معلمان معترض:
هیچ تمایزی در آموزش وپرورش نباید باشد.
✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
22 آذر 97
تمایز مترادف است با
" اختلاف، تباین تفاوت، فرق ، وجه ممیزه، شاخصه، جدا کردن، جدا بودن، تفاوت داشتن"
از آن جایی که شناسايی حيثيت وکرامت ذاتی تمام کسانی که در اموزش وپرورش مشغول کار هستند .دارای حقوق برابر، و باید بر اساس عدالت با آنها رفتار شود. پس يك انسان ،بايد معيار و مدال عدالت را درون خود داشته باشد.تا" تمایزی "بین دیگران قرارندهد.تمایر بین فرهنگیان كينه وحسد بين معلمان ایجاد می کند.باعث
می شود.همکاران ،تحمل موفقيتهاي يكديگر را نداشته باشند، و به جاي رفاقت، رقابت غلط بين آنها رخ ميدهد. تمایز در هر شكل و مدلي كار اشتباهي است. ببن همکاران اختلاف و تفرقه ایجاد می کند. در مدارس گاها مشاهده می کنیم .مدیر بین کارکنان آموزشی "تمایز" بر قرار می کنند.برخی از کسانی که به او نزدیک هستند .مورد توجه بیشتر قرار می گیرد.یا برخی معلمان چاپلوسی می کنند.بیشتر مورد توجه مدیر قرارمی گیرند. و ارزشیابی بیشتری از مدیر می گیرند. یعنی مدیر
بین کارکنان اموزشی "تمایز" ایجاد کرده است. هرجا تمایز باشد،محبت نیست.بجای آن خشم وحسادت است. این برای فضای آموزشی آسیب پذیر است.فرق گذاشتن بین همکاران درمدرسه موجب می شود. راه نفوذ بسياري از آسيبهاي اجتماعي در مدرسه بازشود.و آن به" کیفیت آموزش" در مدرسه آسیب می رساند .مدیر مدرسه باید يك اندازه محبت و توجه به کادر مدرسه داشته باشد."تمایزی" بین همکاران قرار ندهد."تمایز" و فرق گذاشتن حوزه ستادی آموزش و پرورش با کارکنان آموزشی مشاهده می کنیم.حوزه ستادی از امکانات بیشتری
برخوردار هستند. در صورتی که بار آموزش و پرورش روی کادرآموزشی است.مدیران کلان و میانه و پایین اموزش وپرورش نباید تمایزی
بین کارکنان آموزش وپرورش قرار دهند.مدیران مدارس توجه کنند. همه همکاران يكسان نيستند و نيازهاي متفاوت، استعدادهاي متفاوت و همچنين ويژگيهاي مثبت متفاوت دارند. پس مدیر مدرسه حق ندارد.بین کادر مدرسه تفاوت بگذارند.
به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست نمی آید.
✅ای دی هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر