۱۳۹۶ تیر ۳۱, شنبه

"درس هایی از تجمع 31تیرماه 94معلمان"

محمد خاکساری:
سلام همکاران :
درس هایی از تجمع 31 تیرماه 94 معلمان"
از سال 80 که شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران شکیل شد.
تجمع های متمادی انجام داد. بسیاری ازهمکاران بازداشت و زندانی شدند. چه درسی هایی می توان از این بازداشت ها و زندانی ها در جهت پیشرفت مطالبات معلمان می توان گرفت.
1- درس اول این است که برای رسیدن به هر هدفی نیاز به هزینه مناسب است. بدون تلاش و فعالیت کسب خواسته های صنفی ممکن نیست.
2- اگر بازداشت شدگان تجمع اعتراضی" اتحاد و یک دل "باشند. ماموران انتظامی و دادگاه ها
به عقب نشینی وا می دارد.بازداشت شدگان
تجمع معلمان 31تیرماه 94 همگی متحد شدند. و اعتصاب غذا کردند. به اعتقاد من
اگر بازداشتی های معلمان تجمع  31تیر ماه 94 اعتصاب غذا نمی کردند .امکان رهایی آنها ضعیف بود. چون اعتصاب غذا خط قرمز امنیتی ها است. برای اینکه اگر زندانی اعتصاب غذا کند.  و منجر به مرگ زندانی شود.  هزینه سنگین برای حاکمیت در سطح بین المللی دارد.
3- نقش شبکه های مجازی و به خصوص شبکه تلگرام افکار عمومی  داخلی و خارجی را تحت تاثیر قرار داد. درساعت اولیه بازداشت
معلمان در 31تیرماه 94اکثر شبکه های مجازی و رسانه های خارجی خبر
دستگیری و بازداشت معلمان را بخش کردند.
4-درس دیگری که از تجمع 31تیرماه 94معلمان میتوان گرفت.  این بود بازداشتی ها هیچ' ترس و واهمه ای" در دل نداشتند. و از روحیه بالایی برخورداربودند. نیروی های امنیتی را به تعجب وا داشت.
5-ارتباط مناسب وفعال تشکل های صنفی معلمان با نمایندگان مجلس موجب شد. نمایندگان مجلس به ابوترابی هیات ریسه مجلس فشار آوردند. که به ماموران امنیتی بگوید:هرچه زودتر معلمان بازداشتی را آزاد کنند."تشکل های صنفی پس از هر تجمع اعتراضی به نقد, تجمع اعتراضی به پردازند.
نقاط, ضعف و قوت تجمع اعتراضی بررسی کنند.
محمد خاکساری
یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
31تیرماه 96
،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر