۱۳۹۵ فروردین ۱۶, دوشنبه

" پیش بینی برای 12 اردیبهشت روز ملی معلم:

سلام همکاران :
"  پیش بینی برای 12 اردیبهشت روز ملی معلم"

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان روز 12 اردیبهشت که مصادف با شهادت خانعلی و مطهری است
روز ملی معلم نامیده اند. و 5 اکتبر
مصادف با 13 مهر ماه روز جهانی معلم
مراسم بر گزار می کنند.
متاسفانه طی  15 سال از تاسیس
شورای هماهنگی تشکل های صنفی
فرهنگیان هیچ کدام از دولت ها اجازه
برگزاری راهپیمایی را به معلمان
نداده اند. چند بار شورای هماهنگی
به کمسیون ماده 10 احزاب کشور
کتبا تقاضا داده است . پاسخ کمسیون
سکوت بوده یا جواب می دادند.
امنیت ملی به خطر می افتد.
نمی دانم این واژه "کشدار"
امنیت ملی چیست ؟ که همه چیز
در آن جا می گیرد. به قول مرحوم
شریعتی در یکی از سخنرانی های
خودش می گوید:" برخی مردم در زمان قدیم در حمام ها از دلاک ها مشورت
می گرفتند. آقایی از دلاک حمام می پرسد
کمرم درد می کند می گوید خاکشیر
بخورید.  می گوید زانو ی من درد
می کند. دلاک جواب می دهد
خاکشیر بخورید. می گوید حقوق و دستمزد من کم است باز می گوید
خاکشیر بخورید. می گوید با عیالم مشکل دارم دلاک می گوید خاکشیر بخورید
مرد  از دلاک  می پرسد.
این چه دوایی است که برای تمام درد ها
خوب است"دلاک جواب می دهد
من 30 سال است خاکشیر می خورم.
هیچ مشکلی از آن ندیدم"
این داستان شبیه گفته های آقایان است
معلمان می گویند :"دستمزد ما کم است
و آموزش کیفیت ندارد . وحق تشکل
می خواهیم" آقایان می گویند:"
ضد امنیت ملی " است. هرکس اعتراض کند . باواژه "کشدار" امنیت ملی  مواجه هست.این چه واژه است که فقط برای
روزنامه نگاران ،معلمان،وکلا،کارگران..
بکار می رود.
فکر کنم سال 84 قبل از تشکیل جلسه شورای هماهنگی تشکل های صنفی در یزد از اطلاعات من و دوفعال صنفی دیگر ارتهران را به اطلاعات دعوت کردند. مامور اطلاعات شروع به تهدید و خطر امنیت ملی و انقلاب به خطر می افتد. بحث کرد.
که درجلسه شورای هماهنگی تصمیات اعتصاب و تجمع نگیرید. وقتی جلسه تمام شد . من از مامور اطلاعات سئوال کردم
گفتم"به نظر شما چرا در اروپا در 50
سال اخیر انقلابی صورت نگرفته است.
با توجه به اینکه دانشویان ،معلمان،
کارگران و سایر اقشار اعتصاب می کنند.
رسانه ها بیشترین انتقاد را به مسئولان
رده بالا کشوری می کنند."
جوابی که نداشت بدهد. همین سخنانی که مرتب در رسانه های خودشان
می نویسند جواب داد."
در این 15 سال شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان روز معلم حرکت های اعتراضی داشته  است. با توجه به شرایط و توان تشکل ها تصمیم می گرفته است مانند:
تجمع ،اعتصاب،نامه به مسئولان ،
در شرایط سخت به بیانیه اعتراضی
اکتفا می کرده است.
پیشنهاد می کنم:
ا-تشکل های صنفی
و شورای مرکزی تشکل های صنفی
با توجه به پتانسیل معلمان تصمیم خود
را در این مورد بگیرند.
2-اکثرا درروز معلم 12 اردیبهشت معلمان مقابل ادارات آموزش و پرورش اعتراض و تجمع می کردند
3. در این روز به جز خواسته اصلی
معلمان و تشکل های معلمان که
"کمبود دستمزد و کیفیت آموزش و تشکل یابی" است. از مسئولان بخواهند
زندانیان معلم آزاد کنندو مجامع عمومی
تشکل های صنفی سراسر کشور
برای انتخاب هیات مدیره جدید برگزار
شود. که 9سال است اجازه نداده اند.
تصمیم نهایی با تشکل ها و شورای مرکزی است.
به امید تغییر
محمد خاکساری
فروردین 95
khaksari902@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر