۱۴۰۰ فروردین ۹, دوشنبه

انتظار برای تغییر نهایی

انتظار برای تغییر نهایی
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
اگر اعتراض به وضع موجود داریم .یعنی ما منتظر "تغییر نهایی"هستیم ، به این معنا است، که از وضع موجود رضایت نداریم.و در جهت بهتر شدن آن تلاش می‌کنیم.
⬅️انتظار يعني «نه» گفتن به
 " بی عدالتی و ظالم" است.
⬅️ بنابراین، انتظار از یک سو انگیزه‌ای برای حرکت به سمت حرکت است و از سوی دیگر نوعی امید به " تغییر" است.انتظار  داریم‌ که " گرسنگی، ، خشم، ظلم وستم‌ ،
 بی عدالتی ،سرکوب ، زندان " نباشد.
انتطار" تغییر نهایی "یعنی درجست و جو يا لااقل در آرزوي «تغيير وضع موجود » هستیم.
ما خواهان "عدالت و آزادی"بعد از " تغییر" نهایی هستیم.
⬅️یعنی ملت ایران ،منتظر چنین روزی است.
که مردم در رفاه و آسایش باشند .‌یک‌نفر به همه دستورندهد.
⬅️ یعنی "ستم‌ها، جنايت‌ها، ظلم‌ها، بی عدالتی ها ،"نباشد. در سراسر جهان  همه داستاني و حادثه‌ای نيمه تمام در تاريخ بشر است،یعنی "عدالت اجتماعی ، آزادی  ، 
صلح " بشر است..
⬅️این  انتظار در تمام مذاهب آمده است.چه در مذاهب ابراهیمی وچه در مذاهب غیر ابراهیمی بشر در انتظار " عدالت و صلح" است. 
⬅️متاسفانه برخی از انتظار امام زمان‌را " عوضی "فهمیده اند.
⬅️فلسفه انتظار ،این نیست.که
امام زمان‌ چه قدر عمر می کند،؟
یا آیا امکان دارد،شخصی این قدر عمر طولانی داشته باشد.یا امام زمان هست یا نیست.
⬅️فلسفه امام زمان این است.ما منتظر "، عدالت و آزادی صلح " هستیم.
⬅️آیا شما منتظر و آرزوی شما
موارد بالا نیستید.متاسفانه این عوضی 
فهمیدن برخی مسلمانان،فلسفه دین‌ را فراموش کرده اند. فلسفه دین‌ برای 
زندگی است. 
⬅️در قرآن آمده است.که ما از خدا هم در دنیا و هم در آخرت  خوبی ونیکی خواستار هستیم.‌
⬅️یعنی،" رفاه و آزادی وعدالت 
داشته "باشیم.انسان منتظر مسئولیت پذیر
است.‌هر وقت ما منتظر هستیم. ،" تغییر نهایی،"بوجود آید .‌مقصوداین نیست . درخانه بنشینیم.اگر می خواهیم قرارداد
۲۵ساله چین تعلیق شود.واکسن معتبر
 نه داخلی به بدست مردم برسد.
⬅️یعنی ما منتظر هستیم. این دو موردبالا اتفاق بیفتد.پس باید درخیابان بیاییم .
یا درخانه بمانیم ، یا اعتصاب کنیم. 
که قرارداد ۲۵ ساله چین تعلیق شود. واکسن معتبر سریع بدست مردم برسد.
⬅️ انتظار از امام زمان فلسفه آن مشابه انتظار برای "تغییر نهایی" است.
که‌مننتظر "تغییر نهایی،"هستیم.‌ 
⬅️فقط یک نکته اساسی ، ومهم دراینجا است.نباید فراموش شود .دینی یک امر شخصی است.
 ⬅️  اکثر علمای شیعه اعتقاد دارند.
 هیچ حکومت دینی تا ظهور امام معصوم امکان "ایجاد و عمل " آن نیست .‌مقصود آنها این است دین یک امر "شخصی" است .‌حق ندارد.نمونه آن همین کشور عراق است.
⬅️اگر این مورد ،یعنی دین وارد قدرت سیاسی نشود. مورد  توافق دینداران
 بی دین ها قرار گیرد . یعنی 
" دین امر شخصی " است. دیگر این بحث های بیهوده وخسته کننده درفضای مجازی نخواهیم داشت.تمام اختلاف ها
طی این ۴۲ سال این است.دین در
 " قدرت سیاسی"مشارکت کرده است.
اگر بین مخالفان حاکمیت به این توافق برسیم.
⬅️بخشی از مشکلات حل شده است.

✔️جمع‌بندی 
✔️✔️✔️✔️✔️✔️
انتظار يعني اعتراض بر وضع موجود است.
تمام ادیان ابراهیمی وغیر ابراهیمی منتظر "عدالت و آزادی وصلح " است.
⬅️دوم دین یک امر شخصی است .
حق دخالت درقدرت سیاسی ندارد.
⬅️سوم‌: در فضای مجازی دست از دعوای 
" حیدری ، نعمتی" برداریم.همه روی یک
 هدف نهایی متمرکز شویم .
⬅️یعنی " تغییر نهایی"
محمد خاکساری
۹ فرودین ۱۴۰۰

https://khaksari.org/
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر