۱۳۹۹ اسفند ۲۷, چهارشنبه

بخش نهم ادامه پرسش دویست هفتاد دلایل کاهش استقبال از بیانیه اعتراضی تشکل انتقاد ناپذیری تشکل

بخش نهم ،  ادامه جواب  👈پرسش ۲۷۰
دلایل کاهش استقبال اعضااز بیانیه های تجمعات اعتراضی تشکل های صنفی ومدنی
 👈 بخش نهم 
انتقاد نا پذیری تشکل 
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
دلایل درون سازمانی کاهش استقبال فرهنگیان از بیانیه های اعتراضی ،
  تشکل های صنفی فرهنگیان                   
دلیل اول : نبود تشکیلات👉   
قدرتمند
⬅️دلیل دوم‌:کاهش تعامل هیات مدیره بااعضا است. 
⬅️دلیل سوم:تمرکز در تصمیم‌گیری درتشکل. 
  دلیل چهارم :مشکل کار جمعی در اکثر ایرانیان 
  ⬅️دلیل پنج :کاهش قدرت عمل در
 تشکل ها دلیل ششم :انتخاب اشتباه شیوه "تاکتیک"مناسب برای رسیدن به هدف
  ⬅️ دلیل هفتم :ناهمخوانی گفتار و کردار
 ⬅️  دلیل هشتم ؛
کاهش" فداکاری و شجاعت
هیات مدیره تشکل 
 ⬅️ دلیل نهم:کاهش شایسته سالاری در تشکل موارد فوق در پیام های قبلی
شرح داده شد.
⬅️دلیل دهم‌: مخالفت با  انتقاد 
از تشکل توسط اعضا و دیگران
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️⬅️

در اساس، منظور از نقد و رفتار انتقادی، تجزیه و تحلیل و ارزشیابی یک موضوع است، که می تواند شامل جمیع نقاط مثبت و منفی باشد. بدیهی است.
👈متاسفانه با برخی تشکل ها از انتقاد از آنها به سختی ناراحت می شوند.
در مقابل انتقاد کننده موضع خصمانه
 می گیرند.بنده خودم ، در کانون صنفی 
معلمان ، و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران چوب انتقاد راخورده ام.
👈بنده مدت ۹ سال بازرس 
کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان بوده ام .
طبیعت و ذات بازرس انتقاد از عملکرد هیات 
مدیره طبق اساسنامه کانون و شورای هماهنگی هست .  
👈متاسفانه برخی از هیات مدیره کانون صنفی معلمان ، و برخی  اعضای شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان از نظارت و بازرسی بنده خوشش نمی آمد.ادعا 
می کردند .
👈" انتقاد از کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ،
موجب تضعیف آنها می شود.باعث
 می شود .‌نیروی امنیتی از نظارت و تذکرات تخلف اعضا سوئ استفاده کنند.البته کسانی که مخالفت می کردند. از باند خاصی
بودند. مرتب در شورای هماهنگی فرهنگیان و کانون صنفی معلمان لابی می کردند.
همین بهانه که نهاد های امنیتی از بازرسی و تذکرات قانونی بنده سوئ استفاده
می کنند.‌به تخلفات خود این آقایان ادامه می دادند.
👈همین تخلفات باعث آسیب ‌کانون صنفی معلمان وشورای هماهنگی فرهنگیان 
شد. در مواردی اعضای کانون صنفی معلمان
وشورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان از بیانیه های اعتراضی اعضا استقبال مناسب نمی کردند.
👈در نهاد های مدنی به ویژه در میان ارباب فکر و نظر، انتقاد یک امر پسندیده و منطقی و عاملی در جهت توسعه فکر و پالایش اندیشه و خرد ورزی  تشکل توصیف می شود.
انتقاد  در تشکل، شامل اشاره به نقاط ضعف و نواقص و نارسائیها  تشکل می باشد. 
متاسفانه مشاهده می کنیم. کسانی که مورد انتقاد قرار می گیرند، در واکنش انتقاد کننده را با عباراتی چون: 
:بی سواد، نادان، بی منطق و دیدگاههایش را حقیرو بی اعتبار و خصمانه توصیف و اغلب با طعنه و کنایه های تلخ با انتقاد کننده 
به مقابله می پردازند.
👈متاسفانه فرهنگ‌انتقاد در جامعه ما کاهش یافته است. هر وقت در نهادی "انتقاد " نباشد.
جایگزین آن‌" تملق و چاپلوسی" در تشکل است.فراموش نکنیم که نهاد و ذات نا آرام و خود شیفته انسان و تشکل ، انتقاد را 
نمی پذیرد هر چند در ادعا خود را انتقاد پذیر بنمایاند و از دیگران درخواست انتقاد کند.خیلی سخت است. که انسان یا یک تشکل "انتقاد " را قبول کند.فکر می کند.‌ شخصیت او  خدشه دار می شود .
در جامعه ای  وفردی که فرهنگ " انتقاد " نداشته باشد. مشکلاتی ایجاد می شود.
👈تشکل وانسان تعریف و تمجید را دوست دارد؛ حتی اگر مبالغه آمیز و غلط باشد.
 بر شمردن معایب و ایرادات را دوست ندارد؛ حتی اگر درست باشد.تشکل های مدنی وصنفی،تلاش کنند. فرهنگ‌
"انتقاد از خود" را در نهاد خود آموزش دهند.
محمد خاکساری
۲۷ اسفند ۹۹
ارتباط مستقیم: @MKhaksari902
@MoallemaneMotarez

https://chat.whatsapp.com/GowLoRvjiTP6ZpivZHqiM0

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر