۱۳۹۷ آذر ۳, شنبه
خود راه حل بینی تشکل های صنفی در مقابل تهدیدات حاکمیت
معلمان معترض:
خود راه حلی بینی تشکل های صنفی
فرهنگیان در مقابل تهدید های حاکمیت
✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
3 آذر 97
"خود راه حل بینی تشکل های صنفی
مترداف است با راهکار، راه چاره،
گره زدایی، گره گشایی"
معلمان دنبال یک مجموعه از طرح ها و راهبرد هایی میگردند، که آنها را در مقابل"تهدید ها و سرکوب های "حاکمیت واکسینه کند..تا بتوانند به خواسته های صنفی خود برسند"خود راه حل بینی "معلمان چگونگی دستیابی به اهداف صنفی معلمان را مشخص می کند ، به این که اهداف چه چیز هستند یا چه باید باشند . کاری ندارد
."خود راه حل بینی"نقشه راه برای رسیدن به اهداف های صنفی است.بطور مثال هدف ما "ازادی معلمان زندانی و بازداشتی"و اموزش با کیفیت است. طرح و نقشه هایی که معلمان دارند . تا به ان اهداف برسند."خود راه حل بینی "است.
همچنین یک طرح عملیاتی به منظور هماهنگی و سازماندهی اقدامات برای دستیابی به اهداف صنفی معلمان است.این راه حل ها باید از درون
بدنه معلمان بیرون بیاید.
"خود راه حل بینی"توسط معلمان
انجام می گیرد . بهترین راه حل برای
ازاد کردن " معلمان زندانی و تهدیدات" توسط حاکمیت چیست ؟
تلقی من این است . ابتدا معلمان به این پرسش کلیدی پاسخ دهند. تا بتوانند به اهداف صنفی خود برسند. در مورد موتور سرکوب و تهدید حاکمیت علیه معلمان چگونه باید خاموش شود.؟
برخی همکاران
که "ترس و نا امیدی"دارند . جواب انها سکوت و بی تفاوتی است . گروه دوم فعالان صنفی هستند.که به دنبال "خود راه خل بینی"این مشکل هستند. تاریخ انقلاب سال 57 با تمام کاستی ها نشان
داد. قدرت مردم در برابر قدرتمند ترین ارتش خاورمیانه چه کرد ؟
در افریقا و در بهار عربی در انقلاب روسیه و فرانسه قدرت مردمی خود را نشان داد.همکاران معلم ،فعالان صنفی
،تشکل های صنفی فرهنگیان
با مطالعه و ارتباط با بدنه معلمان
به یک "خود راه حل بینی"
معلمان در حرکت اعتراضات صنفی
خود برسند. نسخه هایی که دیگران
برای ما می پیچن کمتر استفاده
دارد.چون "فرهنگ و روحیات" معلمان را نمی شناسند. گرچه باید از تجربیات دیگران برای "خود راه بینی" استفاده کرد راه حل های متعدد برای بازی های متعدد وجود دارد.شرایط "زمانی و مکانی "
را برای "خود راه حل بینی "
باید استفاده کرد. حاکمیت در چه شرایطی قرار دارد؟کدام راه حل ضربه اساسی را می زند . تا ما به اهداف صنفی خود برسیم .اگر شریط
"زمانی و مکانی "حاکمیت را در نظر بگیریم . نحلیل مناسب را بدهیم .به نتیجه می رسیم.تلقی من این است . در حال حاضر حاکمیت تحت فشار
"داخلی و خارجی"است .از این موقعیت استفاده کنیم. به اهداف صنفی خود برسیم .اگر راه حل مناسبی برای اعتراضات داشته باشیم. رسیدن به اهداف صتفی نزدیک است . اگر معلمان به اهداف صنفی برسند. الگویی برای
سایر اقشار می شود. که انها هم
می توانند حق خود را بگیرند.
همکاران و تشکل های صنفی و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان تصمیم خود را در این شرایط بگیرند؟چه باید کرد ؟
به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست نمی آید.
✅ای دی هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر