۱۳۹۸ فروردین ۱۱, یکشنبه

انضباط تشکیلاتی در تشکل صنفی فرهنگیان ایران

انضباط تشکیلاتی در تشکل صنفی فرهنگیان ایران

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

11     فروردین    98

نظم تمام گستره زندگی فردی و اجتماعی ما را فرا می گیرد و مختص یکجا و یک زمان نیست. در همه زمان ها و در همه مکان ها باید نظم رعایت شود.تشکیلات صنفی باید در چارچوب قوانین تشکل صنفی انجام وظیفه  کند. وگرنه به قول معروف "سنگ روی سنگ بند نمی اید.
حدود 20 سال فعالیت صنفی خود،مشاهده کردم. در تشکل های صنفی فرهنگیان که انضباط تشکیلاتی وجودنداشت . صدمه جبران ناپدیری به تشکل صنفی وارد شد.اعضا نسبت به تشکل صنفی نا امید و سرخورده  شدند.آنچه باعث انسجام و قوام و پایداری تشکل صنفی می شود. رعایت نظم در تمام سطوح تشکیلات صنفی است.نظم تشکیلاتی به خصوص درجلسات هیات مدیره تشکل های صنفی باید رعایت شود. وگرنه جلسات بهره روی نخواهد داشت .جلسات هیات مدیره
تشکل صنفی باید آیین اجرایی داشته باشد. اینجانب آیین نامه اجرایی برای جلسات شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران تهیه کردم.
و آن را در اختیار برخی اعضای  شورای مرکزی قرار دادم.متاسفانه توجه جدی به این آیین نامه اجرایی نشد.متاسفانه جلسات هیات مدیره تشکل های صنفی فرهنگیان و شورای هماهنگی فرهنگیان
حاشیه فراوان دارد.  به همین جهت جلسات بسیارطولانی می شود.علت مهم آن  این است، که جلسات هیات مدیره تشکل صنفی آیین نامه اجرایی ندارد. دوم اینکه به علت استبدادحاکمیت اجازه سخن گفتن به همکاران نمی دهد .همکاران در جلسات فرهنگیان از تمام درد هایی که برمعلمان وارد می شود .سخن گفته می شود.وقت جلسه گرفته می شود. نظم در جلسات هیات مدیره تشکل صنفی به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان به انجام برسد. و پس از  آن اعضای تشکل عادت کنند، که همواره، نظم را در تشکل صنفی به کار بندند. البته نظم تشکیلاتی برخاسته از ارزش ها و باورهای اجتماعي اعضای تشکل می باشد.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر