۱۳۹۷ آبان ۱۲, شنبه

"قدرت اجتماعی معلمان "

معلمان معترض: معلمان معترض موضوع #قدرت_اجتماعی_معلمان ✏✏✏✏✏✏✏✏ قدرت اجتماعی معلمان به معنی توانایی معلمان برای دست‌یابی به هدف‌ها یا پیش‌برد منافع صنف معلمان است .از راه واداشتن و اتحاد معلمان به انجام‌دادن اهداف صنفی و خواسته های صنفی است.قدرت اجتماعی معلمان در برابر قدرت سیاسی قرار می گیرد و درست نقش ضد قدرت را ایفا می کند.قدرت حاکم را وادار به عقب نشینی کند. قدرت اجتماعی معلمان تشکیل تشکل های صنفی معلمان و پیوستن به تشکل های صنفی معلمان است. معلمان اگر این قدرت سازمان یافته را داشته باشند، به آسانی می تواند حاکمیت وادار کنندکه خواسته های صنفی معلمان را اجرا کند. قدرت اجتماعی معلمان این است که حاکمیت از معلمان و تشکل های صنفی فرهنگیان ایران بترسد یعنی رسیدن به خواسته های صنفی است و آن جا که معلمان از حاکمیت بترسند، خودکامگی و زیربار ظلم رفتن است. حاکمیت به خوبی از قدرت معلمان ایران و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران آگاه است. برای همین هم فعالان صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان زندانی و بازداشت می کند. رمز ساختن “قدرت اجتماعی” معلمان تنها یک چیز است و آن هم “سازماندهی و کار گروهی” است.و عضویت همکاران در تشکل های صنفی فرهنگیان ایران است.مسئولیت و رهبری باید ازحالت فردی خارج شود. به سمت رهبری گروهی یعنی تشکیلات انجام شود.تکروی معلمان موجب شکست، و همبستگی معلمان و تشکل های صنفی فرهنگیان ایران می شود. با تشکیل قدرت اجتماعی معلمان به قدرت بزرگی دست می یابند که با آن می تواند به هر خواسته صنفی خود معلمان برسند. این سخن که همکاران و تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ، برخی از موج سواران به نام فعال صنفی معلم فعالیت می کنند .فریب می خورند. که در پی رسیدن به قدرت سیاسی هستند. مانند رفتن به مجلس شورای اسلامی هستند. این تجربه در سال 86 بعداز اعتراضات معلمان در سال 85 مقابل مجلس برخی همکاران خواستند از این " سرمایه اجتماعی" استفاده کنند.وارد مجلس شوند. ولی فرهنگیان مراقب بودند. به این حرکت جواب منفی دادند. چون اکثریت معلمان و تشکل های صنفی فرهنگیان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران مخالف ورود فعالان صنفی وارد به قدرت شود. مگر اینکه از تشکل های صنفی فرهنگیان استعفا دهند. پس قدرت اجتماعی معلمان نخست استراتژی کارآمدی را برای رسیدن به اهداف صنفی است. حاکمیت شدیدا مخالف "قدرت اجتماعی"است. مرتب بر سرراه آن مانع ایجاد می کنند. با سرکوب و تهدید و وحشت جلوی قدرت اجتماعی را بگیرد. پیشنهاد اینجانب این است . "قدرت اجتماعی"معلمان در مرحله اول در مدارس شروع شود. پس از اینکه در مدارس شکل گرفت. به طرف عضویت در تشکل های صنفی مستقل فرهنگیان که وابسته به قدرت سیاسی و احزاب نباشند. یعنی سازماندهی از پایین از مدارس ابتدا شکل گیرد. با آزمون و خطا این سازماندهی توسعه پیدا کند. هدف ایده ال تشکل صنفی سراسری و کشوری است . ابتدای این ایده کار است.همکاران با پیشنهادات خود ایده "قدرت اجتماعی"معلمان به عملیات اجرایی به عمل در آید ."قدرت اجتماعی"یک روزه حاصل نمی شود. نیاز به کار روزانه و پیگیر برای رسیدن به "قدرت اجتماعی"معلمان است. با تلاش همکاران این فکر عملی خواهد شد. به امید تغییر 👉👉👉👉 خواسته صنفی رایگان بدست نمی آید.👉👉👉 محمد خاکساری مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان 12 آبان 97 ای دی هفته نامه قلم معلم @ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر