👈آموزش و پرورش
در یک ساختار معیوب
✍✍✍✍
حاکمیت کنونی ما بیش از
حد تصور "معیوب" است. تمام مغز استخوان سیستم "معیوب" است.
👈دلیل اصلی آن در این است. ساختار کسی اختیار ندارد.مدیریت بدون اختیار
یعنی یک ابزار بی فایده است.
ساختار آموزش و پرورش
جدا از ساختار حاکمیت
نیست.
👈ما هرچه از اول انقلاب فاصله می گیریم. انسداد های
سیاسی اجتماعی بیشتر
می شود.به خصوص در ۳۰ سال اخیر این "انسداد" بیشترشده است.
👈در این ساختار یک چیز
سخن اول را می زند.
آنهم" زور و قدرت" است.
و سرکوب اعتراضات است.
هر اقدام مفیدی که دراین
ساختار "معیوب " می خواهی
انجام دهی ، زور وقدرت
جلو شما را می گیرد.
"اختیاری و آزادی "
ندارید.اجرای قانون دست
"قدرت حاکم" است.
هزار واژه فقهی از درون
این ساختار "معیوب "بیرون
می آید. کلاه شرعی سر آن می گذارد.در این ساختار "معیوب"به دقت مطالعه کنید.
یک یک رفتار حاکمیت را روانکاوی کنیداز درون این ساختار
👈"معیوب"تمامیتخواهی، و حکومت فردی (سلطانیسم) است بیرون می زند.یک نمونه آن در خرید "واکسن معتبر" مشاهده کردیم در برخی شهرستان هاسردخانه ها دیگر جا برای تلف شدگان به دلیل کرونا ندارند.فوت شده ها را مستقیم می برند.به خاک
می سپارند.وقتی ساختار "معیوب "باشد. تصمیمات "معیوب"است.
👈اگر واکسن سریع وارد کشور نشود. واکسینه سریع انجام نشود. پس از ساختن واکسن ما یک یک در کشته شدن اشخاص به دلیل کرونا
در کشتن آنها مسئول هستیم.
می خواهید قبول کنید
یا قبول نکنید.
👈در این ساختار "معیوب"
"آموزش وپرورش ، اقتصاد،
درمان، سیاست ، وتمام
اجزای کشور دچار مشکل "است. شما به رفتار هیات
مذاکره کننده برجام دقت کنید.
هیاتمذاکره کننده ، مرتب
با تهران درتماس هستند اختیاری از خود ندارند.گوش به فرمان تهران هستند.
👈با این ساختار" معیوب " نمی توان، آموزش وپرورش را نجات داد و این ساختار باید از نو ساخته شود.تا این ساختار درست نشود.
از درون این ساختار "معیوب"
دانش آموز خلاق بوجود بیرون نمی آید . دانش آموز مهارت زندگی را یاد نمی گیرد. توسعه علمی نخواهیم داشت.
👈سیتمآموزش وپرورش
،"حافظه محور " است. در این ساختار "معیوب" معلم اختیاری ندارد.
👈بالا سر او "حراست "
با چماق ایستاده است.
حق نداری سخنی غیر از حاکمیت بگویی وگرنه سر کار معلم با حراست ، زندان ، یا اخراج است.بعد شما
می خواهید در این ساختار "معیوب"معلم نمی تواند.، دانش آموزخلاق تربیت کند.
👈همکاران و مخاطبان ،
هدف ها را "عوضی "
نگیریم. با تغییر مدیر مدرسه ،
رییس منطقه ، وزیر آموزش وپرورش کار" بنیادی "انجام نمی شود.به قول معروف "مال کشی"است. ساختار آموزش و پرورش " معیوب" است.
هرگاه حاکمیت تحت فشار
مدنی قرار گرفت .
👈ما شاهد اصلاح کوچکی
در آموزش وپرورش هستیم.
بعد از مدتی باز می رود
سرجای اولش قرار گیرد.
👈شورای هماهنگی تشکل های
صنفی فرهنگیان ایران با کمک
بیش ۳۰ تشکل صنفی فرهنگیان ایران به حاکمیت فشار آوردند.
👈انتخابی شدن مدیران مدارس توسط معلمان در سال ۸۱ تصویب شد و به تصویب شورای عالی آموزش وپرورش رسید . دوسال اجرا شد.
زمانوزارت حاجی بابایی
این مصوبه تعلیق شد.
تا کنون اجرا نشده است.
چرا این مصوبه شورای عالی
آموزش وپرورش اجرا نشده است.لطفا یککم فکر کنید.
ساختار حاکمیت "معیوب " است.
👈 اگر مدیر توسط معلم انتخاب شود. یعنی یک قدم به طرف "دموکراسی" است.
این حاکمیت با "دموکراسی"
سازگاری ندارد.
👈 قانون اساسی حاکمیت
در آن پر از "تناقضات "است. . شما هرچه می خواهی درمجلس قانونی به نفع مردم تصویب کن . با یکحاکم "حکومتی" باطل است. با این ساختار "معیوب"کدام ریاست جمهور می تواندکار کند. کدام رییس جمهور "وزیر با سواد و لایق درآموزش وپرورش"
می گذارد.یک به یک وزیران بدتر انتخاب می شوند .
👈اولین اقدام برای درست
کردن ساختار کنونی این است.
قانون اساسی کنونی ،
از "بیخ و بن" تغییر کند.
با این قانون اساسیدر آن ، اختیارات وسیع ، حاکمیت کاری نمی توانیم انجام دهیم.
شما شاید در این ساختار "معیوب" با فشار اصلاح قانونی رابوجود آورید . این اصلاح قانونی ادامه نخواهد داشت. در این ساختار"معیوب" هیچ چیزی ،
جای خودش نیست.
👈در این ساختار "معیوب"
بودجه حوزه علمیه از آموزش وپرورش بیشتر است.یعنی در این ساختار به "تربیت نیروی انسانی"که زیر بنای توسعه است.اهمیت نمی دهد..
👈ابزار آموزش از
"مدیریت آموزشی ، تربیت معلم،کتاب درسی ، فضای آموزشی،دانش آموز ،
استاندارد های آموزشی در این ساختار "معیوب" کارآیی ندارد .این ساختار با حرف زدن ،درست نمی شود.
👈"همت و اراده ، پیگیری"
توسط فعالان صنفی و
تشکل های صنفی آموزش و
پرورش لازم دارد.
ترس را کنار گذاشت.
معلمان بیایند . عضو تشکل های صنفی فرهنگیان مستقل شوند.در تشکل های فرهنگیان ،
سازماندهی شوند.
👈فشار مدنی را برحاکمیت واردکنند. این راه حل اساسی استبا نوشتن مقاله وپیام و بیانیه درد را قدری کاهش
می دهید.راه حل کوتاه مدت است.
👈راه طولانی مدت
" تغییر بنیادی" ساختار حاکمیت است.
👈آموزش و پرورش درست نخواهد شد. مگر اینکه
ساختار "معیوب" حاکمیت
درست شود.
👈چه باید کرد؟
تصمیم بامعلمانوتشکل های صنفی فرهنگیان مستقل است.
کاری که سندیکا ها و تشکل ها
در دنیا تجربه کرده اند.معلمان در اکثر کشورهادر سندیکای معلمی واتحادیه های معلمی ،سازماندهی می شوند.مطالبات
وخواسته های خود از حاکمیت
می خواهند.
👈متاسفانه درکشور ما اکثرا
علاقه به کار "جمعی"
ندارند. مشکل خودشان
حل شد. ببخشید برخی
می گویند؛"گور پدر مردم"
اینمی شود. حال و روز
ما را مشاهده می کنید.
هر روز فاجعه جدیدی داریم.
"مرگتدریجی " داریم.
👈پیامالهی است.
هیچمردمی تغییر نمی کند .
مگر اینکه خودشان اراده کنند
شنبه ۲۸ فرودین ۱۴۰۰
ارتباط مستقیم: @MKhaksari902
@MoallemaneMotarez
https://chat.whatsapp.com/GowLoRvjiTP6ZpivZHqiM0
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر