۱۳۹۷ آبان ۳۰, چهارشنبه
"تغییر نگرش در تشکل های صنفی فرهنگیان"
معلمان معترض:
"تغییر نگرش تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراضات صنفی"
✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
30 آبان 97
یکی از تعاریف نگرش ،تعریف زیر است :
تعریف نگرش در مدیریت رفتار سازمانی ↩↩↩↩
"هر نوع بیان نظر در مورد یک شیء یا یک فرد یا یک رویداد که در آن قضاوت و ارزیابی نهفته باشد (مستقل از مثبت یا منفی بودن آن) نگرش نامیده میشود"
در تشکل های صنفی فرهنگیان ایران هر کدام از لحظههای سختی پیش میآید. که برای مبارزه با آنها باید خیلی قوی باشند. در این مبارزه نه حرفها و قضاوتهای دیگران و نه مرور خاطرات گذشته هیچ کمکی به تشکل های صنفی فرهنگیان نمیکند تشکل های صنفی فرهنگیان فکر تغییر نگرش خود را نسبت به روش اعتراضات صنفی بابد تغییر دهند. وقتی نگرش تشکل های صنفی فرهنگیان تغییر پیدا کند ، رفتار تشکل صنفی تغییر می کند پس هرچه بیشتر در مورد رفتارها ی تشکل های صنفی ،آگاهی داشته باشیم تغییر نگرش صنفی سهلتر خواهد بود. تشکل های فرهنگیان برای آزادی "معلمان بازداشتی و زندانیان معلم" از دستتان هرچه برمی آید . انجام دهند . باز هم اگر نشد، بپذیرند. با پبگیری می توان به اهداف صنفی رسید.نباید در ذهن هیات مدیره تشکل صنفی ،"اضطراب و نا امیدی" وجود داشته باشد.برای توصیف نگرش وضعیت تشکل صنفی فرهنگیان همیشه دو راه وجود دارد. طرز فکر تشکل صنفی مانند پلی است با تکه های آجر،میتوانید پلی بسازیید. از ان پل برای اهداف صنفی خود استفاده کنید. تا به موفقیت هدف صنفی خود برسید یا اینکه با آن اجرها سدی بسازید و تمام امید و موفقیت های تشکل صنفی خود را را از بین ببرید. در واقع تشکل صنفی فرهنگیان میتواند با تغییر نگرش خود مسئلهی مهمی را که با آن روبهرو است. بازتعریف کند."با اراده و پیگیری"به اهداف صنفی خود نائل آید. با "تهدید ، زندان و دستگیری ها حاکمیت "مانع رسیدن به هدف صنفی نباید بشود.
نگرش، تشکل صنفی برخاسته از فرهنگ مادی و معنوی تشکل صنفی است. "ارزشها و آرمانهای" تشکل صنفی است . نگــرش ما مجموعه پیچیدهای از رفتار ما است . فرهنگ فعالیت صنفی و عضویت در تشکل صنفی به معلمان آگاهی داده شود..مهمترین اهداف تشکل صنفی به معلمان گفته شود. فرهنگ پیگیری و تداوم فعالیت صنفی مرتب به معلمان گفته شود.به معلمان این اگاهی داده شود.هیچکس منجی آنها نیست.
ارزش "اتحاد صنفی "به معلمان ترویج گردد.تا نگرش معلمان نسبت به تشکل های صنفی تغییر نکند. معلمان، جذب و عضو تشکل صنفی نخواهند شد.وبه اهداف صنفی خود نمی رسیم. مگر اینکه نگرش معلمان نسبت به تشکل های صنفی فرهنگیان تغییر کند.تشکل های صنفی فرهنگیان ایران مرتب با اعضای خود تشکیل جلسه دهند. تا نگرش انها نسبت به تشکل های تغییر کند . متاسفانه
آماری خوبی در مورد عضویت معلمان در تشکل صنفی نیست.ارتباط مستقیم تشکل های صنفی ومعلمان رفتار صنفی آنان تغییر خواهد کرد. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران تلاش کند. در تمام استان های کشور تشکل صنفی فرهنگیان عضو شورای هماهنگی فرهنگیان شوند.اعضای تشکل های صنفی فرهنگیان از رفتار صنفی تشکل صنفی الگو می گیرند .
به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست نمی آید.
✅ای دی هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر