۱۳۹۷ اسفند ۲۵, شنبه

همه در برابر قانون مساوی هستند

معلمان معترض:
همه در برابر قانون مساوی هستند

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

25       اسفند        96

رعایت نشدن اصل برابری افراد در برابر قانون علاوه بر اینکه موجب یاس و سرخوردگی شهروندان می‌شود. در ایران اصل برابری در برابر قانون ،رعایت نمی شود. به خصوص در مورداقشار رعایت
نمی شود. معلمان و بازنشستگان شامل این نابرابری قانون هم هستند.
شما مشاهده می کنید. یک معلم از
اموزش وپرورش  پس از بازنشستگی حداکثر 4 میلیون می گیرد. سایر وزارت خانه ها تا 10 میلیون بازنشسته می شوند. در مورد پاداش بازنشستگی  هم  این نا برابری هم در پاداش بازنشستگی وجود دارد.قانون را "حاکمیت و ثروت اندوزان"دور می زنند. همه افراد ملت بابد  اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون  باشند. همه حقوق انسانی،سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ، برای آنها رعایت شود .این اصل هم در قانون اساسی آمده است. ولی اجرانمی شود.هیچ تبعیض و تفاوتی در حاکمیت نسبت به مردم  نبابد باشد.ولی عملا نگاه کنیم. مشاهده می کنیم. تبعیض و تفاوت در جامعه وجود دارد. برخی علما در تلقی خود مردم را " عام و خاص" می کنند. خاص یعنی خودشان عام یعنی مردم هستند.این نگاه سنتی آنها است. در جامعه باید با  هرگونه استبداد و خودکامگی و انحصارطلبی»  مبارزه شود.اگر استبداد و خودکامگی باشد."انحصارات ،رانت  ،امتیاز"
انجام می گیرد.هر گاه خود کامگی حاکم باشد. تصمیات قضایی هم اثرندارد.قانون معنی و مفهومی پیدا نمی کند.ایجاد امنیت قضایی انجام نمی گیرد.اقتصادی نسبت به عده‌ای مورد توجه و اعتنا بوده و با عده‌ای برخورد می شود برخی از امکانات بیشتری استفاده می کنند. و بقیه در فقر هستند. کسانی که نزدیک حاکمیت هستند،مفاسد اقتصادی آنها نادیده گرفته می شود. قانون  باید برای همه یکسان باشد.یعنی همانگونه که ممکن است با یک شهروند عادی برخورد شود با یک مسوول مملکتی و یا صاحب منصب هم می‌بایستی برخورد صورت گیرد .یعنی اگرم جرم وتخلفی صورت گیرد . هردو یکسان باید باشند. تبعات و آسیب‌های اجتماعی  نا برابری قانون این است  همه مردم برابر قانون یکسان نیستند.اگر به موقع، صریح و قاطع با متخلف برخورد نشود همواره این تصور برای مردم  پدید خواهد آمد.
اراده ای برای اجرای قانون نیست.کشور در زمینه مادی و معنوی عقب می افتد. یکسان بودن  همه در برابر قانون راباید در آموزش وپرورش از مقطع ابتدایی به کودکان یاد داد.که کودکان از کوچکی با آن اشنا شوند.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر