۱۳۹۷ مهر ۶, جمعه
"کار فکری جمعی برای اعتراضات صتفی فرهنگیان"
معلمان معترض:
معلمان معترض
موضوع :"کار فکری جمعی
برای اعتراضات صنفی فرهنگیان"
✏✏✏✏✏✏✏✏✏✏✏
کار فکری جمعی برای اعتراضات صنفی جامعه فرهنگیان این است .که فرهنگیان و معلمان را به "تفکر، داوری و کنش "
بر مبنای برخی هنجارهای صنفی که برای فرهنگیان مطلوب باشد.انجام گیرد. که بر واقعیت جامعه فرهنگیان منطبق باشد.کانون تفکر جمعی فرهنگیان برای تفکر و پژوهش در زمینه سیاست ها و استراتژی های اعتراضات صنفی است که براصل « جمع اندیشی » یا
« ایده پردازی جمعی » استوار است . کار فکری جمعی فرهنگیان، بازوی مطالعات فکری و مشاور برای اعتراضات صنفی خواهد ساخت.از درون این فکر جمعی
می تواند "اطاق فکر"برای تشکل های صنفی وفرهنگیان بوجود آید.یعنی پشتوانه فکری برای تشکل های صنفی و فرهنگیان باشد. در این "اطاق فکر" راهبرد صنفی برای تشکل های صنفی و فرهنگیان ایجاد گردد.
بطور مثال برای 13 مهرماه روز جهانی معلم تشکل های صنفی فرهنگیان چه اعتراضی را برای فرهنگیان و معلمان
پیشنهاد کنند. این کار فکری جمعی
باید اطلاع کامل از بدنه معلمان داشته باشد. تاریخچه اعتراضات گذشته معلمان مطالعه کرده باشد.مرتب از معلمان وفرهنگیان نظر سنجی گرفته شود.اگر دسترسی به صاحبان فکر برای "اطاق فکر "نیست . از همکاران
فرهنگی که تجربه لازم و وسیع در اعتراضات صنفی دارند. استفاد شود.چون از فکر واندیشه همکاران
با تجربه می توان استفاده کرد.
چون آنان سختی ها ومشکلات
اعتراضات صنفی را از نزدیک
احساس کرده اند.کار فکر جمعی و اطاق فکر اگرمجموعه ای از صاحب نظران و و فرهنگیان با تجربه ها استفاده شود . ایده ال است. "اتاق فکر "به تناسب فعالیت ها متفاوت است. ممکن است سیاسی یا دانشگاهی یا اموزشی و خدماتی باشد. یکی از اهداف "اطاق فکر"
جهت بهبود انتقال فکر به فرهنگیان و معلمان است. که از آن بهره مند شوند.
و فرصت ها وتهدید های حاکمیت
را به اطلاع فرهنگیان برساند.وظايف "اتاق فكر" شامل اصالت بخشيدن به روش در چگونگي فكر كردن، در مورد اعتراضات فرهنگیان است.اعمال
جمع اوری جامعه فكري فرهنگیان در پرتو افكار متناظر، بهره گيري از پژوهش های مختلف و استفاده از خردمندي روشن انديشان انجام گیرد.البته "اطاق فکر"کار بسیار مشکلی است. به صاحبان
فکر و فرهنگیان با تجربه که در زمینه اعتراضات فرهنگیان کار کرده باشند. نیاز است. پیشنیاز "اطاق فکر " می توان کار فکرجمعی در گروه های مجازی فرهنگان به خصوص تلگرام استفاده کرد. همکاران ایده های "خلاق و نو"خود را در فضای مجازدر مرحله اول منتشر کنند. مرحله بعد بطور فیزیکی در کنار هم به کار فکری جمعی و اطاق فکر به پردازند.ضعف بزرگی که طی 19 سال کار صنفی در تشکل های صنفی فرهنگیان احساس کردم.کمبود همکارانی که تفکر "استراتژیک "داشته باشند.و" برنامه ریز و برنامه ساز و ایده ساز "باشند. متاسفانه
"فکرسازان"کم و نادر هستند.
به امید تغییر 👉👉👉
خواسته صنفی رایگان بدست
نمی آید
محمد خاکساری
مدیر مسئول و صاحب امتیاز
هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
6 مهر ماه 97
ای دی هفته نامه قلم معلم
@ghalamemoale
.
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر