گفت حالا در خدمت هستیم."من و همکار کانون صنفی معلمان نشستیم. یکدفعه تلفن زنگ زد. باز جو روی به بنده کرد.گفت چه خبر شده است.
همسرت تمام رادیو های خارجی و نمایندگان مجلس را خبر کرده است 
✔️به باز جو گفتم :"
من به همسرم خانم ثریا دارابی گفته ام .
اگر تا ساعت ۶ بعد از ظهر نیامدم. به تمام 
رسانه های خارجی و نمایندگان مجلس زنگ بزن " باز جو یک دفعه گفت به همسرت زنگ بزن که الان می آیی .گفتم به شرطی قبض خروج از  دادگاه انقلاب را امضا کنی 
بعد از چند دقیقه مرا و همکار کانون صنفی را آزاد کرد. متاسفانه خانواده ها از  نقش
" افکار عمومی"شناخت کافی ندارند‌
اگر این کار یعنی مصاحبه با رسانه ها 
برای اکثر خانواده های زندانیان انجام شود. تاثیر آن را خواهید دید. وگرنه
  به تنهایی همسر هاشم خواستار، خانم سپهری ، خانم ملکی و چند خانواده زندانی به تنهایی مصاحبه کنند. تاثیر دارد. به حاکمیت فشار لازم را نمیاورد. البته این خانواده ها که 
مصاحبه می کنند.
 "سد شکن" هستند.
راه را برای دیگران هموار می کنند.
✔️پیشنهاد بنده بوداگر مفید دانستید
خانواده های زندانی اجرا کنند.
 ۲۷    مهر  ماه  ۹۹
@MoallemaneMotarez

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر