۱۴۰۱ شهریور ۱۱, جمعه

منتظر چه کسی است ؟

باران باغ
✍✍✍✍✍✍✍

من منتظر تو ، تو منظر من، ما منتظر هیچ !!
دمی است نگاهامون  به وجدان های  شاید بیدار بود ، تا  من در کار خود کاردان باشم  و  او به کار  همه  آگاه و بیدار!! 
آری بیدار بود !!!   بیدار به کار خود ،  خود خود بافته    ،خود خود باخته  و دیگران را همه سهیم کردن به بردگی ، بردگی بی داغ  صد نشانه
توازن ها به هم خورد  بالا نشینان از مدار انسانیت خارج شدند   پایین دستان امید و صد  امیدشان  فلج شده
آدم باورمند پابند سخن است .  آدم ریاکار حرفش هزار رنگ  دارد .
ای معلمان صاحب سخن ، کلامت باید بر مسند قدرت بنشیند  تا بر دل بچه های ایران  زمین حک شود

ای معلم تا کی  دانسته هایت راعملی نمی‌کنید؟ مگر نمی دانی که تو را  به سیل دست ساز  ویرانگر سپرده اند و تو به ناچار  به لایه ها کوبیده می شوی نه انتخاب باخود بوده و نه امیدی به نجاتت هست  نمونه بارزش همان بازنشستگان سی ساله خدمت  صادقانه هستند  که در این سیل  آفت زای جامعه دست و پا می زنند  و هر سال موج موج بازنشستگان را  با این سیل  خفت بار ساخته شده ی فرهنگ ضد انسانیت  به اختصار کشانده

ای معلم تو در حالت بحران وحشتناک زندگی ، نفس می کشید    خود را مقایسه کن با تمام معلمان دنیا   چه تفاوت‌های ناروایی  در حق تو روا دیده!!!!!!!!!

با تمام کارمندان ایران  از نظر فیش های حقوقی، از نظر منزلت اجتماعی ،  از نظر مزایای تعریف شده (حق مسکن ،  پاداش های متفاوت به هر بهانه‌ای  ،وام های  هزار منظوره ، گردش وتورهای تفریحی رایگان ، استفاده از امکانات دولتی به طرق مختلف با قیافه حق به جانب  و........‌‌‌‌...........)
وتو از همه اینها محروم شده اید
و هنوز محرومیت خود را تشخیص نداده‌اید و چشم انتظار  سفره  حضرت مو سی هستید !!!!!!!!!!

ای معلم سکوتت را بشکن  کسی تا به حال دو بار زندگی نکرده   زندگی یک باره ی تو به فنا رفته  و مقصر ترینش تویی ، توی معلم    تو که نمی توانی از حق خود دفاع کنی  چگونه؟ به بچه من  شجاعت وغیرت حق طلبی و برابری وانسانیت می آموزی .
تمنا  دارم  یک سال  تمام دست از سر بچه های معصوم ما بر دارید  و دنبال حق و حقوق خود باشید  آن گاه  حقیقت نسبی را برای بچه ها تعریف کنید   مگر نمی دانید  اعتصابات وتجمعات شما به ثمر ننشسته   لطفاً  توجیه نکنید  آفت توجیه از زبان معلم  پذیرفتنی نیست بچه من آرامش می خواهد  کلام شیرین از دل تنگ بر نمی آید
معلمی که با هزار ویژگی درد ورنج   سرتاپای ظاهرش در کلاس حضور پیدا می‌کند  چگونه امنیت روحی و روانی بچه ها را حفظ  می کند 
ما بچه ها رو به بازداشتگاه نبرده ایم که تحت فرمان خشم و خشونت باشند   بچه را به معلم می سپاریم که با زبان  نرم ودلنشین  علوم اثبات شده را  همراه با اندیشه های نوگرایانه  مرور کند  و تولید فکر کند  

  به شرافت معلمی برگردید  همت انسانی را  با مدال  طلا  کسب کنید  من به کلام شیرین معلم با  تمام ویژگی‌هایش  ایمان دارم 
  معلم در جایگاه اصلی باید  به روان‌کاوی و خلاقیت بچه ها بپر دارید
و گرنه  خفته را  خفته ،کی کند بیدار ؟!!

من منظر تو  ،تو منتظر من ، ما منتظر هیچ !!!!

خواننده برای اجرای آهنگش با نوازندگان هماهنگ است
نوازندگان با سازهای متنوع  همراه با خواننده ، هم نوا  می شوند  تا بتوانند شور و هیجان ، شادی و نشاط و اثر  ماندگار ایجاد کنند
هریک از معلمان باید در ساز  خلاقیت حق طلبی اش  بنوازد و با خوانندگان اجرای قانون اساسی جمهوری هم نوا شوند  تا زمزمه همه ی دل های پاک گردد .

ای معلم تو مورد بازخواست بینندگان  هستید (  دانش آموزان ،  اولیای که با اعتماد خاطر بچه هایشان را به تو سپرده اند، معلمان بازنشسته « آینه ی تمام نمای شاغلین »،معلمان خرید خدمت  ، قرار دادی و پیمانی، خدمتگزاران تمام وقت ، و..........‌‌ )
و تو مورد بازخواست آیندگانی که در برگ برگ تاریخ نگاشته شده که چگونه وظیفه معلمی رو بر دوش کشیده
حقت را ادا کن . ندانستن از تو پذیرفته نیست  چرا که تو چراغ دانشی ،  تو چراغ دانشی
ای معلم تو بنشینی من بنشینم کی برخیزند ؟
تو برخیز  من بر می خیزم   ما بر می خیزیم  خیزش تو خیزش انسانیست  خیزش شرافت ،کرامت   خیزش آب روان به پای درخت نیم جان  خیزش تاباندن نور آگاهی بر جهل مرکب ، خیزش امید به امنیت و آرامش زندگی آبرومندانه آحاد مردم ایران است.

۱۱ شهریور ۱۴۰۱
https://t.me/ghalamemoalem


https://chat.whatsapp.com/KxGD0A8WYLj90cVsYrJdtV

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر