۱۳۹۷ شهریور ۲۳, جمعه
"موانع اتحاد در اعتراضات فرهنگیان"
موضوع :"موانع اتحاد فرهنگیان
در اعتراضات صنفی"
✏✏✏✏✏✏✏✏
یگانگی درونی و پیوستگی بیرونی فرهنگیان بر حول مشترکات صنفی قدرتمند می توان به اتحاد نسبی برسند.
به دنبال اتحاد در عرصه صنفی خود موجب افزایش قدرت صنفی فرهینگیان می شود و حصول به اهداف صنفی اسان تر می شود.
عوامل بیشماری مانع اتحاد
فرهنگیان به خواسته های
صنفی می شود.
اینجانب نظر خود را خدمت همکاران عرض می کنم.
از سایر همکاران اهل قلم تقاضا
می شود. در مورد "اتحاد صنفی فرهنگیان"مقاله و مطلب بنویسند.
تا اتحاد صنفی فرهنگیان
انجام نگیرد . رسیدن به
خواسته های صنفی فرهنگیان
"زمان بر" است.
به اعتقاد اینجانب موانع زیر موجب می شود. فرهنگیان به
"اتحاد صنفی"نرسند.
1-مطلق اندیشی 👉
مطلق اندیشی نیز، یکی دیگر از عواملی است که" اتحاد صنفی " را به چالش می کشد، چرا که اعتماد مطلق و بیش از اندازه به خود و اندیشه های خود و
بی اعتمادی به دیگران و اندیشه های آنان و یکسره باطل و مردود دانستن اعتقادات صنفی سایر همکاران است
" صفا و صمیمیتی "که رکن اصلی "همگرایی و همبستگی" فرهنگیان است از میان برداشته و فضا و جوّ عمومی در میان فرهنگیان را برای گروههای مختلف و طرح آراء و اندیشه های آنان ناامن می سازد. بنابراین، بهترین شیوه که از تفرقه جلوگیری می کند این است که هر گروهی و تشکل صنفی فرهنگی حق داشته باشد ضمن طرح و دفاع ازباورها و دیدگاههای خویش، گفته های دیگران را با متانت و بردباری بشنود و آموزه های درست آن را بپذیرد و نادرست آن را با شیوه ای متین و با رعایت همه جوانب پاسخ گویند. و این همان شیوه ای است. که در
کشور های مدرن بکار برده
می شود.
2-باند بازی در تشکل ها و فرهنگیان 👉👉
باندبازی و خط گرای در بین تشکل های صنفی فرهنگیان و فرهنگیان و به عبارت دیگر تقدم مصالح فردی در تشکل های صنفی ،
بر منافع صنفی تشکل و فرهنگیان یکی دیگر از موانع اتحاد فرهنگیان است. باندبازی و حزب گرایی مصیبتی است برخی فرهنگیان وتشکل های صنفی گرفتار آن هستند
اینجانب طی 19 سال فعالیت صنفی
خود شاهد باند بازی و حزب گرایی
در برخی تشکل های صنفی و فرهنگیان بودم. به خصوص در هیات مدیره متخلف سابق کانون صنفی معلمان گروهی از اصلاح طلبان و گروه دیگر از
اصول گرایان حمایت غیر مستقیم
می کردند. به خصوص سال 86
که برخی از اعضای هیات مدیره
متخلف سابق کانون صنفی معلمان
وارد قدرت سیاسی شدند.و وارد تجارت شدند.
هرچه اینجانب و دوستانمان
فریاد زدیم که این کار به اتحاد معلمان اسیب می زند .
گوش شنوایی نبود. علیه بنده و دوستمان فرافکنی کردند.
در تشکل های فرهنگیان و معلمان که باندبازی و گروه گرایی مرسوم گردد، عوض یاری و حمایت از
اهداف صنف از گروه سیاسی خود حمایت می کنند .
خوشبختانه بعد از سال 93
اکثر همکاران و تشکل های صنفی فرهنگیان فرهنگیان
به این جمع بندی رسیدند.
که وارد قدرت سیاسی
نشوند . و به جناح های سیاسی
موجود اعتماد نکنند. وبه قدرت
معلمان که بزرگترین سرمایه است.
تکیه کنند.این دستاورد بزرگی
برای تشکل های صنفی و فرهنگیان است.
3- حاکمیت و واردشدن نفوذی ها از طرف حاکمیت به تشکل های صنفی و فرهنگیان
↙↙↙↙↙↙↙
رخنه و نفوذ معلم نما در فرهنگیان و تشکل های صنفی که اعتقاد ی .به "اتحاد معلمان " ندارند به بدنه
تشکل های صنفی نفوذ می کنند
وایجاد اختلاف و چند دستگی در فرهنگیان می کنند. باید سوابق
این معلم نما ها شناخت .
نفوذی ها در معلمان و تشکل های صنفی فرهنگیان افرادی
" سودجو و فرصت طلب" هستند.
که به هیچ چیز جز منافع خود نمی اندیشند همواره در پی فرصت ها و شرایطی هستند بوده تا به
گونه ای سهل و آسان به منافع خود برسند
این افراد" نفوذی و معلم نما "
از آنجایی که باورها و اندیشه های واقعی تشکل صنفی و فرهنگیان
قبول ندارند. می کوشند به اتحاد معلمان ضربه بزنند. به گونه ای
وانمود می کنند. که خواستار
منافع صنفی معلمان هستند.
ولی در عمل به دنبال نیت های
درونی خود هستند .افراد نفوذی
و معلم نما ها را از سوابق و عملکرد انها باید شناخت که
ایا با اهداف صنفی معلمان
در تعارض هستند یا خیر؟ تا چه میزان حاضرند برای فرهنگیان
فداکاری کنند.البته شناخت معلم نما و نفوذی ها بسیار مشکل است.
بدون مدرک نمی توان همکاری را
"نفوذی یا معلم نما "نامید.
متاسفانه گاهی نفوذی ها خود راجای فعالان صنفی جا می زنند.
به هرحال معلمان وتشکل های
صنفی در این مورد هوشیار باشند.
"اتحاد معلمان"با منافع حاکمیت
در تعارض است. حاکمیت می داند
اگر معلمان متحد شوند. دیگر نگاه
از بالا به معلمان نخواهد داشت.
اتحاد معلمان حول "معیشت،
کیفیت آموزش ،تشکل یابی" باید
باشد. اتحاد معلمان در شرایط
کنونی باید حمایت و تقویت شود.
این اتحاد با شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران امکان پذیر است. در سال های
80 تا 85 بطور نسبی این اتحاد انجام گرفت. البته باید در هیات
مدیره شورای هماهنگی اصلاحاتی ساختاری صورت گیرد.
تا به تشکلی سراسری تیدیل شود.
به امید آن روز 👉👉👉
محمد خاکساری
مدیر مسئول و صاحب امتیاز
هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
بیست سوم شهریور 97
ای دی قلم معلم
@ghalamemoale
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر