۱۳۹۴ آبان ۱۲, سه‌شنبه

" چرا معلمان کمتر جذب تشکل های صنفی می شوند"

سلام همکاران :

" چرا معلمان کمتر جذب
تشکل ها ی صنفی می شوند؟
این مشکل فرهنگی و تاریخی است. و دلایل مختلف دارد ،
هر گاه که تشکل ها  در جامعه ما اندکی پا می گیرند، عواملی چون :
  1- عدم تحمل یکدیگر، و فقدان تمرین دموکراسی و کیفیت جامعه پذیری و فرهنگ پذیری، موجب تضعیف تشکل ها شده است. و انشعاب در تشکل انجام
می گیردیا جذب تشکل نمی شوند
2- مشکلات و موانع فعالیت تشکل ها فقط از بیرون، یعنی بیرون از تشکل نیست. کار گروهی در ایران، اعم از سیاسی یا تجاری یا ورزشی با مشکلاتی از درون،  دارد .با خصوصیات رفتاری افراد روبه‌رو است.
3- استبداد را نباید صرفا در مناسبات سیاسی آن تعریف کرد. فرهنگ استبدادی بخشی از استبداد است سالیان درار با آن روبه رو بوده یم.احساس عدم  امنیت
می کنیم.در خانواده،مدرسه،ادارات دولتی و غیر دولتی فرد محوری حاکم است
4- آموزش و پرورش و کتاب های درسی نقش مهمی در کار جمعی دارد. متاسفانه مسئولان این وزرات خانه روی نخبه پروری سرمایه گذاری می کنند.کار جمعی از خانواده و مقطع ابتدایی باید شروع کرد.
5-بزرگ ترین دستاورد
کشور های پیشرفته کار جمعی است
آنها کار جمعی را در مدرسه یاد
می گیرند . آموزش های آنها تکیه بر کار جمعی است
یکی از فعالان صنفی نقل قول میکرد، از پرفسور  رضا که حدود 35 سال است در خارج زندگی می کند پرفسور گفتند:
"علت عمده  پیشرفت غرب کار جمعی
بوده است."
محمد خاکساری
Khaksari902@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر