۱۳۹۶ تیر ۹, جمعه

"ديدار جمعی از بازنشستگان با وکیل در بند عبدالفتاح سلطانی"

پیام های فعالان صنفی فرهنگیان ایران:
🌀 دیدار جمعی از بازنشستگان با وکیل دربند عبدالفتاح سلطانی

تقدیم به عبدالفتاح سلطانی 🌺

نوای گرمت گوش جانم را نوازش داد

تو بذر "داد" پاشیدی و
آفت"بیدادگاه"سهم تو شد.

به دیدارت آمدیم
تا بدانی انبوهی از عشق
خروارها قدردانی
بدرقه ی راه توست!
دستهایت را فشردیم
تا استواریت
به پاهایمان قوام دهد
به امید آزادیت ای سربلند!
شیرین . الف

عصر جمعه ۹ تیر ماه جمعی از گروه اتحاد بازنشستگان به دیدار عبدالفتاح سلطانی که برای مرخصی به خانه آمده است، رفتیم. وکیلی که به دلیل قبول وکالت زندانیان سیاسی، خود به زندان محکوم شده است و اکنون ۶ سال از ۱۰ سال محکومیت خود را سپری کرده است.
فضای خانه گرم و صمیمی بود، و ایشان با فروتنی و خوشرویی از ما استقبال کردند و مهمان نوازی و مهربانی خانم دهقان ( همسرشان) که خود از فرهنگیان بازنشسته هستند، نشاط بسیاری ایجاد کرد.

همچنین آقای سیف زاده دیگر وکیلی که دو سال در زندان بوده به دیدارشان آمد و ما از صحبتهای این دو وکیل شجاع بهره مند شدیم.
ما قدردان وجود چنین انسانهای بزرگی هستیم.

جمعی از گروه
اتحاد بازنشستگان
۹۶/۴/۹    🌈

عبدالفتاح سلطانی وکیل برجسته پس از اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در ۲۶ خرداد در پی اعتراضات به نتایج انتخابات توسط ضابطان دادگاه انقلاب دستگیر و روانه بند ۲۰۹ زندان اوین شد. اساس اتهامات علیه وی، شرکت در تاسیس "کانون مدافعان حقوق بشر ایران"، دریافت جایزه حقوق بشر شهر نورنبرگ آلمان، فعالیت تبلیغی علیه نظام و مصاحبه با رسانه‌ها درباره وضعیت موکلانش است.
وی در اسفند ماه ۱۳۹۰ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۱۸ سال حبس در تبعید به شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.
او عضو کانون مدافعان حقوق بشر و هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری است که وکالت پرونده های فعالان مدنی و سیاسی از جمله زهرا کاظمی، اکبر گنجی، هاله اسفندیاری، سندیکای شرکت واحد و نیروهای ملی و مذهبی را در دو دهه گذشته بر عهده داشت.
با اعمال قانون تجمیع جرائم و اعمال ماده ۱۳۴ حکم وی به ده سال کاهش یافت. همچنین محرومیت وی از وکالت نیز به دو سال کاهش یافته است.

محمد سیف زاده از جمله معترضین به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ و وکلای زندانیان سیاسی پس از انتخابات بود. وی در اردببهشت ماه ۱۳۹۰ در ارومیه دستگیر شد. سیف‌زاده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی با اتهامات «تاسیس کانون مدفعان حقوق بشر» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۹ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شد. در تیرماه ۱۳۹۰ طبق حکم شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران، رای صادره را به ۲ سال حبس تقلیل داد.

https://t.me/joinchat/AAAAAEEP2fLwRR3EqAkGOw

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر