۱۳۹۸ خرداد ۱۷, جمعه

قدرتمند شدن جامعه فرهنگی

قدرتمند شدن جامعه فرهنگی
✍️
محمد خاکساری (مدیر مسئول و صاحب   امتیاز هفته نامه قلم معلم) ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان 
17   خرداد    98

برای مقابله با ظلم و ستمی که حاکمیت بر جامعه فرهنگی وارد می کند باید از نظر روحی و روانی قدرتمند شد .این کار نیاز به تمرین و تلاش روزانه دارد . با برنامه ریزی و سازماندهی  امکان قدرتمند شدن جامعه فرهنگی وجود دارد .  افراد قوی وقت طلایی خود را صرف افسوس خوردن برای گذشته و یا ناامید شدن از آینده نمی‌کنند . به جای بهانه و گلایه کردن از دیگران وقت خود را صرف فعالیت‌های مولد می‌کنند .  با تمرین روزمره برای رسیدن به  هدف خود تلاش می کنند . جامعه فرهنگی قدرتمند بین احساسات و تعقل خود ارتباط برقرار می کند و سپس تصمیم می گیرد .  تصمیمات جامعه فرهنگی با مراجعه به خرد جمعی گرفته می شود .  فرصت ها ی مناسب را تشخیص می دهد  و به موقع تصمیم 
می گیرد .  انرژی خود را منطبق  با شرایط جدید  و تصمیمات موثر  متمرکز می کند.
جامعه فرهنگی قدرتمند ، خود را برای شرایط دشوار
آماده می کند . بر ترس خود غلبه می کند و با موانع روبه‌رو می‌شود و با قدرت تعقل و خرد جمعی از آنان عبور می کند . جامعه فرهنگی از تجربیات پیشکسوتان صنفی برای کاهش   اشتباهات ،  استفاده می کند .  نقاط ضعف خود را بررسی و برطرف می کند در حالی  که افراد ضعیف اشتباهات خود را پنهان کنند و یا به دنبال دلیل و بهانه برای توجیه آن می گردند.
جامعه فرهنگی قدرتمند  زندگی هدفمند و صادقانه ای دارد  . به بیان بهتر، گفتار آن‌ها با کردارشان  همخوانی دارد. یعنی به آنچه می گویند عمل می کنند . جامعه فرهنگی قدرتمند  هنگام تصمیم گیری اصلا دچار مشکل نمی‌شوند، چرا که الویت‌ها و ارزش‌های خود را شناسایی کرده و بر اساس آن‌ها تصمیم گیری می‌کنند  قدرتمند شدن واقعی زیر چتر "اتحاد صنفی"شکل می گیرد . یک میلیون معلم شاغل و 850 هزار بازنشسته فرهنگی از نظر کمی ، قدرت زیادی است . تشکل های صنفی فرهنگیان می توانند این کمیت را به کیفیت تبدیل کنند.
جامعه فرهنگی باید قدر و ارزش قدرت خود را بدانند زیرا  در شرایط کنونی هیچ قشری چنین قدرتی ندارد .فراموش نکنیم  که فعالیت صنفی  یک ماراتن طولانی است ، نه یک  دوی صد متر . نیاز به تلاش مستمر و پیگیر دارد .
تجمع بازنشستگان
20 خرداد  روبروی بازنشستگی میدان فاطمی ساعت 10 صبح
28 خرداد  روبروی مجلس
10 صبح
حضور پر رنگ

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم  👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر