۱۳۹۹ اسفند ۱۷, یکشنبه

ملاقات پاپ با آقای سیستانی

👈🏾پاسخ همکار در گروه واتساپ
"تغییر خود و دیگران "
موضوع : ملاقات آقای سیستانی با پاپ
✏️✏️✏️✏️✏️
ملاقات پاپ وسیستانی تاثیر بزرگی در ادیان ،
ابراهیمی داشت. 
پاپ خود را"زائر صلح"نامید.
👈🏾خاطره ای از یکی دوستان که در آژانس مسافرتی که 
زائر به کربلا و نجف می برد.
سئوالی از او کردم .
 یاد روحانیت غیر وابسته  قبل از انقلاب انداخت.‌در مورد آقای سیستانی ، سئوالی کردم .
ایشان که مرتب به دفتر آقای سیستانی سر می زد .
👈🏾در مورد دخالت آقای سیستانی در دولت عراق سئوال کردم.
👈🏾 ایشان گفت :" هیچ جلسه دولتی در منزل آقای سیستانی تشکیل نمی شود.
 دوم  آقای سیستانی دستور داده است، اعضای دفتر
آقای سیستانی ، حق ندارند.مسئولیت دولتی را قبول کنند.
همین دخالت نکردن،  آقای سیستانی در دولت عراق 
باعث شده است. 
آنچنان نفوذی در میان شیعیان عراق داشته باشند‌.
که با یک پیام علیه داعش ،یک میلیون نفر داوطلب شدند.‌ 
آقای سیستانی به مردم گفته است. که به من آیت الله عظما گفته نشود.‌
👈🏾تلقی بنده این است .آقای سیستانی تجربه ولایت فقیه را درایران تجربه کرده بود. مثل روحانیت ایران عمل نکند . وارد قدرت سیاسی نشود.که درایران، چگونه اکثر ، مردم از روحانیت نفرت پیدا
کرده اند.‌روحانیون 
احترامی که قبل از انقلاب پیش مردم داشتند .از دست داده اند. برای همین است 👈🏾مردم درسال ۵۷ اعتماد کردند .دنبال یک مرجع تقلید افتادند. اما آن مرجع تقلید به مردم گفت :"خدعه" یعنی نیرنگ و فریب کردم  
. وعده هایی که درپاریس داده بودم.عمل نکردم.‌
مردم آگاه باشند.   👈🏾مردم ایران فریب یک روحانی ساده را 
نخوردند. فریب یک مرجع تقلید را که ادعا می کرد .علیه ظلم قیام کرده است.
اما "گفتار و عمل " او یکی نبود.با عمل نکردن به وعده های ، خود درپاریس ضربه سنگینی به روحانیت و شیعه زدند . که سال ها باقی خواهد ماند.او می گفت:
"دمکراسی ما از فرانسه بیشتر خواهد بود" کمونیست ها آزاد هستند.
👈🏾من به قم خواهم رفت   درس طلبگی می دهم .‌متاسفانه به وعد های خود عمل نکرد.
👈🏾شما مقایسه ای بین رهبر اول انقلاب و آقای سیستانی 
مشاهده کنید. آن وقت متوجه خواهید شد . برای مردم ایران طی ۴۰ سال چه اتفاقی افتاده است. روحانیت با ورود به قدرت سیاسی
اعتبار خود را از دست داد.
👈🏾تلقی  من این است که، در جریان شهید روح الله زم ، حاکمیت ایران خواست آقای سیستانی را تخریب کند. نفوذی که در دفتر سیستانی بود.روح الله زم را به عراق دعوت کرد.در این میان یک  آقای سیستانی یک اشتباهی انجام دادند.موضع گیری  شفاف در مورد روح الله زم نکردند که از دفتر من سوءاستفاده شده است. گرچه دفتر آقای سیستانی اعلام کرد.هیچ دعوتی از دفتر سیستانی برای شهید زم انجام نشده است.وفکر نکنم، 
👈🏾روح الله زم هم بدون دعوت دفترسیستانی ریسک سفر به عراق را 
می کرد. مرحوم روح الله زم فکر
می کرد.‌چون دعوت از طرف دفتر آقای سیستانی بوده است.حاکمیت ایران جرات نمی کرده است، او را دستگیر کند.نظر من این است .در دفتر آقای سیستانی  امنیتی ها ایران نفوذ کرده بودند.واز مهر آقای سیستانی سوءاستفاده ، یاجعل 
کرده بودند.دعوت نامه از طرف دفتر آقای سیستانی به روح الله زم فرستاده بودند.
👈🏾حاکمیت دو هدف را  با دعوت شهید زم به عراق دنبال 
می کرده است. یکی دستگیری شهید روح الله زم و دوم تخریب دفتر آقای سیستانی بود.
✏️جمع بندی
✏️✏️✏️
عملکرد آقای سیستانی وعملکرد روحانیت درایران 
طی ۴۲ ساله نشان داد.که نهاد روحانیت نباید در قدرت سیاسی دخالت کند.
وگرنه هم خودش و هم دین آسیب
 می بیند.
👈🏾دین یک امر شخصی است.
هرکس آزاد است .
دین یا بی دین باشد.
محمد خاکساری
۱۷ اسفند  ۹۹
 @MoallemaneMotarez

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر