۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۸, چهارشنبه

ضعف اراده صنفی مانع خواسته های صنفی

ضعف اراده صنفی مانع
خواسته های صنفی

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

19   اردیبهشت   98

برخی نیروی اراده را این گونه تعریف کرده اند .
↩"اراده نیروی درونی وابسته به عقل است که انسان می‌تواند با استفاده از آن خودش را از تحت تأثیر نیروهای ناخواسته بیرونی خارج سازد."
عوامل مختلفی را روانشناسان و جامعه شناسان برای ضعف اراده نام برده اند
برخی از آنها را خدمت همکاران عرض می کنم موارد دیگر ضعف اراده صنفی راهمکاران پیگیری کنند.
1-نداشتن باور های درونی
به اهداف صنفی
↩↩↩↩↩↩
هرگاه تشکل های صنفی فرهنگیان و سایر همکاران به باور درونی خود نسبت به اهداف صنفی نداشته باشند در عمل پای آنها می لنگد .همکارانی که اعتقاد درونی نسبت به اعتراضات داشته باشد .حاضر است برای آن هزینه کند وقتی اعتقاد او نسبت به اهداف صنفی باورش  ضعیف باشد حاضر به فداکاری برای همکاران خودنیست .
قدرت واقعی تشکل های صنفی در قوت اراده آنان ظاهر می شود. فرهنگیان شاغل و بازنشسته ای  که اراده قوی و تاثیر گذار  داشته باشند، انسان های  بزرگی هستند. و صاحبان اراده های ضعیف زود تسلیم می شوند و درمقابل
ظلم مقاومت نمی کنند.
2- کم کاری تشکل ها و اعضا
↩↩↩↩↩
فعالیت های صنفی  از نظر سختی و آسانی متفاوتند، از طرفی اراده نیز دارای درجات متعدد است.  هیچ همکاری را نمی‌توان یافت که برای هیچ فعالیت صنفی اراده نداشته باشد. هر یک از ما برای انجام برخی کارهای صنفی  اراده‌ای داریم که همان، می‌تواند نقطه شروع تقویت اراده ما  باشد. هر اندازه به آنچه می‌توانیم و آن را اراده داریم، عمل کنیم، اراده ما برای کارهایی که تا به حال نمی‌توانسته‌ایم، انجام دهیم  تقویت می‌شود. یعنی ابتدا از کارهای کوچک شروع کنیم. بطور مثال همکاری که در اعتراضات صنفی نمی آیدمی تواند به نمایندگان مجلس و روابط عمومی آموزش وپرورش تلفن بزند. واز انها انتقاد کند.یکی دیگر  از عوامل ضعیف بودن اراده صنفی ، کوتاهی در امور صنفی  است که توان انجام آن را داریم.  از همین سستی‌ها است که ناتوانی وتنبلی و کسالت صنفی بوجود
می آید که در وجود ما نهادینه می‌شود. حداقل با کسانی که مانع خواسته های صنفی ما  می شوندهمکاری نکنیم.
3-همنیشنی با همکاران ناامید
↩↩↩↩↩↩
گاهی فرهنگیان شاغل و بازنشسته  با افرادی همنشین می شوند.که نا امید نسبت به اعتراضات صنفی دارند مرتب
سینگال منفی نسبت به اعتراضات صنفی می دهند.که کاری نمی شود انجام داد .
این اعتراضات نتیجه ندارد.به اصطلاح ،آنها  سست و تنبل نسبت اعتراضات هستند. مجالست با چنین همکاری ، قطعاً انسان را سست، تنبل و بی‌اراده می‌کند.با همکارانی  رفاقت کنید که دارای "هدف، برنامه و جدیت" نسبت به اهداف صنفی هستند و تلاش و فعالیت روزانه قابل قبولی در پیشبرد فعالیت صنفی  دارند. با کسانی نشست و برخاست کنید که برای وقت خود و شما ارزش قائل هستند  ونسبت فعالیت صنفی شما احترام می گذرند ،و از شما،  در امور صنفی موفق‌تر هستند، تا در شما هم انگیزه و اراده قوی نسبت به اعتراصات صنفی  بیافرینند فرهنگیان شاغل و بازنشسته اهل قلم به موارد دیگر "ضعف اراده صنفی "برای رسیدن به خواسته های به پردازند. تا فرهنگیان شاغل و بازنشسته اراده آنان برای رسیدن به خواسته های صنفی تقویت شود.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر