مقاله رسیده به هفته نامه
قلم معلم
در مورد
شورای هماهنگی تشکل های صنفی
فرهنگیان ایران
قابل توجه است
✍✔️✍✍✍✍✍✍
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان ایران چگونه می خواهد بدنه معلمان رو نگه دارد؟
امروزه بخشی عظیمی از صادق ترین معلمان ایران در زندان هستند ودیگر معلمان صادق و باورمند در بدنه معلمان ایران چشم به راه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان ایران میباشند
اما عینک چشم به راهشان دود گرفته و احتمالا لایه های گردوغبار مانع پیداکردن هم باشند
بااین وضع که گروهی از معلمان شرافتمند در زندان هستند
تمام هم وغم شورا نباید به مسئله مالی خانواده ودلداری های موقتی و احیانا محکوم کردن توسط شورای ویا انجمن ها و بیان دلنوشته های احساسی محدود شود
این ها نه به معنی کم اهمیت جلوه دادن تلاش شورا است بلکه هدف به هم پیوستن های مداوم و متحرک مد نظر است
هنری ترین کار آن است از نظرسنجی های کارشناسانه متعدد بدنه معلمان استفاده شود
صاحب اصلی مطالبه گری قانونی معلمان ایران بدنه معلمان است
شورای هماهنگی همان طوری که از نامش پیداست کارش نظارت و کنترل و هماهنگی است
قدرت صنفی از بدنه نشأت میگیرد آیا وقت آن نرسیده تا نظرات بدنه معلمان را در خصوص معلمان زندانی وسایر مطالبات جمع آوری کند وطی بیانیه های محکم و قاطع ارائه دهد وعموم را در جریان فعالیت های خود قرار دهند
شخص بنده قصد نادیده گرفتن زحمات و تلاش های بیدریغ شبانه روزی شورا را ندارم اما سیاست کج دار و مریض پنهانی شورا با انجمن های صنفی وکانون ها و همچنین رکن اصلی (بدنه معلمان) ،که تمام خواستههایشان در بتن قانون تعریف شده همخوانیش به شکل نارس نمود پیدا کرده
اگر شفافیت سیاست شورا عمومیت پیدا نکند از میان همان معلمان به میدان وشیفته حق طلبی چند دستگی به وجود خواهد آمد
تا بدنه معلمان را وادار به نظریه پردازی نکنند تجزیه و تحلیل صورت نگیرد پختگی به دست نمی آید و با هر حرکتی بخشی عظیمی مورد سرزنش قرار میگیرند و فاصله ها پی درپی بیشتر می شود چه در خود شورا وچه در بدنه معلمان
به عنوان مثال: چنانچه من نوعی که در بدنه معلمان هستم اگر به نظرات و انتقادات ویا پیشنهاد هایم توجه نشود به کناره گیریم اولویت می دهم واین ریزش بسیار وحشتناکی خواهد بود
هشدار قابل انکار :چالش های بزرگی به میان بدنه معلمان سرک کشیده
معلم اگرچه اعتراضات و گلایه وشکایت خود را میان دوستانش به شکل مستدل بیان میکند اما خود را در اعتراضات عموی و تجمعات معلمان ایران دخیل نمیداند و به کناره گیری عادت داده شده اند که عادت بسیار مخربی است واز معلمان مخالف صنف بسیار درد ناکتر است چراکه هنوز موضوع خود را مشخص ننموده
واین هنر شورا وسایر افراد مرتبط با شورا را می طلبد تا معلمان را از بلاتکلیفی نجات دهد
پیامد چنین از هم گسیختگی
شرایط کنونی را فراهم نموده
۱)معلمان حق طلب در زندان باشند و به حال و وضع موجود رهایشان کنیم وهیچ راهکار پالوده شده ی عمومی بدنه معلمان ،طبق آمار و ارقام ونظرسنجی نداشته باشیم
۲)شور و شوق انجمن صنفی و کانون ها وبه تبع آن بدنه معلمان فرو کش کرده و نوع ناامیدی دامنگیرشان کرده
ما باید بدانیم خواسته ی معلمان با خواسته های پیدرپی امکان نتیجه بخشی پیدا میکند وهمراهی دیگر اقشار رو به دنبال خواهد داشت
شورا در به خیابان کشاندن معلمان نقش بسیار ارزندهای ایفا نمود ونقش نگه دارنده ی همبستگی معلمان به شکل های مختلف خیابانی ، تویتری ، متمرکز کردن بر سر موضوعات مرتبط وماندن بر سر تمام راههای بیان خواستههای صنفی معلم مهم تر از گذشته الزام آور است
راهکار رهبریت شورا از پایین به بالا باشد اگر تمرین دموکراسی در اساسنامه آن گنجانده شده
۱۵مرداد ۱۴۰۱
https://t.me/ghalamemoalem
https://chat.whatsapp.com/GR6nCExuT0A8yuNzmz2WBp
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر