۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

کسانی طالب جنگ هستند ،که خواستار تغییر از درون نیستند

کسانی طالب جنگ هستند ،
که خواستار تغییر از درون نیستند

✍️
خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم) ،یکی از موسسین کانون صنفی

29   اردیبهشت  98

متاسفانه برخی در داخل و خارج خواستار جنگ هستند.ادعا دارند  . چون قادر  نیستند .  از درون تغییری بوجود  آورند خواستار جنگ هستند ،تا از بیرون تغییر انجام شود ،  البته این اتفاق بصورت تاریخی انجام شده است . هرگاه مردم در داخل نتوانستند تغییر بوجود آورند چشم به خارج  داشته اند. این تفکر به لحاظ تاریخی شاهد خرابی های فراوان در داخل بود ه ایم مانند حمله مغول ها و حمله  اسکندر شاهد این موضوع است. کسانی که حاضر نیستند هزینه  تغییر را در درون بدهند منتظر ناجی  از خارج هستند.  باجنگ تمام ساختار های اقتصادی از بین می رود. روش امریکا در عراق و افعانستان این بوده است . ابتدا تمام مراکز برق رسانی قطع می کند که ارتباطات قطع شود.
فرودگاه های ایران را بمباران می کند  تمام تاسیسات ارتباطی قطع می کند سپس حمله زمینی را شروع می کند. متاسفانه اکثر در جریان روش حمله امریکا در عراق و افغانستان نیستند.  باز تکرار می کنم این اشتباه بزرگی که برخی در داخل وخارج می کنند و از جنگ حمایت می کنند. متاسفانه کسانی به درستی جنگ امریکا را با صدام و طالبان افغانستان بطور دقیق مطالعه نکرده اند. این اشتباه را تکرار می کنند.در  29 اسفند سال 81 برابر 20 مارس 2002  امریکا به عراق حمله کرد ، پس از آنکه  سقوط صدام انجام شد.
هنوز دولت موقت عراق  بطور رسمی تشکیل نشده بود.شرکت هالیبرتون امریکایی برای نفت عراق قرارداد
100 ساله بست.یعنی تمام هزینه های جنگ خود را امریکا از عراق با این
قرارداد گرفت.در جنگ خلیج فارس امریکا تمام هزینه های جنگ را از کویت و عربستان گرفت. اگر این اتفاق برای
ایران بیفتد و امریکا حمله کند .از حاکمیت آینده تمام هزینه های جنگ خود را  با ایران از حاکمیت آینده خواهدگرفت.هر  ملتی سستی
کند خودش نخواهد تغییر بوجود اورد . این هزینه ها را باید پرداخت کند . متاسفانه "نا آگاهانه یا آگاهانه"
برخی از داخل و خارج خواستار جنگ هستند. به اعتقاد اینجانب این جنگ برنده ای ندارد. ممکن است بطور مقطعی  یک طرف پیروزی شود .ولی در نهایت شکست است.  تاریخ ایران نشان داده است . اکثر مردم خواهان دخالت خارجی نیستند. به اعتقاد  اینجانب برای تغییر 10 سال دیگر فعالیت  شود. نباید زیر بار جنگ برویم.خودمان باید اراده کنیم و تغییر را از درون شروع کنیم. متاسفانه برخی ایرانیان خواستار تغییرات زود گذر هستند. مرحوم بازرگان پس از پیروزی انقلاب گفت :"انقلاب ما خوب بود ولی حیف که زود به پیروزی رسید" این تغییر هر چه بیشتر طول بکشد نیروی واقعی بیشتر شناخته می شوند. باز تکرار می کنم ، با نبود ، نهاد های مدنی قدرتمند هر تغییر خارجی در داخل صورت گیرد. باز تولید استبداد است. مردم در نهاد های مدنی مستقل  اموزش دموکراسی بینند.
زیر بار استبداد جدید نمی روند.از فرهنگیان شاغل و بازنشسته عذر خواهی می کنمبحث جنگ را می کنم .
وظیفه صنفی خود را می دانم خطر جنگ را به جامعه فرهنگی عرض کنم. متاسفانه برخی دیگر همکاران توهم توطئه دارند. واقعیت عینی را
نمی بینند. می گویند :
"همه اش بازی است"
اگر هم بازی باشد ،ما خودمان باید کنترل بازی را در دست بگیریم.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم  👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر