🔴 بیانیه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به اخراج معلم فرهیخته عاتکه رجبی، حکم سنگین و ظالمانه سارا سیاهپور و ادامه بازداشت غیر قانونی آقایان محمود ملاکی و مسعود فرهیخته
وقتی که شعلهی ظلم
غنچهی لبهای تو را سوخت
چشمانِ سردِ من
درهایِ کور و فروبستهی شبستانِ عتیقِ درد بود.
به نام خداوند رنگین کمان!
معلمان و دانش آموزان آزاده و ملت حق طلب ایران:
علی رغم همه هشدارها و زیانهای خسارت آور سیاستهای مبتنی بر تبعیض و بی عدالتی، خفه کردن صداها و محروم کردن کنشگران و فعالان صنفی و مدنی از حقوق قانونی، همچنان حاکمان ایران تصور میکنند تغییر رویکردها راه حل مناسبی برای کاستن نارضایتیها و اعتراضها نیست بلکه تداوم و گسترش سرکوب و سیاست رعب میتواند اوضاع را به زعم آنان قابل کنترل نماید. این سیاست که اوج بی تدبیری است، گرچه رضایت خلق را محلی از اعراب برای حکمرانی نمیبیند، اما خطای راهبردیش این است که حتی نمیتواند این نکته بدیهی را دریابد کنترل جامعه و نظم آهنین مورد نظر حاکمان نیز هرگز با این شیوه به دست آمدنی نیست. متاسفانه حاکمیت و دستگاه قضایی با توسل به این نگاه و ایجاد هراس در معلمان، اخیراً خانم #عاتکه_رجبی را از آموزش و پرورش اخراج و خانم #سارا_سیاهپور را به حبس طولانی ۶ ساله محکوم نموده است. #محمود_ملاکی علیرغم داشتن پرونده باز و در حالی که قرار بود ۲۹ آذر دادگاه او برگزار شود، سه روز جلوتر دستگیر و بدون اتهام مشخص بازداشت شد و با وجود اتمام یک ماه بازداشت موقت، برای یک ماه دیگر قرار بازداشتش تمدید شد. بازداشت #مسعود_فرهیخته از ۱۲ آذر و بلاتکلیفی او نیز حکایت از این است حضرات بنا را برای بقا، بر ادامه ظلم جُستهاند و هیچ قانونی حتی قوانین مدون خود را بر نمیتابند. اتهامات جعلی که به کنشگران صنفی و مدنی نسبت میدهند، هرگز مورد قبول جامعه حقوقی کشور نبوده و تحت فشار ضابطان و نیروهای خارج از قوه قضاییه، فعالان صنفی و مدنی احکام سنگین میگیرند. سناریو نویسان ناشی هرگز از خود نمیپرسند یک معلم ساده که در تمام عمر جز با تدریس و کلاس، به هیچ سند محرمانهای دسترسی نداشته، چگونه میتوان اتهام جاسوسی را به او تحمیل کرد که موجب مضحکه خلق و وهن قضا نشود؟ اتهام ناروایی که برخی از معلمان چون #اسماعیل_عبدی اکنون علی رغم نقض آن توسط شعبه نهم دیوان عالی، همچنان با کارشکنی نیروهای امنیتی، به قصد ارعاب بیشتر و تهدید فعالان صنفی و عبرت گرفتن دیگران تاکنون بر خلاف قانون مانع آزادی او شدهاند.
معلمان گرانقدر و دانش آموزان آزاده و ملت فهیم ایران:
ما معلمان، بزرگ ترین تهدید ملی را ناشی از چنین بینش خام و حق ستیز در درون حاکمیتی میبینم که تهدید شهروندان را از طریق محدود کردن حقوق شهروندیشان، بخشی از حق ذاتی حکمرانی خود میداند. سالهاست چنین بینشی ملت را در یک سو و حاکمیت را در سوی دیگر قرار داده و نتیجه اسف بار این نگاه توطئه آمیز و نادرست حاکمیت به نهادهای مدنی و کنشگران صنفی و مدنی، منجر به تولید و گسترش فساد در حوزههای مختلف حکومتی شده چه که اساساً حاکمیت نقش نظارتی این نهادها و کنشگران را نه مانعی برای ایجاد فساد که مزاحمی در مسیر تراکم ثروث و قدرت خود تلقی میکند و به صور مختلف به آزار و اذیت کنشگران میپردازد. اتهام «تشویش اذهان عمومی»، «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی»، بخشی از اتهامات ناروا و تکراری است که سالها معلمان کنشگر و فعالان صنفی و مدنی با آن آشنایند. درحالیکه تمامی فعالیتهای صنفی و مدنی مطابق اصل ۲۶ قانون اساسی، قانونی است و برگزاری تجمعات هم برابر اصل ۲۷ آزاد است و بزرگترین هنر معلمان طی دو دهه و به ویژه در سال ۱۴۰۰ احیای اصل مغفول و معطل مانده ۲۷ بود، اما حاکمیت برخورد قهری با اقدامات قانونی آنها و پرونده سازی و بازداشت و زندان را مجازات این معلمان کنشگر برای درس گرفتن سایرین قرار داد...
متن کامل این بیانیه را در لینک زیر بخوانید 👇
https://bit.ly/3RbQSaE
#معلمان_زندانی_تنها_نیستند
#Women_Life_Freedom
🔹🔹🔹
🆔 @kashowra
دریافت اخبار از طریق آیدی زیر 👇👇👇
@kashowranews
👈پی نوشت :
طبق تجارب گذشته و سخن نماینده پارلمان استرالیا بیانیه زندانی را
آزاد نمی کند .
👈 آیا تشکل های صنفی تصمیم دارند به رفتار خود بازنگری کنند فداکاری کنند.
👈مصلحت اندیشی کنار بگذارند. تصمیم جدی بگیرند
👈وظیفه صنفی خود را انجام دهند
معلم نترسید آمد جلو چه زیبا است معلم نیامد او وظیفه خود را انجام نداده است
شما وظیفه صنفی خود را انجام داده اید.
زندانی با فشار بر حاکمیت یعنی "تجمع و تحصن " می توان از حاکمیت امتیاز گرفت
هفته نامه قلم معلم
۸ بهمن ۱۴۰۱
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر