۱۴۰۳ مرداد ۱۰, چهارشنبه

عکس العمل ایران در برابر ترور اسماعیل هنیه چیست ؟

👈🏽عکس‌العمل ایران در برابر ترور اسماعیل هنیه چیست؟
برای این سناریو چند حالت وجود دارد:
🖍🖍🖍🖍🖍

👈🏽۱- حالت اول:
عکس‌العمل ایران ممکن است مشابه حمله اسرائیل به کنسولگری سوریه باشد، یعنی ایران با موشک و پهپاد به اسرائیل حمله کند و اسرائیل نیز پاسخ کوتاهی بدهد و جریان بطور موقت تمام شود.

👈🏽۲- حالت دوم:
جنگ در منطقه گسترش یابد و نیروهای نیابتی ایران شروع به حمله به اسرائیل کنند. به‌طور مثال، حوثی‌های یمن، مقاومت عراق، و حزب‌الله لبنان هماهنگی کرده و به اسرائیل حمله کنند. آمریکا نیز از اسرائیل حمایت کند. از طرف دیگر، ترکیه، روسیه و چین از ایران طرفداری کنند. زیرساخت‌های کشورهای درگیر با اسرائیل احتمالا مانند غزه تخریب شود و جنگ بزرگی در منطقه رخ دهد. ایران تجربه هشت سال جنگ را دیده است که تمام ساختارها را از بین می‌برد.

👈🏽راه‌حل:

پیشنهاد من این است که ۳ میلیون ایرانی فداکار مانند ونزوئلا احتمالاً بتوانند حکومت را تحت تأثیر قرار دهند. برای این کار لازم است نیروهای مسلح به سمت مردم بیایند.
طبق نظر کارشناسان اقتصادی، بهبود اقتصاد ایران وابسته به روابط خارجی و رفع تحریم‌ها است.
https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/C-Ge5w_q-QC/?igsh=MTg3aXQ5NWI0a2JhaQ==

مشارکت سیاسی

فایل صوتی محمد خاکساری در کلاب هاوس

موضوعات :
۱- مشارکت سیاسی چیست ؟
۲- معیار مشارکت چیست ؟
۳- نقش رسانه در مشارکت چیست ؟

سه شنبه
   ۹    مرداد    ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

۱۴۰۳ مرداد ۹, سه‌شنبه

مشارکت سیاسی چیست ؟

فایل صوتی محمد خاکساری در کلاب هاوس

موضوعات :
۱- مشارکت سیاسی چیست ؟
۲- معیار مشارکت چیست ؟
۳- نقش رسانه در مشارکت چیست ؟

سه شنبه
   ۹    مرداد    ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

چرا ولی فقیه به پزشکیان میدان داد ؟

چرا ولی فقیه به پزشکیان میدان داد؟
🖍🖍🖍🖍🖍🖍

من در توییتر از مخاطبان پرسیدم که
چرا حاکمیت صلاحیت پزشکیان را تأیید کرد. او ابتدا در مجلس تأیید نشد،
اما سپس با حکم حکومتی ولی فقیه تأیید صلاحیت شد. باید بررسی کنیم چه عواملی باعث شد حاکمیت به پزشکیان میدان بدهد. آیا این تصمیم تصادفی بوده است
یا با برنامه‌ریزی قبلی حاکمیت انجام شده است؟
اگر ادعا کنیم تأیید پزشکیان تصادفی بوده، ساده‌انگاری است. احتمالاً تأیید صلاحیت پزشکیان با برنامه بوده است.
اما چرا پزشکیان مورد نظر ولی فقیه قرار گرفت؟

دلایل:
۱. انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی و انتخابات مجلس در اسفند ۱۴۰۲ نشان داد اکثر مردم از صندوق رأی قهر کرده‌اند. ولی فقیه تصمیم گرفت کسی را به میدان بیاورد که بتواند مردم را به انتخابات جذب کند تا هم در داخل و هم در خارج از کشور نشان دهد که بخشی از مردم ایران هنوز به حکومت وفادارند.
۲. حاکمیت احتمال می‌داد در انتخابات آینده آمریکا، ترامپ انتخاب شود و می‌خواست ریاست‌جمهوری در ایران را به کسی بسپارد که روحانی نباشد و ادبیات متفاوتی از جناح افراطی داشته باشد تا بتواند از ترامپ امتیاز بگیرد.
۳. اعتراضات داخل و خارج با شعار
"زن، زندگی، آزادی" و اعتراضات اقشار مختلف، حاکمیت را در موضع ضعف قرار داده بود. حاکمیت مشاهده کرد که تنها با سرکوب نمی‌تواند اعتراضات را کاهش دهد،
بنابراین پزشکیان را به میدان آورد
تا با وعده‌های فریبنده خود بخشی از جامعه را ساکت کند.
متأسفانه برخی از فعالان زندانی شده نیز شعارهای دروغ حاکمیت را باور کردند.

4. ترس از جناح افراطی نیز
یکی از دلایل بود. حاکمیت پزشکیان را به میدان آورد تا سیاست ترس از جناح مقابل را ادامه دهد. این سیاست قبلاً در انتخابات خاتمی و روحانی امتحان شده بود و اکنون نیز از ترس جناح جلیلی که افراطی است، این سیاست تبلیغ شد.

۵. سیاست "بد و بدتر" باز هم از زبان اصلاح‌طلبان حکومتی تبلیغ شد، همان‌گونه که برای رأی آوردن خاتمی و روحانی انجام شده بود.

جمع‌بندی:
۱. احتمال دارد حاکمیت به طور موقت و برای درمان کوتاه‌مدت
(حدود سه تا شش ماه) به پزشکیان اجازه دهد چند اقدام ظاهری انجام دهد تا بخشی از مردم فکر کنند تغییراتی انجام شده است، اما تغییر جدی در سیاست خارجی انجام نمی‌شود.
۲. با تصمیمات پزشکیان، به تدریج بخشی از کسانی که به او رأی داده‌اند، ناامید می‌شوند و نشانه‌های آن را در این مدت کوتاه دیده‌ایم.

۳. کسانی که به پزشکیان رأی داده‌اند، تجربه ریاست‌جمهوری خاتمی و روحانی نشان داده است که اگر رأی‌دهندگان پیگیر وعده‌های پزشکیان نشوند، هیچ‌کدام از وعده‌های انتخاباتی او اجرا نمی‌شود.

۴. بخشی از جوانان کم‌تجربه به پنجاه‌وهفتی‌ها ناسزا می‌گویند که "چرا انقلاب کردید؟"

پنجاه‌وهفتی‌ها یک بار فریب مرجع تقلیدی مثل خمینی را خوردند و از همان سال ۵۸ دیدند که شعارهای انقلاب "استقلال، آزادی، برابری" عملی نشد و اعتراض کردند. اما برخی جوانان سه بار دروغ‌های حاکمیت را باور کردند و رأی دادند.

سه‌شنبه
۹ مرداد
۱۴۰۳
https://t.me/ghalamemoalem

همزمانی فوتبال و زلزله

۱۱۶-همزمانی فوتبال و زلزله

در ۱۲ خرداد ۶۹ نتیجه ی امتحانات کلاس دوم پسرم را از دبستان گرفتم. او با معدل ۲۰ قبول شده بود. به او قول داده بودم که هرچه خودش دوست دارد به عنوان جایزه برایش بخرم.
      وقتی او شاهد خرید یک دستگاه تایپ دستی دست دوم از خیابان مازندران( مرکز فروش وسایل دست دوم) بود، دلیل خرید آن را از من پرسید. (قبلا این دستگاه را کرایه می کردم.) من به او گفتم:« برای تایپ برنامه های رادیو تلویزیون می خرم.» او در همان عالم کودکی گفت:« یعنی این هم یک کار دیگر است که انجام می دهید.؟» گفتم:« بله» و او باز چند سوال دیگر پرسید:« چرا این کار را انجام می دهی؟ مگر شما به اداره نمی روی؟ پس چرا دوباره در خانه هم برای رادیو تلویزیون کار می کنی؟»

   من مجبور شدم به او بگویم:« برای پس دادن قرضی است که برای خرید خانه از دوستان و فامیل و بانک گرفته ایم.» پسرم با دیدن و شنیدن این مسئله با بزرگمنشی تمام، تنها از من خواست تا به عنوان جایزه او را در تابستان به پارک ببرم تا او آنجا دوچرخه سواری کند.!!

     شروع این مسئله هم موکول شد به بعد از پایان امتحانات دانشگاه من.!! در ایستگاه اتوبوس میدان عشرت آباد که مبدأ و شروع حرکت اتوبوس شرکت واحد بود از آقای راننده اجازه می گرفتم تا دوچرخه ی پسرانم را هم وارد اتوبوس کنم و به پارک لاله ببرم. خوشبختانه با روحیه ی جوانمردانه ای که در رانندگان اتوبوس بود، این اجازه داده می شد.

مدتی بود که اتوبوس ها را از وسط با بستن یک بند به دو صندلی که به موازات هم بودند، به زنانه و مردانه تقسیم کرده بودند.!! مرد ها از درب جلو سوار می شدند و خانم ها از درب عقب.!! در رژیم سابق و زمانی که دانش آموز بودم بارها شاهد بودم که به محض ورود یک خانم به اتوبوس مردانی از جای خود بلند می شدند و جای خود را به آن خانم تعارف می کردند اما حالا زنان باردار یا بچه دار در قسمت خانم ها سر پا می ایستادند چون خانم های باردار و بچه دار دیگری در صندلی ها نشسته بودند.!!

بچه ها در پارک ابتدا خوب دوچرخه سواری می کردند و بعد دوچرخه ها را نزد من در کنار قسمت بازی بچه ها می گذاشتند و به بازی با تاب و سرسره مشغول می شدند.!!
 
   پسرهایم روزهای جمعه برای دیدن یک سریال کارتونی به نام « جیمبو» از خود ذوق و شوق زیادی نشان می دادند. این سریال از نوروز ۶۹ شروع شده بود. «جیمبو» یک هواپیمای کوچک و چاق بود.  معمولا بچه ها با همان لحنی که مرد داخل برج مراقبت نام « جیمبو» را صدا می زد، با او هم صدایی می کردند و می خندیدند.!

   جام جهانی فوتبال از تقریباً دو هفته قبل در کشور ایتالیا شروع شده بود.‌ محمد بازی ها را از طریق تلویزیون سیاه و سفید ما نگاه می کرد. هیجاناتی که از خود نشان می داد روی پسرها هم تاثیر می گذاشت و آنان هم مثل پدرشان با گل زدن تیم مورد علاقه پدرشان خوشحال می شدند و ابراز احساسات می کردند.!

    روز چهارشنبه ۳۰خرداد ۶۹ قرار بود حدود نیمه شب، تیم فوتبال کشور برزیل با تیم فوتبال اسکاتلند مسابقه بدهند. پسرها ظهر خوابیده بودند تا شب بیدار بمانند و مسابقه را نگاه کنند. محمد می گفت:« برزیل تا به حال دو بار در بازیهای ابتدایی برده و این بازی حساس است.» بازی با تاخیر قرار بود از تلویزیون پخش شود. مفسر ورزشی تلویزیون می گفت:« در حال حاضر ۶۰ هزار نفر در ورزشگاه « دل آلپی» شهر تورین ایتالیا حضور دارند.!

    بازی شروع شد اما هنوز تا پایان خود خیلی فاصله داشت که زمین لرزید.!! خانه ی کوچک ما تکان خورد.!! هم زمان صدای غرشی هم شنیدیم. همگی هراسان به خیابان دویدیم. چون فکر کردیم زلزله می آید. بعضی از همسایه ها هم از خانه بیرون آمدند اما چراغ بعضی از خانه ها خاموش بود. دیگر لرزش و صدایی نبود. همسایه ها دلیل لرزش و غرش را از هم می پرسیدند اما کسی پاسخی نداشت. بعد از حدود ده دقیقه به خانه بر گشتیم.

برزیل با گل « مولر» در دقیقه ۸۱ برنده شد و به مرحله ی بالاتر صعود کرد. صبح از اخبار رادیو شنیدیم که ساعت ۳۰ دقیقه و ۱۳ ثانیه بامداد پنجشنبه ۳۱ خرداد در استان گیلان زلزله ی وحشتناکی رخ داده است.!! بزرگی این زلزله را ۷/۳ تا ۷/۷ در مقیاس ریشتر بیان کردند.!!
در این زلزله که در ناحیه رودبار، طارم، منجیل و لوشان در بخش باختری البرز اتفاق افتاد، سبب کشتار نزدیک به ۳۷ هزار نفر، مجروح شدن ۶۰ هزار نفر و بی خانمانی بیش از پانصد هزار نفر شد‌!!

بعدا شنیدیم برخی از مردم و جوانان استان گیلان که در زمان وقوع زلرله مشغول دیدن مسابقه ی فوتبال جام جهانی ایتالیا بودند، جان سالم به در برده اند. بعد من از محمد شنیدم که  « یورگن کلینزمن» ستاره تیم ملی آلمان از اولین کسانی بوده که به مردم ایران تسلیت گفته و حتی کمک هایی را برای زلزله زدگان ارسال کرده است.

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ مرداد ۷, یکشنبه

اعتصاب سراسری سه شنبه ها

اعتصاب سراسری کشوری  (سه شنبه ها)

1. کمترین آسیب جسمی: اعتصاب به عنوان یک روش مبارزه مدنی کمترین آسیب جسمی را به دنبال دارد و خطرات کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

2. ضربه به اقتصاد حکومت: اعتصاب می‌تواند اقتصاد حکومت را تحت فشار قرار دهد.

3. تلاش برای تأسیس صندوق اعتصاب: تشویق به تلاش برای ایجاد صندوق اعتصاب به صورت علنی.

4. رفع موانع اعتصاب: تشویق به حمایت از اعتصاب در خانه، محل کار، و اماکن عمومی.

5. برنامه‌های مختلف اعتصاب:

   - اعتصاب کسبه و اقشار مختلف.

   - تجمع بازنشستگان کشوری در روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ روبروی بازنشستگی مرکز استان‌ها.

   - اعتصاب غذای زندانیان در روز سه‌شنبه.

6. تعهد به عدم حضور در محل کار در روز سه‌شنبه.

7. استمرار اعتصاب: تأکید بر اهمیت استمرار اعتصاب برای دستیابی به نتایج مؤثر.

8. هدف اصلی: مخالفت با گرانی و بیان اعتراضات اقتصادی.

این متن بر اهمیت اتحاد و استمرار اعتصابات برای دستیابی به نتایج ملموس در مبارزه با مشکلات اقتصادی تأکید دارد.

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem

https://www.instagram.com/p/C9IxhmVKJVh/?igsh=YzdtdDB1eWR4dzZq
https://www.instagram.com/p/C9-mqDjKJKJ/?igsh=d2xpcG9yOGxxZDU3

برگزاری مجمع عمومی تشکل هرسین

👈برگزاری مجمع عمومی انجمن فرهنگیان شهرستان هرسین
👇👇👇👇👇
سایر تشکل از انجمن فرهنگیان شهرستان هرسین یاد بگیرند شورای هماهنگی فرهنگیان ایران و ۲۱ تشکل دیگر عضو شورای هماهنگی انتخابات خود را  در تابستان ۱۴۰۳ برگزار کنند
که هنوز سخت گیری ها انجام نشده است


امروز یکشنبه، هفتم مردادماه، با فراخوان قبلی و با حضور اعضای انجمن فرهنگیان هرسین و نماینده شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، مجمع عمومی این تشکل در پارک مرکز این شهر به صورت حضوری برگزار گردید و اعضای هیأت مدیره و بازرسان توسط رای مخفی اعضا انتخاب شدند. گزارش تکمیلی بعدا به اطلاع فرهنگیان خواهد رسید.

👈یکی از اهداف اصلی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران تلاش برای گسترش تشکل‌های صنفی در نقاط مختلف کشور است و طبق اساسنامه شورا اعضای هیأت موسس پس طی کردن مراحل اولیه و درخواست به ماده پنج شورا می‌توانند به عضویت شورا در آمده و زیر نظر شورا مجمع عمومی خود را به صورت دموکراتیک برگزار نمایند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران این موفقیت را به فرهنگیان هرسین و هیات برگزار کننده مجمع تبریک می‌گوید امیدواریم در فضایی غیر امنیتی سایر تشکل‌های عضو نیز بتوانند مجمع عمومی خود را برگزار و ارکان خود را بازسازی نمایند.

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/C9-PO7FqSSj/?igsh=YjA5MnEyeWk5dmRn

۱۴۰۳ مرداد ۶, شنبه

پزشکیان به اعتراض تنفیذ خود را قبول نکند

https://x.com/khaksari902/status/1817205674348069040?t=C8FnY4BdNEEaI-iFCCjBIA&s=08


برخی پیشنهاد می‌کنند که پزشکیان روز سه‌شنبه تنفیذ ریاست‌جمهوری را به شرطی قبول کند که اختیارات کامل داشته باشد و سازمان‌های موازی در دولت او دخالت نکنند. در غیر این صورت، شاهد تغییر جدی در تورم نخواهیم بود. تصمیم با شماست: سکوت یا اعتراض.
#اعتصاب_سراسری

نام و بی نشان در تقویم

۱۱۵ - نام های بی نشان در تقویم

اواخر اردیبهشت ۶۹ بود. از یک سو به درس و مشق پسرم رسیدگی می کردم تا برای امتحاناتش آماده شود و از سوی دیگر به امور درسی خود می پرداختم. با این وجود هنوز تایپ  کارهای  رادیو و تلویزیون را تا نیمه شب انجام می دادم. برای همین تقویم آن سال را جهت تعیین روزها و تقسیم بندی زمان بررسی کردم. نامگذاری روزهای سال توجه مرا جلب کرد.
     ۲۵ اردیبهشت ۶۹، روز «بزرگداشت فردوسی» بود. انسان والایی که سی سال از عمر خود را صرف سرودن «شاهنامه» کرد و زبان فارسی را زنده نگه داشت. اهمیت فردوسی در آن است که با آفریدن « شاهنامه» این اثر همیشه جاوید نه تنها زبان، بلکه کل فرهنگ و تاریخ و به عبارتی اصالت اقوام ایرانی را جاودانگی بخشید.
او در وصف «شاهنامه»چنین سرود:
بناهای آباد گردد خراب/ ز باران و از تابش آفتاب
پی افکندم از نظم کاخی بلند/ که از باد و باران نیابد گزند
بسی رنج بردم بدین سال سی/ عجم زنده کردم بدین پارسی
نمیرم از این پس که من زنده ام/ که تخم سخن را پراکنده ام

«شاهنامه» روایت نبرد نیکی و بدی است و پهلوانانی چون فریدون، سیاوش، کیخسرو، رستم، گودرز و طوس جنگجویان این نبرد همیشگی در هستی هستند و شخصیتی چون «ضحاک» نماد ظلم و ستم است‌. اندیشه فردوسی در « شاهنامه » مدافع نیکی در برابر ظلم و ستم است.

سالها نامی از شاهنامه در رادیو و تلویزیون برده نمی شد و حتی اوایل انقلاب «مشتی رند را سیم دادند» تا مجسمه او را از «میدان فردوسی» تهران فرود آورند اما با مقاومت مردم روبرو شدند و بعد مجسمه ی او در دانشگاه مشهد را شبانه سرنگون کردند.!!!

   روز ۲۷  اردیبهشت ۶۹ روز ارتباطات و روابط عمومی بود. وسیله ارتباطی مردم  تلفن های ثابت در خانه ها بود و رادیو و تلویزیون در اختیار حکومت. بعضی از مردم  با دستگاه ویدئو، فیلم هایی را در خانه می دیدند‌. حکومت ویدئو را ممنوع کرد و با مجازات زندان و جریمه نقدی با متخلفین برخورد می شد و مردم از این مداخلات ناراحت بودند.!!

     حکومت تازه متوجه اهمیت روابط عمومی شده بود.!! به طور مستمر در آگهی روزنامه ها برگزاری گردهمایی و « سمینار»  روابط عمومی ادارات مختلف دیده می شد.! چون این گردهمایی و سمینارها به صرف ناهار ختم می شد مردم به شوخی نامش را « سمیناهار» گذاشته بودند و می گفتند:« اثری از نتیجه سمینار دیده نمی شود پس هدف برگزار کنندگان بیشتر، بهره برداری از بودجه آن اداره است»!!
    ۲۸ اردیبهشت روز بزرگداشت عمر خیام بود. شاعر، ریاضیدان و منجم. کسی که اگر فقط همین شعر او را سر لوحه زندگی قرار دهیم برای حفظ انسانیت کافی است.
آن قصر که جمشید در او جام گرفت/ آهو بچه کرد و روبه آرام گرفت
بهرام که که گور می گرفتی همه عمر/ دیدی که چگونه گور بهرام گرفت؟
از خیام هم نامی در رادیو تلویزیون برده نمی شد.!!

اول خرداد ۶۹ روز بهره وری و بهینه سازی مصرف بود. تقریبا هر روز در تلویزیون یک مرد در لباس مامور برق با کلاه ایمنی و عینک به بچه ها و مردم صرفه جویی در مصرف برق را  توصیه می کرد و با آهنگی خاص می خواند:« هرگز نشه فراموش، لامپ اضافه خاموش»


سوم خرداد ۶۹ روز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس بود . این شهر از زمان آزادسازی در ردیف شهرهایی که باید « بازسازی» شوند قرار گرفت ولی متاسفانه هنوز ساختمان های ویران، آلودگی آب و هوا و نبود مراکز تولید کار، مردم و جوانان بیکار این شهر را رنج می دهد.!!

۴ خرداد ۶۹ «روز دزفول_ روز مقاومت» نام داشت. این روز یاد آور مقاومت مردم این شهر در طی ۸ سال جنگ تحمیلی است. زمانی که دزفولی ها با خشم فریاد می زدند:« موشک ۶ متری زدند تو کوچه ی ۳ متری»!!

روز ۵ خرداد ۶۹ را به مناسبت تولد حضرت معصومه «روز دختران» نام گذاشتند. دخترانی که باید از همان کلاس پیش دبستانی حجاب اجباری را رعایت کنند و سالها در دبستان و راهنمایی و دبیرستان، حتی با وجود معلمان و مدیران زن  باید باحجاب باشند.!! بعد هم  تبعیض های جنسیتی را تحمل نمایند.  قبل از انقلاب ۵۷ من، دختر دایی ها و دختر خاله هایم بی حجاب بودیم ولی مادرانمان چادری بودند. بعد از انقلاب و اجباری شدن حجاب مادرانمان چادر را کنار گذاشتند و مانتو شلوار پوشیدند.!

روز های ۱۴ و ۱۵ خرداد به مناسبت مرگ خمینی و قیام ۱۵ خردادتعطیل بود. برخی افراد که اتوموبیل داشتند به مسافرت رفتند. یکی از پسران فامیل که سرباز بود می گفت:« برای سالگرد خمینی ما را به محل دفن او بردند و من اتوبوس های زیادی را دیدم که افراد را از روستاها به تهران آورده بودند و سپاه غذا ی رایگان به آنها می داد.»!!

نام روزهای بالا یا روز های معلم، کارگر، پرستار، زن و مادر، پدر، دانشجو و... در تقویم سالانه بدون نشان از رعایت حق و حقوق صاحبان نام ها توسط حکومت، باعث تاسف بسیار است.

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ مرداد ۵, جمعه

۴ هزار میلیارد خسارت خاموشی به صنایع

https://x.com/khaksari902/status/1816943969571401886?t=_Mi5SNtaW46WXgugiR6whw&s=08



طبق نظر کارشناس انرژی ایران سالانه ۴ هزار میلیارد دلار بابت خاموشی به صنایع ضرر می رساند ما از انرژی خورشید استفاده نمی کنیم ایران دو کویر بزرگ دارد که از آن می توان انرژی خورشیدی استفاده کرد .اگر پول ها به نیابتی ها نفرستیم بیدار شویید وگرنه هرروز بدتر از دیروز خواهد بود

وزرا پزشکیان خدمت ولی فقیه می رسد

https://x.com/khaksari902/status/1816938596823408867?t=gECj_G0LqW4r_xOwVWN6Qg&s=35


پزشکیان در مصاحبه خود قبل از تنفیذ اعلام کرد که وزرای کابینه برای مشورت به ولایت فقیه داده می شود پس کار گروه های انتخاب وزیر "کشک"روز به روز روشن می شود ریاست جمهور در ایران یک "تدارکات چی" است
برخی از مردم چندبار می خواهند فریب بخورند

۱۴۰۳ مرداد ۴, پنجشنبه

بدون فعالیت گروهی و آگاهانه موفق نمی شوییم

https://x.com/khaksari902/status/1816609178217033736?t=5KQladddfXqW1LrPga0cjw&s=08




بدون فعالیت‌های گروهی آگاهانه و هماهنگ، ممکن است کارهای یکدیگر را خنثی، تخریب یا تکرار کنیم. به همین دلیل مخالفان حاکمیت نمی‌توانند به قدرت برسند، زیرا همدیگر را تخریب و خنثی می‌کنند. اگر همه بر هدف عبور از نظام متفق‌القول باشند و   دموکراسی را دنبال کنند، می‌توانند موفق شوند.

بدون تحریم تغییر جدی بوجود نمی آید

https://x.com/khaksari902/status/1816578735535186349?t=N-y2bsvCLRI08gM3Q1pt1w&s=08


لطفاً مخاطبان در گوشه‌ای از تقویم یادداشت کنند که تا زمانی که مشکل تحریم‌ها حل نشود، تغییر جدی‌ای ایجاد نخواهد شد. این سخن من نیست؛ اکثریت اقتصاددانان این ادعا را دارند. بدون پول، مسائل معیشتی حل نمی‌شود. پزشکیان بدون اجازه ولی فقیه نمی‌تواند کاری انجام دهد
#اعتصابات_سراسری

روش های مطالبه گری

فایل صوتی محمد خاکساری در کلاب هاوس
اتاق فرهنگیان ایران
🖍🖍🖍🖍🖍🖍

  موضوعات
۱- روش های مطالبه گری
۲-  مطالبه گری صنفی و سیاسی چیست ؟
۳- روش  های مطالبه گری چگونه است ؟
۴- مطالبه گری فعال و نیمه فعال

  ۴     مرداد   ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

۱۴۰۳ مرداد ۳, چهارشنبه

اعتراضات مستمر نتیجه میدهد نه فصلی

https://x.com/khaksari902/status/1816208632205222054?t=fwdzbiaf6kWvpQmMfsrH4g&s=08



تجربه ۴۴ ساله نشان داده است
شما اعتراضات مستمر به خواسته ها میرسید اعتراضات فصلی تغییر بوجود نمی آید گروه اقلیت مستمر بیشتر اکثریت غیر مستمر نتیجه می دهد.اگر می خواهی گرانی کم شود اعتراض مستمر داشته باشی این کار فداکاری لازم دارد
#اعتصابات_سراسری
#آزادی_زندانیان

واعظان کاین جلوه برمحراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می روند

۱۱۴ - واعظان کاین جلوه بر محراب و منبر می کنند /چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند.
   «حافظ»

یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۶۹ اول وقت اداری، مسئول دبیرخانه با حالتی شاد و خندان به اتاق کار ما آمد و گفت:« امروز آقای قرائتی، که تو تلویزیون برنامه داره با « حاج آقا »(منظورش معاون پرورشی حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش بود.) جلسه دارد. جالب این است که قرائتی گفته:« من صبحانه « کله پاچه» می خورم.»  حالا حاجی گفته:« بروید کله پاچه بخرید.!» « ما هم بیست هزار تومان کله پاچه خریدیم.»!!
مسئول دبیرخانه ادامه داد:« پول کله پاچه به اندازه سه ماه حقوق و اضافه کار من است‌.»!!

«قرائتی» آخوندی بود که از سال ۵۸ در شبکه یک تلویزیون برنامه ی « درس هایی از  قرآن » را اجرا می کرد.این برنامه هر هفته پنجشنبه بعد از ظهر ساعت ۱۸/۳۰ پخش می شد. او از سال ۶۱ رئیس « سازمان نهضت سواد آموزی» بود.
     قرائتی همیشه در برنامه تلویزیونی « درس هایی از قرآن » با بیان آیات و احادیثی از قرآن و امامان، با مهربانی و بذله گویی سعی در جلب توجه بینندگان به اخلاق اسلامی داشت و بهمین دلیل همه ی کارکنان واحد عمومی معاونت پرورشی و حتی واحد ارزشیابی منتظر پایان جلسه بودند تا از حاضران در جلسه درباره‌ی « قرائتی» چیزهای جدیدی بفهمند.!

     حدود ساعت ۲ بعد از ظهر مسئول دبیرخانه به اتاق ما آمد و گفت:« راننده حاجی که « قرائتی» را به خانه اش برگردانده یک چیزهایی می گوید و حالا من از او خواسته ام خودش بیاید و برای شما تعریف کند.»
     بعد او از اتاق بیرون رفت و چند دقیقه بعد با مردی حدود ۵۰ سال سن و چهارشانه، با قدی متوسط که موهای شقیقه اش سفید شده بود، به اتاق برگشت. بعد از معرفی ما به یکدیگر خطاب به او گفت:« برای این خواهران(به جای کلمه ی خانم ها از لفظ خواهران استفاده می شد) هم ماجرا را تعریف کن.!
     آن مرد گفت:« والله من و خانواده ام برنامه ی « قرائتی» را دوست داشتیم ولی از امروز به بعد من دیگر به آن نگاه نمی کنم و وقتی به خانواده ام این جریان را بگویم، حتماً آنها هم نگاه نخواهند کرد.»

    من و خانم «ش»با شنیدن این سخنان بیشتر کنجکاو شدیم تا بفهمیم جریان چیست و هر دو مات و مبهوت، همزمان از او پرسیدیم:« مگر چی شده.؟ چه کار کرده.؟!» او گفت:« بعد از پایان جلسه قرار شد من آقای قرائتی را به منزلش برسانم. من خوشحال شدم و او را با احترام سوار ماشین کردم. او جلو نشست. من از او پرسیدم:« حاج آقا آدرس منزل کجاست؟» او با اخم و لحنی خشک به من گفت:« حالا برو بهت میگم.»!
     من ماشین را روشن کردم و از ساختمان معاونت پرورشی بیرون رفتم. دوباره پرسیدم ولی او به جای این که حرف بزند دستش را بالا آورد و با انگشت اشاره سمت چپ را نشان داد و تا آخر که او را به منزل رساندم فقط انگشت اشاره اش را به سمت راست یا چپ و مستقیم حرکت می داد.!
    با این کارش اعصاب من خرد شده بود و فکر می کردم پس این آقا که هر هفته برای مردم در تلویزیون «منبر» می رود خودش چرا به آن توصیه‌های اسلامی عمل نمی کند.؟!»
من گفتم:« سعدی شاعر بزرگ ایران می گوید:« سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی/به عمل کار برآید به سخندانی نیست». آقای راننده گفت:« در آیه ۲ سوره صف قرآن، خدا می گوید:« ای کسانی که ایمان آورده اید چرا می گویید آنچه را که انجام نمی دهید»؟ در این موقع مسئول دبیرخانه گفت:« خب این هم از ماجرای امروز. خوب است از رفتار این به اصطلاح استاد اخلاق عبرت بگیریم و حالا دیگر برویم سر کارمان.» او از اتاق خارج شد و پشت سر او آقای راننده هم خداحافظی کرد و رفت.

بعد من به این فکر افتادم که حافظ شاعر بزرگ ایران در قرن هشتم هجری چه مسائلی از این قشر دیده بود که درباره آنان چنین  سروده؟! :
واعظان کاین جلوه بر محراب و منبر می کنند/ چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس/ توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند؟
گوئیا باور نمی دارند روز داوری/ کاین همه قلب و دغل در کار داور می کنند

  در سال ۹۶ در برنامه تلویزیونی به نام « عطر عاشقی » که همین آخوند قرائتی درس اخلاق و دین می داد، به یکی از مردان حاضر در جلسه که دوست داشت دوربین او را هم نشان دهد، با خشم تشر زد و او را از جلسه اخراج کرد.!!

  این رفتار و گفتار او آن هم در برنامه زنده تلویزیونی مورد انتقاد شدید مردم قرار گرفت. مردم در انتقاد از رفتار قرائتی می گفتند:« در آیه ۴۴ سوره بقره چنین آمده است:« آیا مردم را به نیکوکاری فرمان می دهید و خود را فراموش می کنید.؟» یا می گفتند:« ترویج قرآن قبل از آن که از تریبون ها رخ دهد با رفتارها واقع می شود.»

این مسئله همان چیزی است که ما معلمان به خوبی از آن آگاهیم. یعنی «الگوی رفتاری» در امر « تعلیم و تربیت» حرف اول را می زند، به قول معروف:« دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ مرداد ۲, سه‌شنبه

وزیر موفق کیست ؟

محمد خاکساری فایل صوتی درکلاب هاوس

موضوعات :
۱- وزیر موفق چه کسی است ؟
۲- وزیر و معاونان وزیر و مدیران
کل استان ها بدون شجاعت موفق نخواهند  بود؟
۳- تعریف و معیار های شجاعت چیست ؟
     دوم  مرداد  ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

پاسخ به مشت محکم پزشکیان به تحریمی ها

 پاسخ به 

مشت محکم» پزشکیان به تحریمی‌ها

آقای پزشکیان فردی باصفا و مردم دوسته! البته اوایل انقلاب داستان دیگری داشت که خودش هم گفته- نه همه رو! این حرفی هم که زده (مشت محکم)  نشانه‌ی بی‌اطلاعی و بی‌‌توجهی او به ماهیت و دینامیسم تحولات سیاسی در ایران است! از طرف دیگر ناچار است مقداری ظاهرسازی و تقلید و اطاعت از رهبری و نظام کند. در مجموع بعید می‌دونم که ایشان بتواند، علی‌رغم موضع پوپولیستی‌اش، گرهی از کلاف بی‌نهایت سر در گم مشکلات ایران باز کند! یعنی نخواهند گذاشت، و او هم راهش را نمی‌داند! با این حال، امیدوارم که موفق شود دست کم مشکلات روبنایی کشور و معلمان و جوانان و زنان و کارگران، دانش‌آموزان و دانشجویان را تا حدی از میان بردارد!



با‌سه میلیون نفر میدانی حاکمیت پایین می آید

https://x.com/khaksari902/status/1815759943925899748?t=kl6ym6ixGvUFzgFYxTpvKQ&s=35



اگر بطور نسبی نتیجه گیری از انتخابات ۱۴۰۳ بکنیم طرفداران جلیلی افراطی حاکمیت ۱۴ میلیون نفر هستند باتوجه به حاکمیت که افراطی است از کسانی که‌رای ندادند ۳ میلیون میدانی داشته باشیم طبق نظر برخی جامعه شناسان حاکمیت‌۶ ماهه پایین می آید در بیش از ۱۷۰ جنبش اجتماعی آزمایش شده است

توهین پزشکیان به رأی دهندگان

https://x.com/khaksari902/status/1815729990522061291?t=rWzkpXQ_3Z9tI3KP6TYIjw&s=08


اگر مایل هستید به سئوال زیر در واتساپ و تلگرام هفته نامه قلم معلم پاسخ دهید
"نظرتان در مورد سخن پزشکیان در مجلس که گفت :
" کسانی رای دادند مشت محکم بردهان کسانی که در داخل وخارج گفتند رای در انتخابات ندهید"
0989121090293

۱۴۰۳ مرداد ۱, دوشنبه

نتیجه نا کارآمدی آموزش و پرورش

آینده آموزش و پرورش و سیستم سهمیه‌بندی در دانشگاه‌ها در فیلمی به تصویر کشیده می‌شود که نشان می‌دهد چگونه دانش‌آموزی که با استفاده از رابطه و رشوه پزشک می‌شود، می‌تواند جان انسان‌ها را به خطر بیاندازد. در این فیلم، خروج اساتید با سواد و کاهش کیفیت آموزش باعث می‌شود که دانشجویان نیز به درستی تربیت نشوند. توسعه و آینده یک کشور وابسته به کیفیت آموزش و پرورش آن است، و این فیلم بر اهمیت اصلاح و بهبود این سیستم تأکید دارد تا بتواند نسل‌های آینده‌ای با دانش و توانمندی بیشتر تربیت کند.

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/reel/C9vO8DPKwUF/?igsh=bGNhZ3o5Z3U3NTQy

فایل صوتی مقابل ظلم سکوت یا اعتراض

فایل صوتی در کلاب هاوس

موضوعات :
۱- مقابل ظلم سکوت یا اعتراض
۲- چرا حکومت اعدام ها افزایش داده است ؟.
۳-  چه وقت حاکمیت کوتاه است ؟

جمعه
     ۷       اردیبهشت    ۱۴۰۳

https://t.me/khaksari1sokhanrani

کاهش امید رأی دهندگان به پزشکیان

https://x.com/khaksari902/status/1815408680440889598?t=LmKqM8y_fcAH6qiSKWhj7g&s=08

با سخنان اخیر ولی فقیه، شورای راهبردی در انتخاب وزیران تأثیرگذار نیست. آرام‌آرام امیدهای رأی‌دهندگان کاهش می‌یابد، مگر اینکه رأی‌دهندگان به خیابان بیایند و از رأی خود محافظت کنند؛وگرنه پزشکیان نیز راه خاتمی و روحانی را خواهد رفت و اکثر مردم را ناامید خواهد کرد.

#اعتصابات_سراسری

۱۴۰۳ تیر ۳۱, یکشنبه

هاشم خواستار معلم زندانی فراموش شده

https://x.com/khaksari902/status/1815138267723182451?t=S20WkusrG3w6fNcpJ8z_tQ&s=08



هاشم خواستار معلم زندانی فراموش شده هاشم خواستار با بیش ۷۰سن و بیماری متاسفانه از طرف تشکلهای صنفی ورسانه های خارج کشور فراموش شده است همسر ایشان خانم مالکی تلاش فراوان برای آزادی همسر خود کرد متاسفانه از طرف تشکل صنفی معلمان حمایت لازم نشده است در صورتیکه اولویت به بیماران است

اعتصاب سراسری سه شنبه ها

اعتصاب سراسری کشوری  سه شنبه ها

1. کمترین آسیب جسمی: اعتصاب به عنوان یک روش مبارزه مدنی کمترین آسیب جسمی را به دنبال دارد و خطرات کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

2. ضربه به اقتصاد حکومت: اعتصاب می‌تواند اقتصاد حکومت را تحت فشار قرار دهد.

3. تلاش برای تأسیس صندوق اعتصاب: تشویق به تلاش برای ایجاد صندوق اعتصاب به صورت علنی.

4. رفع موانع اعتصاب: تشویق به حمایت از اعتصاب در خانه، محل کار، و اماکن عمومی.

5. برنامه‌های مختلف اعتصاب:

   - اعتصاب کسبه و اقشار مختلف.

   - تجمع بازنشستگان کشوری در روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ روبروی بازنشستگی مرکز استان‌ها.

   - اعتصاب غذای زندانیان در روز سه‌شنبه.

6. تعهد به عدم حضور در محل کار در روز سه‌شنبه.

7. استمرار اعتصاب: تأکید بر اهمیت استمرار اعتصاب برای دستیابی به نتایج مؤثر.

8. هدف اصلی: مخالفت با گرانی و بیان اعتراضات اقتصادی.

این متن بر اهمیت اتحاد و استمرار اعتصابات برای دستیابی به نتایج ملموس در مبارزه با مشکلات اقتصادی تأکید دارد.

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem

https://www.instagram.com/p/C9IxhmVKJVh/?igsh=YzdtdDB1eWR4dzZq
https://www.instagram.com/p/C9srYHHqlbS/?igsh=aHhtemZtZHl6aDlm

فروش ارزان نفت ایران

https://x.com/khaksari902/status/1815050477760840068?t=dEcPfgvtV92pY2KGVMUBLw&s=08

قیمت نفت در تیر ماه ۱۴۰۳ بطور متوسط ۸۵ دلار است ایران حدود یک  و نیم بشکه نفت به لطف بایدن می فروشد چیزی نصیب مردم نمی شود ایران نفت خود را با تخفیف حدود ۷۰ دلار می فروشد لطفا ۱۵ دلار تخفیف ضرب در یک ونیم میلیون متوجه می شویید روزانه چقدر ضرر می کنیم؟
پول نفت هم به داخل نمی آید.

پاسخ سئوالات را بدهید

https://x.com/khaksari902/status/1815029475836350649?t=D_fPqift5BV4QizjFcTRgQ&s=08

اگر مایل هستید در تلگرام و واتساپ به سؤالات هفته‌نامه قلم معلم پاسخ دهید،به شماره 00989121090293 پیام دهید.
1.از تحریم‌ها چه کسانی سود می‌برند؟آیا کاسبان تحریم می‌شناسید؟
2.چرا حاکمیت نمی‌خواهد عضو FATF شودو با پول‌شویی مبارزه کند؟ آیا این مسئله مانع معاملات بین‌المللی شده است؟

سیاست های متضاد حکومت در داخل و خارج لزگشور

۱۱۳ - سیاست های متضاد حکومت در داخل و خارج از کشور

در ۱۳ فروردین ۶۹ با وجود ماه رمضان بچه ها را به پارک لاله بردیم تا هم «سیزده» را به در کرده باشیم و هم بچه ها بازی کنند و این روز را به یاد داشته باشند. مردم نیز کم و بیش در پارک حضور داشتند. آنچه  محسوس بود، مواظبت مردم از  حضور ناگهانی ماموران کمیته بود تا مبادا به کسی پیله کنند و مانع شادی مردم در این روز شوند.

     ماه فروردین از سیزدهم به بعد با آئین مذهبی همراه شد. ۲۲ فروردین مصادف با ۱۵ رمضان ولادت امام حسن مجتبی و ۲۵ فروردین مصادف با شب قدر یا ۱۸ رمضان و ۲۶ فروردین مصادف با ۱۹ رمضان و برگزاری ایام سوگواری که به مناسبت ضربت خوردن حضرت علی و شهادت او بود در فضایی حزن آلود سپری شد.

    ۴ اردیبهشت‌ماه ۶۹ خبر ترور کاظم رجوی (برادر مسعود رجوی رهبر مجاهدین خلق) در صدر اخبار قرار گرفت.!
    کاظم رجوی متولد ۲۹ بهمن ۱۳۱۲ عضو شورای مقاومت ایران بود. او پس از انقلاب اسلامی از سال ۵۸ تا ۵۹ اولین سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو بود. وی دارای دکترای حقوق از فرانسه، عضو هیئت علمی انستیتوی عالی حقوق بین‌الملل دانشگاه ژنو و استاد همان دانشگاه بود. او از سال ۱۳۳۶ تا ۱۳۴۷ مقیم فرانسه بود. سپس در سوئیس اقامت گزید و پناهندگی سیاسی گرفت.

     او در حالی که سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل متحد بود در اعتراض به آنچه «سیاست های سرکوبگرانه و فعالیت های تروریستی حاکمیت آخوندهای ایران» خوانده بود استعفا داد. پس از آن به فعالیت خود علیه اعدام های دسته جمعی و بازداشت های خودسرانه و شکنجه شدت بخشید. کاظم رجوی در ۴ اردیبهشت ۱۳۶۹ در نزدیکی خانه اش در کوبه در نزدیکی ژنو هدف گلوله قرار گرفت و جان سپرد.

     در حکم جلب بین المللی خاطر نشان شده است که اعدام کاظم رجوی با دقت طراحی شده و تیم های کماندویی سه بار به سوئیس آمده بودند. او را تحت نظر گرفته و ساعاتی پس از قتل او از سوئیس می گریزند. اکنون خیابانی به نام او در ژنو وجود دارد. دولت سوئیس احتمال دخالت چند تن از مقامات ایران را در این قتل همراه با نام ۱۴ مظنون خبر داد.

     ۷ اردیبهشت ۶۹ عید فطر مصادف با اول شوال بود. این روز جمعه بود اما دولت روز ۸ اردیبهشت را به مناسبت عید فطر تعطیل کرد. مردم می گفتند:« چون عربستان روز جمعه را عید فطر گرفته، حکومت عمدا یک روز بعد را به عنوان عید اعلام می کند در حالی که نباید عید فطر را روزه گرفت.!!» برخی نیز به شوخی می گفتند:« آخوندها حواسشان نبوده که خمینی در ۱۶ مرداد ۵۸ آخرین جمعه ماه رمضان را به نام « روز قدس» نامیده و حالا که یادشان افتاده با همین جمعه که عید فطر است روز قدس را برگزار می کنند.!»

خمینی در مورد روز قدس گفته بود:« روز قدس فقط روز فلسطین نیست. روز اسلام است ؛ روز حکومت اسلامی است. روزی که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت ها فهماند که دیگر آن ها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.» پس از آن این روز در ایران به عنوان « روز جهانی قدس » نامگذاری شد.

**از آن روز تا کنون نه تنها با سیاست های غلط جمهوری اسلامی وضع فلسطینیان بهتر نشده است، بلکه بسیاری از موقعیت های خود را از دست داده اند. یعنی این سیاست ها بیشتر به نفع اسرائیل بوده تا فلسطینیان.
به قول نظامی:« دشمن دانا بلندت می کند/ بر زمینت می زند نادان دوست»**

۱۱ اردیبهشت ۶۹ برابر با ۱ ماه می میلادی روز جهانی کارگر بود. جسته و گریخته نارضایتی کارگران کارخانجات به گوش می رسید. در آموزه های مذهبی شنیده و خوانده بودم که دستمزد کارگر را قبل ازاین که عرق او خشک شود به او بپردازید. کارگران در رژیم گذشته در سود کارخانجات بزرگ سهیم بودند، خانه های سازمانی برای آنان ساخته می شد، فروشگاه های تعاونی مصرف داشتند، در سالن غذاخوری کارخانه غذای رایگان می خوردند و سرویس رفت و برگشت محل کار داشتند ولی متاسفانه در زمان ریاست جمهوری رفسنجانی «قرارداد های موقت» باب شد و امنیت شغلی کارگران به خطر افتاد اما در این روز از رادیو و تلویزیون در بزرگداشت کارگر سخن گفته می شد.!!!

۱۲ اردیبهشت ۶۹ روز معلم بود. با وجود وعده ی پرداخت دستمزد ۲ ساعت اضافه تدریس معلمان در ایام جنگ، نه تنها به این وعده عمل نشد و نه تنها رفسنجانی به قول خود در مورد برداشت این دوساعت از کار معلمان نیز عمل نکرد بلکه با ایجاد «حراست» در ادارات و جذب «معلمان قراردادی» «امنیت شغلی معلمان» نیز به خطر افتاد. نیروهای گزینش در ادارات آموزش و پرورش, استخدام معلمان موقت را زیر نظر گرفتند. سوالاتی مثل « کفن چند تکه دارد؟» از کسی که قرار بود با دانش آموزانی که سرشار از زندگی هستند، کار کند بسیار مسخره و دور از عقل بود.!!

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ تیر ۲۸, پنجشنبه

فعال صنفی کیست ؟

https://x.com/khaksari902/status/1813995757902676212?t=MS4TmTSRTucHWmLAFTPl3g&s=35


فعال صنفی کیست؟صنفی فردی است که در جهت دفاع از حقوق و منافع صنفی اعضای یک حرفه، شغل یا گروه خاص فعالیت می‌کند. این افراد معمولاً در سازمان‌ها یا انجمن‌های صنفی مشغول به کار هستند و تلاش می‌کنند تا شرایط کاری، حقوق و مزایای اعضای صنف خود را بهبود بخشند
#اعتصابات_سراسری

آفت کیفیت آموزشی و تحصیلی نتیجه عدم عدالت اجتماعی

۱۱۲ - افت کیفیت آموزشی و تحصیلی نتیجه عدم عدالت اجتماعی

از روز هفتم عید نوروز ۶۹، ماه رمضان شروع شد. بعضی از مردم به مناسبت این ماه از رفتن به مسافرت خودداری کردند و بعضی هم به مسافرت رفتند چون تا چهار روز اول سال، ادارات دولتی تعطیل بودند. برخی از کارکنان دولت، آن ۷ روزی که قبل از  ۱۲ ( روز جمهوری اسلامی) و ۱۳ ( روز سیزده بدر)  فروردین بود را مرخصی گرفته و در  مسافرت یا ماندن در خانه می گذراندند.

   من چون اولین باری بود که کار اداری انجام می دادم نمی دانستم که من هم می توانستم در اواخر اسفند ۶۸ تقاضا ی مرخصی برای این روزها را بدهم. بهرحال بعد از ۴ روز به اداره رفتم. اکثر همکاران در مرخصی بودند و اداره کاملا خلوت و ساکت بود.!

     همیشه ما معلمان را سرزنش می کردند که عید و تابستان تعطیل هستیم و خوش می گذرانیم.!! یا شنیده می شد که کارمندان و کارگران ۴۴ ساعت در هفته کار می کنند و معلمان هفته ای ۲۴ ساعت.! اما حالا می دیدم که کارکنان اداری روزهای خاصی از یک ماه مرخصی سالانه ی خود را در هر زمان که لازم دارند استفاده می کنند اما  ما معلمان همزمان با تعطیل رسمی مدرسه در ایام عید و از نیمه تیر تا آخر مرداد تعطیل هستیم. با  وجود این مقدار تعطیلی، طبق اعلام نظر سازمان بین المللی کار «میزان کار مفید» معلمان از سایر کارکنان بیشتر است.!!

واقعیت این است که ساعات تدریس موظف معلمان در مقطع ابتدایی ۲۴ تا ۳۲ ساعت و در مقطع متوسطه ۲۴ ساعت در هفته می باشد. این فقط ساعات حضور معلم در کلاس است. کار آموزشی محدود به حضور در کلاس نیست بلکه نیاز به مقدمه و موخره  دارد. معلم به ازای هر ساعت رسمی، یک ساعت کار غیر رسمی آموزشی خارج از کلاس انجام می دهد. یعنی ساعت کار واقعی بک دبیر موظف ۴۸ ساعت در هفته است که نیمی از کار را در کلاس و نیمی را خارج از کلاس انجام می دهد.

معلم باید کتاب ها و مقالات جدید در رشته تخصصی خود را مطالعه کند تا معلوماتش به روز باشد. در حوزه تعلیم و تربیت و روان شناسی باید با نظریه های جدید آشنا شود. طرح درس جهت تدریس و طرح سوال برای امتحان و تصحیح اوراق امتحانی دانش آموزان در امتحانات هفتگی و ماهیانه و ثبت نمرات، نیاز به زمان دارد و معمولا  معلمان این کارها را در کتابخانه یا منزل خود انجام می دهند.

  در رژیم گذشته دبیران ۲۲ ساعت در هفته تدریس می کردند. در زمان جنگ ایران و عراق و در وزارت علی اکبر پرورش طبق بخشنامه ای از معلمان خواسته شد که با ۲ساعت تدریس اضافه جای خالی معلمانی که به جبهه رفته اند را پر کنند. به این ترتیب هر معلم ۲۴ ساعت تدریس می کرد.

    در اواخر سال ۶۹ دولت رفسنجانی قول داد که از فروردین ۷۰ ،ساعت کار دبیران به وضعیت قبل از جنگ برگردد. این وعده با وجود تاکید دیوان عدالت اداری هنوز اجرا نشده است.!!!
    کار تصحیح اوراق امتحانی خرداد ماه و وارد کردن نمرات دانش آموزان در لیست های مربوطه و رسیدگی به اعتراضات تا اواسط تیرماه طول می کشد. معلمان باید از اول شهریور که امتحانات تجدیدی شروع می شود در مدرسه حضور یابند. این امتحانات هم معمولا تا ۲۰ شهریور ادامه دارد.

    در واقع تعطیلات معلمان ۴۵ روز است. فقط ۱۵ روز بیشتر از کارمندان و کارگران. حال باید پرسید که آیا معلمان در تعطیلات خود به ویلاهایی که در شمال دارند می روند یا با جیب پر پول به مسافرت خارج از کشور ؟!!!

وقتی دانش آموز دبیرستان بودم دبیران با لباس های شیک و ماشین های شخصی «تویوتا کرونا» ، «وولف » و «شورلت» به مدرسه می آمدند. از سفر تابستانی خود به ایتالیا و...تعریف می کردند. آقای شریفی استاد جغرافی ما در دانشسرای راهنمایی تحصیلی هرکشوری را که درس می داد مشاهدات شخصی خود از آن کشور را برای ما بیان می کرد.!! چیزی که امروز برای معلمان به صورت آرزو در آمده است.!

    متاسفانه امروزه انجام مسافرکشی و کارهای متفرقه توسط معلمان موجب فرسایش اعصاب و روحیه آنان شده است.  ژاپن که یک پنجم ایران وسعت  و دو برابر ما جمعیت دارد مدارس آن مطابق با استانداردهای آموزش بین الملل به امکاناتی چون تلویزیون، تابلوهای الکتریکی، سالن مخصوص موسیقی و رقص، آزمایشگاه علوم، کتابخانه، سالن ها و زمین های ورزشی، استخر شنا، استودیوی ضبط و پخش صدا و تصویر، سالن کامپیوتر و سالن آشنایی با جهان از طریق اینترنت، کتاب ها و نوارهای ویدیویی مجهز هستند.
در کشور ما چند مدرسه را سراغ دارید که این امکانات را داشته باشد.؟

    مدارس ما در شهرها یک حیاط آسفالت شده دارند با یک تور والیبال در وسط آن و تعدادی کلاس که بدون امکانات آموزشی یا حداکثر یک نمازخانه که آن هم قبلا کلاس بوده است.! در روستاها...!!
    افت کیفیت آموزشی و تحصیلی دانش آموزان نتیجه ی عدم وجود عدالت اجتماعی ، عدم امنیت شغلی و وجود افراد بی صلاحیت  در مقامات کشور خصوصا در صدر آموزش و پرورش است.
https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ تیر ۲۷, چهارشنبه

مطالبه از وزیر آموزش و پرورش

فایل صوتی :
محمد خاکساری - کلاب هاوس
موضوعات :
۱-  مطالبه از وزیر آموزش و پرورش آینده
۲- امنیت شغلی معلمان
۳- اجرای مصوبه شورای عالی آموزش
انتخاب مدیر توسط معلمان
۴- پزشکیان معلمان نا امید نکند
  پنجشنبه
   ۲۸   تیر   ماه     ۱۴۰۳
https://t.me/ghalamemoalem

کارهایی که وزیر پزشکیان نیاز به بودجه ندار

https://x.com/khaksari902/status/1813669239347413262?t=yaPUmjzFgJ7n7UdaSdDNSQ&s=35

درخواست از وزیر آموزش وپرورش پزشکیان کار های زیرنیاز به پول ندارد اجرای انتخاب مدیران توسط معلمان مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش کوتاه کردن دست حراست ،انتخاب مدیران منطقه توسط معلمان،تشکل معلمان و شورای هماهنگی تشکل صنفی فرهنگیان انتخابات خود را انجام دهند زندانیان معلم آزاد شود

سه هزار مدیر در دولت پزشکیان با آنها چه می خواهد بکند ؟

https://x.com/khaksari902/status/1813548999988941310?t=MxyA63Aqnml-YKWdKoiUMA&s=08



در دولت ۳ هزار مدیر ارشد، میانی و پایین‌رده وجود دارد پزشکیان برای این۳هزار مدیر فسیلی که به صندلی قدرت چسبیده‌اند،چه تصمیمی دارد؟ آیا او گوش به فرمان ولی فقیه خواهد بود یا رای‌دهندگان؟انتخاب وزرای پزشکیان آینده او رادر عمل به وعده‌هایش مشخص خواهد کردرای‌دهندگان باید نظارت کنند.

مطالبه اول جنبش آزادی زندانیان

https://x.com/khaksari902/status/1813536398970077657?t=4TJpxT6dj6moQhRfnypCEw&s=08

تجربه من می‌گوید:اولویت اول مطالبات جنبش مردم ایران آزادی زندانیان است. وقتی زندان باستیل فرانسه توسط انقلابیون فتح شد، انقلاب آن‌ها پیروز شد. در انقلاب ۵۷ نیز وقتی زندانیان سیاسی آزاد شدند، انقلاب پیروز شد. دی‌ماه۵۷زندان آزاد شدند ودر بهمن ۵۷انقلاب پیروز شد.از تاریخ درس بگیریم.

۱۴۰۳ تیر ۲۶, سه‌شنبه

فهرست اعضای کار گروه انتخاب وزیر آموزش و پرورش

🔴
فهرست اعضای کارگروه انتخاب وزیر آموزش و پرورش

🔸 روز گذشته، ۲۵ تیر ۱۴۰۳، اعضای کارگروه انتخاب وزیر آموزش و پرورش شورای انتقالی دولت چهاردهم معرفی شدند.

🔸 گفته می‌شود این افراد از طرف کمیته فرهنگیان ستاد پزشکیان به سرپرستی صالح امیری معرفی شده‌اند. نظرسنجی انجام شده توسط یکی از همکاران از ۵۰۰۰ نفر نشان می‌دهد که اکثریت همکاران این گروه را قبول ندارند.

یادم هست تا سال ۸۶، وقتی وزیری به مجلس معرفی می‌شد، قبل از آن با شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان جلسه می‌گرفت و نظرات نمایندگان شورای هماهنگی فرهنگیان را در مورد مشکلات آموزش و پرورش می‌پرسید.

حتی این گروه یک کانال تلگرام درست نکردند که نظر همکاران را بخواهند. بنده به یکی از اعضای گروه، کمیجانی، در کلاب‌هاوس پیشنهاد نظرخواهی از همکاران در تلگرام در مورد انتخاب وزیر آموزش و پرورش را دادم، اما طبق معمول توجه نکرد.

احتمالا برخی اصلاح‌طلبان با وزیر مورد نظر خود می‌خواهند منافع ببرند. پیش‌بینی این است که اگر پزشکیان وزیر ناکارآمد انتخاب کند، شاهد ریزش طرفداران او در آموزش و پرورش و اولیا خواهیم بود و این ضربه بزرگی به پزشکیان خواهد زد.

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/C9gEtnXK5kG/?igsh=MTJjZnpvZnY3dmV2Zw==

مبارزه مدنی را از زنان بیاموزییم‌

مبارزه مدنی را از زنان بیاموزیم که روش‌های خود را علیه حجاب اجباری به کار می‌گیرند. امروز، در عاشورای ۱۴۰۳، دختران جوانی در یک هیئت عزاداری در کرج، به صورت بی‌حجاب در مراسم زنجیرزنی شرکت کردند. مبارزه مدنی را از زنان بیاموزیم.

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/reel/C9f65-rKwob/?igsh=YzFoaGluaHRia3Nr

اعلام خطر روزنامه ار افغانستانی مهاجرت برنامه ریزی توسط طالبان افغانستان

پیام رسیده
به
هفته نامه قلم معلم
اعلام خطر روزنامه نگار افغانستانی
مهاجرت برنامه‌ریزی شده
پشتون های طالبان به ایران
🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍


🚫 آقایان اصولگری واصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری  سال ۱۴۰۷رانخواهیددید .
🔴*مهاجرت های برنامه ریزی شده و سازمان یافته*‼️

هشدار *"هارون معترف"* روزنامه نگار افغانستانی به ایرانیان!

تجربه تلخ ما را تکرار نکنید!

*طالبان چگونه شکل گرفت و بر افغانستان حاکم شد؟*
پیامی برای عزیزان و هم‌زبانان ایرانی‌ ام.

در سال‌های اخیر، و در زمان حکومت جعلی *کرزای* متعفن ، موجی از رفتنِ جوانان جنوب و جنوب‌ شرق به شمال کشور (افغانستان) آغاز شد.

همه به یاد‌ دارید که ویدیوهای جوانان طالب با ظاهری غیر مسلح به بهانه بی‌کاری و ناامنی در جنوب، شبکه‌های اجتماعی را پر کرده بود که جوانان افغان به استان‌های شمال می‌رفتند.
بسیاری از آنها به‌ بهانه کار در پوشش موبایل فروشی و دست‌فروشی‌ها، قصد سفر به دره‌های هندوکش و کوه‌پایه‌های شمال‌شرق می‌کردند.

اتوبوس‌ها روزانه این جوانان را با یک چمدان که چند پیراهن و‌ تنبان داشتند از مسیر سالنگ به شمال انتقال میدادند

انگار گنجی را در شمال گیر آورده اند از منابع طلا جمع شده.
دیری نگذشت که  هیاهوی ناامنی در ولایات شمال اوج گرفت. *استانها* ها یکی پس از دیگری نا امن شد و حتا شماری از *استانها* ها برق‌آسا به دست طالبان سقوط کردند.

هر چند نقشه‌ ناامن‌ سازی شمال و سرباز گیری برای طالب ها در زمان  *کرزی* آغاز شد و *حنیف اتمر* این طرح را به پیشرفته‌ترین نوع آن، که انتقال تروریستها توسط چرخ‌بال‌های وزارت دفاع بود را عملی کرد،

اما انتقال نیرو‌های پیاده به طور دسته‌ جمعی در سال‌های اخیر توسط آن لجن تاریخ، صورت گرفت و نتیجه آن را همه دیدیم که سر ‌‌و کله ملیشیاهای طالبان از گوشه و ‌‌کنار شمال برآمد و سقوط شمال از طریق همین نیروها در تبانی با ناقلین همیشه در صحنه انجام یافت.

*عین همان سناریو، این روز ها در کشور شما ایران تکرار می‌شود.*
*سیلی از جوانان افغان از ولایات پشتون‌نشین با همان ظاهر «فرهنگی»، به بهانه‌ کار به ایران می‌روند و دست به دست هم پارک‌ها و خیابان‌های تهران و‌* *اصفهان و شیراز ‌و… را اشغال کرده و راه‌پیمایی و دسته جات دوستی و اتحاد و همراهی تشکیل میدهند.*
(کاملا برنامه ریزی شده و هدایت شده )

پیام من به سران دولت ایران و ملت ایران این است:
ضمن سپاسگزاری از دولت و‌ مردم ایران که همیشه از مهاجران افغانستانی خود در هر شرایط حمایت کردند، جا دادند و مورد لطف قرار دادند، اما این را هم می‌گویم که مراقب پشت پرده این *مهاجرت‌‌ های خیلی مشکوک و تجربه* شده باشند .

متاسفانه دولت ایران آنقدر خود را مشغول قضیه فلسطین و غزه و اسرائیل و آمریکا کرده که به خطر جدی تجربه شده طالب در زمان کرزای توجه ندارد.

این تجربه تلخ تاریخی را به مردم شریف ایران یادآوری میکنم که غفلت نکنید ،
*روزی شما هم توسط نیروی به ظاهر مظلوم، ضربه خواهید خورد و اونوقت دیگر دیر است و کار از کار گذشته است.*
مراقب باشید که این مهاجرت‌ها می‌تواند مشکوک و توسط طالبان سازماندهی شده باشد.
پس ما صلح دوستان و تمدن و آرامش خواهان افغانستان نمی‌خواهیم سرنوشت یک کشور بدبخت، شکست‌خورده و جولان‌گاه ترور و تریاک شده در همسایه‌گی مان تکرار شود. این درست است که رژیم شما مخالفین و اپوزیسیون سیاسی خود را دارد که خواهان تامین عدالت اجتماعی و‌ برابری جنسیتی هستند، اما مسئله داخلی شما مربوط به خود شماست

امیدوارم این پیام را هر ایرانی که خود را مسئول حراست از سرزمین شان می‌دانند جدی بگیرند. وگرنه مشخص است که «صلاح مملکت خویش خسروان داند».
*ضمنا از هر سه افغانی ک به ایران میروند یک نفر آنها طالب و آموزش نظامی دیده اند.*
بهوش باشید...

من آن چه شرط بلاغ است با شما مردم و دولت ایران گفتم، خواه پند گیرید ، خواه ملال!!!


✒️ *هارون معترف، نویسنده و روزنامه نگار*
سه شنبه
  ۲۶     تیرماه  ۱۴۰۳

https://t.me/ghalamemoalem

۳۰ میلیون منتظر انتخاب وزیر آموزش و پرورش

پیام رسیده
به
هفته نامه قلم معلم
۳۰ میلیون منتظر انتخاب وزیر
آموزش و پرورش
🖍🖍🖍🖍🖍

۳۰ میلیون منتظر یک تصمیم

نگاه ۳۰ میلیونی فرهنگیان ایران به تصمیم تاریخی رئیس جمهور منتخب برای تعیین وزیرآموزش و پرورش

به مردم شریف ایران یادآور می شویم که تا این لحظه از تاریخ، معلمان،دانش آموزان و خانواده های محترم آنها در همه ی بحران ها در کنارشما و کارگزاران دولت ها برای عبور از بحران ها بوده و در کمال اخلاص و صداقت نقش آفرینی کرده اند از جبهه و جنگ تحمیلی گرفته تا آخرین انتخابات دو مرحله ای  ریاست جمهوری اخیر، مستدام به نحو مطلوب نقش آفرینی کرده اند بی شک ادامه حیات این سرزمین مبارک برگ های زرین دیگری را از فعالیت، همراهی ،مطالبه گری ودرکنار شما بودن را ثبت خواهد کرد

جناب رئیس جمهور منتخب آقای دکتر پزشکیان محترم و ارجمند امروز جامعه حداقل ۳۰میلیونی فرهنگیان ایران آگاهانه و چهارچشمی با امید به وعده های انتخاباتی شما به تصمیم تاریخی و مهم شما برای انتخاب یک وزیر شجاع،آکادمیک ،عملگرا،صادق در گفتارو افکارو کردار ، صد البته مستقل و خارج از مدیران گذشته آگاهانه چشم دوخته است

جناب دکتر پزشکیان مجرب و آگاه به بحران های متعدد کشور اینجانب بعنوان یک معلم بازنشسته با سی و اندی سال سابقه در بخش های مختلف آموزش و پرورش و مطالعه و رصد وضع اموزش و پرورش در کشورهای پیرامون و پیشرفته جهان ،بدون نگاه سیاسی و درک و تجربه ی  مشکلات و معضلات آموزشی و‌پرورشی نقاط مختلف جغرافیای ایران بویژه مناطق کم برخودار و  هم بعنوان ولی دانش آموز و یک شهروند ایرانی خاضعانه از شما می خواهم وزیری در شآن و منزلت  خودتان انتخاب کنید و فقط در این یک مورد ازانتخاب وزرا ،انتخابی انقلابی، و ماندگار داشته باشید ، چرا که اکثریت جامعه فرهنگیان اعتمادی که به شما دارند به کمیته و شاخص های مطرح شده از سوی کمیته ی پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش ندارد لذا مجددا تکرار میکنم و تمنا دارم ضمن انحلال کمیته شخصا و مستقلا نسبت به معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس اقدام نمایید

سه شنبه
۲۶تیرماه۱۴۰۳
ارومیه ،محمدامین تیزنا
    سه شنبه
۲۶    تیر ماه  ۱۴۰۳

https://t.me/ghalamemoalem

بخشی از شعر آزادی از سید سهراب دهقان

بخشی از شعر  آزادی
از
سید سهراب دهقان

🖍🖍🖍🖍🖍

آن زمان که بنهادم   سر به پای آزادی                
   دست خود ز جان شستم از برای آزادی
در محیط طوفان زای ماهرانه در جنگ است           ناخدای استبداد با خدای آزادی»
کو زبان خاموشان؟   
 قوم حق فراموشان       
          کو کرامت انسان؟
کو صدای آزادی؟
تا به کی ستم بردن؟ نان بندگی خوردن!                 زندگی نمی ارزد بی نوای آزادی
هر دلی نوا دارد       
     شور کربلا دارد          
         کل یوم عاشوراست ماجرای آزادی
ما و بندگی هیهات ننگ زندگی هیهات                   در مرام ما کفر است ظلم جای آزادی

      سه شنبه

    ۲۶         تیر  ماه  ۱۴۰۳

https://t.me/ghalamemoalem

بخشی از نوحه یزدی ها درسال ۹۵

بخشی از نوحه یزدی ها
درسال ۹۵
شباهت به زمانه ما دارد
🖍🖍🖍🖍🖍🖍


با نام دین سر بر نیزه زدند
سیلی بر روی هر ناله زدند
بگو ای شیعیان هر روز عاشوراست.
هنوزم خیمه اهل حرم برپاست
هنوزم زینب و درس عفافش هست
هنوزم غیرت عباس پابرجاست
هنوزم راه من احیای دینداریست
هنوزم درد من از درد بی یاریست
   سه شنبه
۲۶   تیر  ماه  ۱۴۰۳

کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

چه کسانی در جنایت حاکمیت شریک هستند

پیام‌ رسیده
به
هفته نامه قلم معلم
چه کسانی در جنایات حاکمیت شریک هستند
🖍🖍🖍🖍🖍🖍

هانا آرنت پیشترها پاسخ چنین استدلال‌های ساده‌انگارانه‌ای که برای توجیه همراهی و همکاری با شر داده می‌شود را داده است:

«زمانی که از آنان پرسیده می‌شد که چرا از سیاست‌های ظالمانه حکومت اطاعت کرده‌اند، عموما پاسخ می‌دادند که ما فقط ماندیم و همکاری کردیم تا اوضاع از آن بدتر نشود،
ما باور داشتیم که همراهی ما قرار است از ستم‌های بیشتر جلوگیری کند،
همکاری ما قرار است حداقل تعدادی را نجات دهد.
اما همچنان که قساوت ظالمانه حکومت ادامه پیدا کرد و نه تنها تغییری در شرایط ایجاد نشد بلکه ظلم حتی ساختارمند‌تر هم شد، آنان گفتند که ما در واقع قدرتی برای تغییر شرایط نداشتیم.
بعدها مشخص شد که در نگرش آن‌ها مقاومت بی‌فایده بوده است و اعمال فردی آن‌ها قادر به ایجاد تغییری در شرایط نبوده است.  سیستم پاسخگویی و مسئولیت اخلاقی افراد در این نقطه دیگر به کلی از هم پاشیده شده است.
🔻در نهایت کسانی که با سیاست‌های رژیم همراهی می‌کنند تا از نتایج بدتر جلوگیری کنند،
خود را در همان جنایاتی که امیدوار بودند از آن جلوگیری کنند، دخیل می‌بینند.»

سه شنبه
   ۲۶      تیر  ماه  ۱۴۰۳

کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

۱۴۰۳ تیر ۲۵, دوشنبه

سکوت آغاز بیداد است

https://x.com/khaksari902/status/1812816539143336180?t=nLgPQWZE1EByHzOHjG_bZQ&s=08


سکوت آغاز بیداد است 
زبان لبریز فریاد است 
سر سبزم اگر برنی 
زبان سرخم آزاد است 
در این غوغا که جان ها
بی پناه است تماشای 
مصیبت ها گناه است 
مسلمانان مسلمانان 
به پا خیزید خدایان 
دروغین را فرو ریزید 

(هیئت عزاداری  فهادان یزد  سال97

۱۴۰۳ تیر ۲۴, یکشنبه

عاقبت پزشکیان

https://x.com/khaksari902/status/1812466739659043204?t=u0LOE7ZqtSn-CrrA4PdmWg&s=08

کسانی که  پزشکیان رای دادند به او فشار بیاورند از همان اول به او فشاربیاورندکه به تعهدات خود در مناظرات گفته است عمل کند وگرنه شک نکنید مثل خاتمی و روحانی خواهد شود به دنبال آن نا امیدی است و دراین نا امید ی پزشکیان و کسانی که به او رای دادند شریک هستند در تاریخ اسم آنها ...

برخورد شتاب زده و نابخردانه با کار آفرینان کشور

۱۱۱ - برخورد شتاب زده و نابخردانه با کارآفرینان کشور

اول اسفند ۶۸ حبیب الله ثابت بازرگان، کار آفرین و پایه گذار سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران و کارخانه پپسی کولا درگذشت.

او اولین کارخانه صنعتی «مبل ایران» را تاسیس کرد. ثابت با آوردن تکنولوژی های روز دنیا و گرفتن نمایندگی شرکت های خارجی و تاسیس کارخانه های متعدد، خدمت بزرگی به صنعتی شدن ایران کرد.

    ثابت تحصیلات ابتدایی را در مدارس تربیت و سن لویی تهران گذراند و تابستان در یک دکان دوچرخه سازی کار می کرد و پس از چندی شعبه ای از مغازه دوچرخه سازی و تعمیر آن را در خیابان شمیران مقابل خیابان دولت راه اندازی کرد. او آخر هفته به کسانی که برای تفریح به شمیران و قلهک می رفتند دوچرخه کرایه می داد.
   ثابت در ادامه این کار با خرید و فروش دوچرخه و بعد خودرو و سپس بردن مسافر به اطراف و بعد به بغداد و بیروت و همچنین خرید خودرو از خارج و آوردن آن به ایران راه را برای تاسیس شرکت حمل و نقل مدرن در ایران با نام « اداره حمل و نقل ثابت» باز کرد. سپس تمام امور پست کشور را انجام داد.

   ثابت با پشتکار و فعالیت خود بسیاری از کارخانجات و تاسیسات را در ایران راه اندازی کرد و یا از سهامداران آن بود، نظیر رادیو تلویزیون، پپسی کولا، ایران سیلندر، جنرال تایر، شرکت چوب پنبه، بانک ایران و خاورمیانه، بانک ایرانیان، بانک ایران و انگلیس، هواپیماهای بیچ کرافت، ریش تراش فیلیپس ، لیفتراک و همچنین دارای نمایندگی خودرو داج و چند نوع تلویزیون و یخچال و کارخانه لاستیک سازی گودریچ و کارخانه قند بود.

     ثابت دارای ۴۱ شرکت بازرگانی بود که حدود ۱۰ هزار نفر در آن مشغول به کار بودند.! محمد رضا پهلوی با ایجاد تجارت آزاد در پی سیاست کاهش قیمت ها بود و در پی آن ثابت به اتهام گران فروشی در سال ۵۴ تحت تعقیب قرار گرفت. او در سال ۵۵ به فرانسه مهاجرت کرد. در سال ۵۷ یکی از کارخانجات پپسی کولا توسط گروهی به آتش کشیده شد و او اعلام کرد که دیگر به ایران برنمی گردد.

    بعد از پیروزی انقلاب اموال بازمانده او مصادره شد. در تیرماه ۵۸ کارخانه هایش ملی و بخشی از اموال او به بنیاد مستضعفان سپرده شد. ثابت در زمان محمدرضا پهلوی یکی از بزرگترین سرمایه داران ایران شد و برخی او را بزرگ ترین سرمایه دار ایران می دانند.
بعد از پیروزی انقلاب ۵۷ نه تنها از او دعوت نشد تا به ایران برگردد و تجربیات ارزشمند خود را در اختیار کشور و پیشرفت امور اقتصادی قرار دهد، بلکه کار آفرین دیگری به نام حبیب الله القانیان را نیز در ۲۷ بهمن ۵۷ بازداشت کردند و پس از  یک محاکمه ی ۲۰ دقیقه ای توسط آخوند خلخالی، در ۱۹ اردیبهشت ۵۸ تیرباران نمودند و اموال او  نیز مصادره شد.!!!

          حبیب الله القانیان معروف به حاج حبیب الله رئیس انجمن کلیمیان تهران، کار آفرین و سرمایه دار بزرگ ایرانی بود. او بنیانگذار شرکت های پلاستیک سازی پلاسکو و صنایع پروفیل آلومینیوم در ایران بود. القانیان نخستین یهودی اعدامی پس از انقلاب ۵۷ است.
     ساختمان پلاسکو واقع در چهار راه استانبول ( که در ۳۰ دی ماه ۹۵ بر اثر آتش سوزی فروریخت و ۵۹۰ واحد تجاری در آن نابود شد) و ساختمان آلومینیوم واقع در خیابان جمهوری نخستین برج های ایران بودند.
              تمام اموال و کارخانه های او و خانواده‌اش به نفع بنیاد مستضعفان مصادره شد. اعدام او در مهاجرت گسترده ی یهودیان ایران نیز تاثیر زیادی داشت.!
     به فاصله یک روز از تیرباران القانیان، برای اولین بار زمزمه تحریم اقتصادی ایران در صحن مجلس نمایندگان امریکا شنیده شد. اعدام القانیان اتهام «یهود ستیزی» را بر  حاکمان جدید ایران وارد کرد.!!

     عید نوروز باستانی از راه می رسید و مردم در کوچه و بازار به اندازه ی بضاعت خود مشغول تدارک ایام عید بودند. من نیز علاوه بر خرید مقداری شیرینی در روزهای آخر اسفند ۶۸ یک تنگ ماهی قرمز و یک گلدان سنبل هم برای سفره هفت سین خریدم.  برای بچه ها هم مقداری لباس و دو جفت کفش خریدم تا با  فرا رسیدن عید نوروز، مثل دوران کودکی خودم با پوشیدن لباس و کفش نو خوشحال شوند و بعد هم با گرفتن عیدی این ایام خجسته را به خوبی در یاد داشته باشند.!

  آن سال زمان سال تحویل تقریبا نیم ساعت بعد از نیمه شب بود. بچه ها را بعد از  ناهار تشویق کردم، بخوابند تا در هنگام سال تحویل بیدار باشند اما سرانجام پسر کوچکم بعد از بیداری، با بازیگوشی هایش چنان خود را خسته کرده بود که یکی دو ساعت قبل از سال تحویل خوابش برد و کنار سفره هفت سین نبود.!!

    خامنه ای در پیام نوروزی خود از نبود خمینی سخن گفت.

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ تیر ۲۳, شنبه

تصمیمات پزشکیان کاهش اعتبار او

https://x.com/khaksari902/status/1812123260022034843?t=j_xe8sd6hBC9ezmGf1w1eA&s=08


هر روز که از ریاست جمهوری پزشکیان می گذرد با تصمیمات خود امید رای دهندگان را کاهش می دهد ظاهرا با مقاله جدید در تایمز نشان داد تغییرات اساسی در سیاست خارجی انجام
نمی شود یعنی تغییرات اقتصادی انجام نمی گیرد
#اعتصاب_سراسری
#آزادی_زندانیان

۱۴۰۳ تیر ۲۲, جمعه

سیاست خارجی ایران در منطقه چیست ؟

فایل صوتی :
محمد خاکساری در کلاب هاوس

موضوعات :
۱- سیاست خارجی ایران در منطقه
چیست ؟
۲- چرا ایران با عربستان در منطقه
رقابت دارد؟.
۳- دلیل سیاست " نه جنگ و نه صلح "
حاکمیت با اسرائیل چیست؟
۴- تئوری توطئه در برخی ایرانیان
مانع جنبش است
  شنبه
   ۲۳    تیر ماه   ۱۴۰۳

https://t.me/khaksari1sokhanrani

۱۴۰۳ تیر ۲۱, پنجشنبه

سواد حوزوی رفسنجانی و سازندگی کشور

۱۱۰-سواد حوزوی رفسنجانی و «سازندگی» کشور

رفسنجانی در کتاب بازسازی و سازندگی(سال ۶۸) در مورد عدالت و رفع تبعیض چنین می نویسد:« اندوخته های فکری و احساسی که از دوران طفولیت تا جوانی در وجودم شکل گرفته بود، سرمایه و انرژی عظیمی در وجودم ذخیره کرده بود که پس از جنگ و شروع سیاست بازسازی و سازندگی... آرزوهای دیرینه خود را در جهت توسعه کشور و « عدالت اجتماعی» به کار گیرم که هر دو را پایه اساسی استقلال و قطع وابستگی و الگو سازی برای سایر جوامع عقب افتاده می دانسته و هنوز می دانم.»

زنده یاد دکتر حسین عظیمی آرانی  مسئولیت  معاونت امور اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور را به عهده داشت ولی با مسکوت گذاشتن گزارشات و بررسی های او در امور اقتصادی بخش های مختلف کشور، این مسئولیت به شخص دیگری واگذار شد.

دکتر عظیمی در زمینه نهادسازی و ایجاد ظرفیت کارشناسی در «سازمان برنامه و بودجه» متمرکز شد. او به تاسیس دوره کارشناسی ارشد اقتصاد توسعه با همکاری برخی دانشگاه‌های مستقر در تهران و تاسیس «موسسه عالی پژوهش و برنامه ریزی توسعه» پرداخت اما پس از بازنگری قانون اساسی و شروع ریاست جمهوری رفسنجانی و آغاز دورانی که به «سازندگی» معروف شد، تفاوت دیدگاه های نظری در زمینه توسعه کشور بارزتر شد و دکتر عظیمی «سازمان برنامه و بودجه» را ترک کرد.!!!

دکتر عظیمی اولین نظریه پرداز ایرانی علم اقتصاد دوره معاصر است که در دفاع از آموزش و پرورش پایه و آموزش توسعه ای نظریه علمی ارائه کرده است.
دکتر عظیمی در ص ۱۷۸ کتاب « مدارهای توسعه نیافتگی» عوامل پنجگاه توسعه اقتصادی را به قسمت های زیر تقسیم می کند:
۱ - انباشت سرمایه
۲- آموزش های مناسب توسعه ای
۳- فرهنگ مناسب
۴- مدیریت و نظام اقتصادی مناسب
۵- حفظ ثبات نظام
او تاکید می کند که توسعه اقتصادی یک مجموعه ی بهم پیوسته است و لازمه ی تحقق آن سلامت تمام اجزای این مجموعه است.  دکتر عظیمی این مجموعه را به درختی سالم تشبیه می کند که میوه ی آن بر طرف شدن فقر، کسب استقلال و خود اتکایی و تامین اقتصادی و اجتماعی برای مردم است.

او اعتقاد داشت که آموزش های مناسب توسعه و فرهنگ مناسب با اتکاء به جنبه ی پرورشی آموزش ابتدایی و راهنمایی حاصل می شود. او می گوید:« اگر به واقع دنبال توسعه اقتصادی جامعه هستیم، یکی از جاهایی که باید قویآ و وسیعا مورد توجه باشد مدارس ابتدایی و راهنمایی است. در اینجا هاست که باید پول خرج کرد، منابع تخصیص داد، نیروی انسانی دلسوز را در مدارس به کار گمارد، به زندگی و به تعلیم و تربیت معلمان رسیدگی کرد و مدارس را به محل هایی تبدیل کرد که کودکان با ذوق و شوق به آنجا سرازیر شوند. (ص۱۸۹ کتاب مدارهای توسعه نیافتگی)

« مدرسه باید احترام به آزادی بیان، حس نظم پذیری جمعی، احترام به حقوق دیگران را در وجود کودک رشد دهد و اگر مدرسه نتواند به این مهم دست یابد توسعه اقتصادی جامعه سامان نخواهد یافت.»(ص۱۸۹ مدارهای توسعه نیافتگی) او در ص۱۹۱ همین کتاب می نویسد:« پس یکی از استراتژی های ویژه برای توسعه اقتصادی این است که به سراغ مدارس برویم...حتی اگر لازم باشد برای مدتی از پروژه های بزرگ چشم بپوشیم.»

دکتر عظیمی دکترای اقتصاد از دانشگاه آکسفورد بود و رساله دکترایش « رابطه رشد اقتصادی، توزیع درآمد و فقر در علم اقتصاد با تکیه بر مسائل ایران» بود. از او بالغ بر ۵۰۰۰ صفحه استاندارد کتاب و مقاله و نتایج تحقیقات به یادگار مانده است.!!

رفسنجانی با سواد حوزوی در خیال خود با ساختن سدهایی نظیر «سد گتوند» توسط «خاتم الانبیا» سپاه  در زمین شوره زار قصد «سازندگی» داشت.!!!

او به جای بهره گیری از نظرات دکتر عظیمی، در جهت مخالف نظرات او اقدام کرد و نه تنها اصل ۳۰ قانون اساسی، یعنی تحصیل یکسان و رایگان برای فرزندان ایران را اجرا نکرد بلکه با حمایت و پشتیبانی او در سال ۶۷ طرح مدارس « غیر انتفاعی» در مجلسی که او رئیسش بود به تصویب رسید. در حالی که پیش از آن نیز در خرداد ۶۱« دانشگاه آزاد اسلامی» را به شکل خصوصی و با امکانات دولت، بنیان گذاشته بود.!!

به قول عبدالحسین نفیسی کارشناس و پژوهشگر برنامه ریزی و اقتصاد آموزش و پرورش:

« کسانی که با جو حاکم در سالهای پایانی دهه۶۰ و اوایل۷۰ آشنا هستند می دانند که نظرات ( دکتر عظیمی) دلسوزانه و بر پایه ی علم و تجربه بود و با نگرش و راهبردهای حاکم بر توسعه کشور در تضاد بود و بی اعتنایی به آنها سبب شد که کشور پس از اجرای سه برنامه توسعه به جای توسعه و برقراری عدالت اجتماعی با تلخی ها و ناکامی های ناشی از پایین بودن بهره وری نیروی کار و سرمایه، فقر معنوی و مادی، بیکاری و عصیان های اجتماعی دست به گریبان بود و آثار نامطلوب آن در وزارت آموزش و پرورش بیش از همیشه محسوس شد.»

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ تیر ۲۰, چهارشنبه

تعهد و مسئولیت پذیری

https://x.com/khaksari902/status/1811157923713929474?t=ZRY5q3K2VoR1lJWSPNy_qA&s=08


تعهد و مسئولیت پذیری
#########
انسان‌های دارای تعهد درونی، به شدت مسئولیت پذیر بوده و در عین پاسخگو بودن، نسبت به عمل محول شده اعتماد سایرین را جلب می‌کنند و بین دیگران به یک شخص دوست داشتنی تبدیل می شوند  انسان های مسئولیت پذیر مورد اعتماد و قابل قبول دیگران هستند

۱۴۰۳ تیر ۱۸, دوشنبه

توسعه از زبان سن آمارتین برنده جایزه نوبل

توسعه از زبان سن آمارتین برنده جایزه نوبل

اندیشه، توسعه مستلزم مجموعه‌ای از آزادی‌های مرتبط است: آزادی‌های سیاسی و شفافیت، آزادی فرصت‌ها، آزادی خلاقیت و ایمن‌داشت اقتصادی از فقر مطلق. به‌طور خلاصه، می‌توان استدلال کرد که توسعه پایدار یک مفهوم ترکیبی متشکل از ابعاد چهارگانه است که در ربط با هم و مکمل یکدیگرند: توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی، توسعه اجتماعی و توسعه فرهنگی.

نوگرایی شامل ارزش‌های کلیدی از جمله توانمندسازی شهروندان، حق بیان و دگراندیش‌پذیری است؛ ولی کوبیدن چماق بر سر مردم ولو برای نوسازی با روح نوگرایی در تعارض است
توسعه آمارتین سن در کتاب آزادی به مثابه توسعه
عبارتند از 
۱👈-تاکید اصلی عوامل داخلی در رورند‌
توسعه است بنابراین توسعه ،
امری!" درون زا "می باشد بر نیروهای وتحولات داخلی و خصوصا نقش فعال دولت است 
۲👈- توسعه با سنت سازگار است و برای آن جنبه تکمیلی دارداز این رو اصلاح تدریجی در اولویت می یابد 
۳👈-آزادی وامکان بهره گیری از قابلیت های بر روند توسعه اقتصادی تقدم دارد دموکراسی و توسعه سیاسی مقدم و  برتوسعه اقتصادی وسریع کننده آن هستند
۴👈-در روند توسعه ملی مردم باید مورد حمایت های دولت قرار گیرد تا از آسیب پذیری آنها  کاسته شود بنابراین دولت نقش فعال و حمایتگر دارد
۵👈- در کنار رشد در آن دو صنعت مواردی همچون آزادی های سیاسی و مدنی 
آموزش عمومي، بهداشت نیز باید مورد توجه قرار گیرد بنابراین توسعه جامع مدون
۶👈- بازار آزاد و آزادی مبادله  و معامله
یکی از ابزارهای توسعه است
و‌پیشرفت آن را تسریع می کند
۱۸ تیر ماه ۱۴۰۳

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/C9LQDomKj84/?igsh=MW9zd29wcWxqbG8yMw==

انتظار همکار از پزشکیان انتخاب مدیران آموزش و پرورش

پیام همکار
به
هفته نامه قلم معلم
انتظار همکار از  پزشکیان‌
انتخاب مدیران آموزش و
پرورش
🖍🖍🖍🖍🖍🖍


چشم امیدمون اول به خداست

امیدواریم مدیران بعدی آپ استان؛ با اسامی خودساخته و ریاکارانه ای چون *تراز انقلاب*، چوب حراج به اعتبار انقلاب نزنند.

امیدواریم مدیران بعدی آپ؛
به اسم تعامل با دیگر دستگاه های فرهنگی( بخوانید نظامی و امنیتی) استقلال آموزش و پرورش را قربانی اهداف خود نکنند.

امیدواریم مدیران بعدی آپ؛
به اسم *شوخی درون جلسه* ، به مدیران مدارس توصیه نکنند؛ فرزندان مردم را در اتاق تاریک، فلک کنند.

امیدواریم برای مدیران جدید آپ؛ *روز پرستار از روز معلم مهمتر نباشد* و  به جای پرستاران در بیمارستان، شاخه های گلشان را در مدرسه تقدیم معلمان کنند.

امیدواریم در دوران جدید آپ؛
*دانش آموزان عزیز را مسموم نکنند* و به کانون اصلاح و تربیت نخوانند و *معلمان شریف و شجاعمان را تهدید به اخراج و زندان* ننمایند.

امیدواریم مدیران بعدی آپ استان؛
*از دل ستادها درنیایند* تا عزیزان اینقدر *ستادباز* نشوند، که هنوز مهر شکست اولشان خشک نشده، سر از ستاد نامزد بعدی در آورند.

امیدواریم مدیران بعدی آپ؛
بجای *دفاتر حراست ادارات، از مدرسه و کلاس درس* بیایند تا دردهای واقعی مردم و مدرسه را خوبتر بدانند.

امیدواریم مدیران بعدی آپ؛
بجای شنیدن اعتراض به حق معلمان و پیگیری مطالباتشان،  *برای خاموشی شان، خود، نیروی امنیتی* را فرا نخوانند.

امیدواریم در دوران جدید آپ؛
خانه ی معلم که بدون اطلاع معلم و با یک تصمیم محفلی به فردی از یک سازمان خاص واگذار و تبدیل به یک هتل کاملا خصوصی شده که معلم هیچ سهمی در آن ندارد، به کارویژه ی اصلی خود برگردد و سرپناهی برای معلمان بی پناه باشد.

امیدواریم در دوران جدید آپ استان؛ *روز معلم، روز تکریم معلمان باشد نه روز دستگیری و کشیدنشان بر آسفالت گرم خیابان* .

امیدواریم مدیران جدید آپ؛
در پاسخ به خواست همکاران برای پیگیری آزادی معلمان شجاع معترض به حقوق تضعیع شده ی همه ی ما، نگویند: " *در شأن ما نیست* " بلکه بگویند: "این افتخار ماست"

امیدواریم و امیدواریم مدیران بعدی آپ؛
از *دل تکرار نیایند* که یکی از مهمترین عوامل دلزدگی مردم همین تکرار مدیران تکراری ناکارآمدی است که تا پایان عمر شوق خدمت( بخوانید شهوت قدرت) دارند.

امیدواریم مدیران جدید آپ؛
بجای هزینه کردن بی مهابا از شهدا، یاد و نام شهدای مظلوم فرهنگی دوران کرونا را با تاخیر فراوان بر سردر اداراتشان و عکسشان را بر دیوار اتاقشان نصب نمایند.

ما معلم هستیم و نمی‌خواهیم معلمی را ( عشق همه ی ما) روز به روز جلوی چشمانمان تاراج کنند.
*ما برای آموزش و پرورش آرزوهای بزرگی در سطح کلان داریم. اما عجالتا، به خاطر سطحی نگری عده ای تمامیت خواه، همین مسائل جزئی در گلویمان مانده بود.*

🖋️کمترین معلم این سرزمین بزرگ
بوشهر
هفدهم تیرماه    ۱۴۰۳



کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

۱۴۰۳ تیر ۱۷, یکشنبه

پزشکیان محکم به ایستد وگرنه شکست می خورد

فایل صوتی : محمد خاکساری - کلاب هاوس

موضوعات :
۱- پزشکیان محکم به ایستد وگرنه شکست می خورد .
۲- روش پزشکیان با قدرت های موازی حاکمیت
۳- آیا تجربه شکست دولت های خاتمی و روحانی در انتظار پزشکیان است
۴- آیا پزشکیان در انتخاب وزیران
آزاد است ؟
    یکشنبه
  ۱۷      تیر  ماه    ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

انتخاب وزیران پزشکیان ماهیت او را مشخص می کند

https://x.com/khaksari902/status/1809722790947246548?t=-nFo5R5Gk40dINIvLQQnAw&s=35

هم وطن  کسانی که به پزشکیان رای دادند انتخاب
وزیران او قدرت تصمیم گیری  ریاست جمهوری خواهی فهمید که چه ضربه ای به جنبش زن، زندگی، آزادی کسانی رای دادند چقدر ضربه زدند متاسفانه عوام فریبی بیماری کشور های
دیکتاتوری است
‎#اعتصاب_سراسری
‎#آزادی_زندانیان

پاسخ به سئوال کسانی که می پرسند چرا مردم درسال ۵۷حرف های خمینی رل باور کردند ؟

پاسخ  به سئوال کسانی که می پرسند :
چرا  مردم  درسال ۵۷ حرف های
خمینی را باور کردند؟
🖍🖍🖍🖍🖍

بنده بارها تاکید کردم که اگر هر فردی برای 
تحلیل خود شرایط زمان و مکان را در 
نظر نگیرد تحلیل او اشتباه است .
مثلا  برخی از افراد شرایط سال ۱۴۰۳ را که در عصر ارتباطات است و در فضای مجازی
 با فشار یک دکمه روی گوشی خود آخرین اخبار را دریافت می کنند  با شرایط قبل از انقلاب مقایسه می نمایند  .این  گونه تحلیل  به واقعیت  نزدیک نیست.
👈🏽نگارنده  مثال عینی را خدمت 
عزیزان عرض می کنم .که چرا پنجاه هفتی ها فریب شعار های خمینی را خوردند.
در انتخابات ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۳  به گفته حکومت حدود ۱۶ میلیون نفر  به 
پزشکیان رای دادند 
👈🏽چرا این گروه که به پزشکیان رای دادند که درمیان آنها استاد دانشگاه و مبارزه سیاسی ، زندانی سیاسی هست حتی برخی خود را به اصطلاح روشنفکر می دانند به پزشکیان رای دادند 
👈🏽مگر این گروه کشتار ۲۵۰۰ نفر سال 
آبان ۹۸ را ندیدند مگر این گروه رای دهنده  کشتار جنبش زن ، زندگی، آزادی ندیدند 
مگر این گروه رای دهنده فشار بر معلمان، کارگران، دانشجویان  را ندیدند
مگر این گروه رای دهنده نبود آزادی بیان و قلم ، احزاب و تشکل را ندیدند.؟
 مگر این گروه رای دهنده اقتدار سلطانی 
ولایت فقیه را  ندیدند.؟ پس چرا  باز رای دادند .؟
رای دهندگان  
👈🏽به شعار های پزشکیان رای دادند تصور
می کنند که پزشکیان میتواند 
خواسته های آنها را عمل کند در صورتی قانون اساسی ولی فقیه همه کاره کشور است مگر قانون اساسی را نخواندید.
وقتی شما به شعار های خمینی در فرانسه نگاه می کنید که می گوید: " من به قم
می روم و در سیاست دخالت نمی کنم"
خمینی می گوید:" که حکومتی بهتر ازفرانسه ایجاد می کنم حتی مارکسیت ها آزاد هستند" 
👈🏽اگر شما درآن زمان بودید 
شعار های خمینی را باور نمی کردید؟
 تازه ما فریب یک مرجع تقلید  را خوردیم 
که‌ آن زمان روحانیون مورد قبول جامعه مذهبی بودند نه در حال حاضر که تقریبا اکثریت آنها را قبول ندارند
👈🏽همین جوانان که به به پنجاه هفتی ها ناسزامی گویند سه بار پس انقلاب به این
آخوندها اعتماد کردندبه آنها رای دادند  
در زمان خاتمی با ۲۱ میلیون نفر 
رای دادند. زمان روحانی
👈🏽  بیش از ۱۸ میلیون نفر رای دادند و زمان 
پزشکیان۱۶ میلیون نقر  رای دادند 
جوان هایی که‌پنجاه هفتی ها
ناسزا می گویند که چرا انقلاب کردید 
 "سه بار فریب شعار های آخوندهارا خوردند و رای دادند"  
👈🏽حداقل اکثر پنجاه هفتی ها فریب شعار آخوندها را نخوردند و اکثر آنها پس انقلاب  رای ندادند 
👈🏽اما کسانی که بعد از انقلاب آمدند 
سه بار فریب آخوندهارا خوردند اعتماد کردند و رای دادند پس شرایط زمان ومکان در تصمیم گیری تاثیر داردتازه انقلاب ۵۷  را آخوندها دزدیدنداما رای دهندگان به پزشکیان به چشم خودمشاهده می کنند 
👈🏽قانون در ولایت فقیه سلطانی ارزشی ندارد ۱۶ میلیونی که پزشکیان 
رای دارند 
👈🏽حداقل این شجاعت وجسارت را داشته باشنداگر پزشکیان به
 وعده های خود عمل نکردبه خیابان بیایید اعتراض کنند نروید در خانه بنشینید که آزادی را درسینی طلا برای شما بیاورند.
برای آزادی باید هزینه داد
👈🏽متاسفانه با انتخاب پزشکیان حداقل ۶ ماه انقلاب زن ، زندگی، آزادی به عقب
می افتد تا مشخص گرددکه‌پزشکیان توان 
👈🏽اجرای وعده های خود را ندارد . چون قدرت و پول دراختیار پزشکیان نیست
اقتصاد ما  در دست وزارت خارجه دولت پنهان و سپاه پاسداران است  که همگی تحت فرمان ولی فقیه هستند 
👈🏽بعد از اعلام ریاست جمهوری 
پزشکیان برنامه مصاحبه مطبوعاتی خود را عقب انداخت به دست بوسی ولی فقیه رفت 

از  درد  سخن  گفتن  و
از درد شنیدن    -
  با مردم  بی  درد  ندانی که  چه  دردیست
(مهرداد اوستا)
هفته نامه قلم معلم
یکشنبه ۱۷ تیرماه  ۱۴۰۳ 
 
https://t.me/ghalamemoalem


  

۱۴۰۳ تیر ۱۶, شنبه

ایرانیان برای دموکراسی تلاش می کنند

پیام رسیده
به
هفته نامه قلم معلم
ایرانیان برای دموکراسی تلاش می کنند
🖍🖍🖍🖍🖍

ما ایرانیان همواره علیرغم فریب های ج ا  کوشش  در مورد برابری، دموکراسی، کار، خانواده و تلاش در جستجوی خوشبختی را ادامه می دهیم.  ایرانیان طبیعتا انسانهای حلیم  ، متفکر  و عاقل بوده و هستند ،ما با امید زنده ایم و هیچگاه مایوس نمیشویم . ما همه از داستان تیمور لنگ و مورچه عبرت را آموخته ایم و در خود نهادینه کرده ایم . پیشرفت، شکوفایی، تلاش فردی، آموزش برای همه ما ،نبرد برای غرامت عادلانه و شرایط کار، پویایی اقتصادی و منافع مشترک همه این ها نگاه و آرمان ما است ،لایههای است که در تمام قرون برای آن ها هزینه کرده ایم .  اکنون کشور ما  طوفانی از نقایص مادی و اخلاقی ؛ بیچارگی ، رانت ،امتیاز، هتک حرمت انسانی و نابود کردن فرهنگ های ارزشمند ایرانی ، تفرقه ،حرص و آز، جنگ داخلی پنهان تا سطوح کف جامعه  ، و تورم اقتصادی غیر قابل کنترل است. اما ؛ ما امید آوریم ، مایوس  نیستیم - ما ایرانی  هستیم و خواهان باز گشت به خواسته های  ارزشها اهورامزدایی  ( پندار ، کفتار ، کردار ) آرمانهای  مشروطه خواهی ، حکومت مردمی  همدلی ، خدمات عمومی صادقانه  و سرمایه گذاری های آزاد میباشیم  و می سازیم. آورده ها و پیشرفت های جنبش زن زندگی آزادی را که بسیار  با قیمت گران  بدست آورده ایم از دست نخواهیم داد و با جان و دل محافظت خواهیم کرد. * از زنان به عنوان شهروندان برابر مردان ، آزاد ، بدون کنترل حاکمان و  شوهرانشان، بهره خواهیم برد ، قوانین و قدرت حاکمان گرگوار را مهار خواهیم کرد   به ترس از پیری، بیماری و فقر خاتمه خواهیم داد و دوباره  اطمینان به همگرایی دولت / ملت  و به امنیت اقتصادی در جامعه باز خواهیم  گشت
        یکشنبه
    ۱۷      تیر ماه     ۱۴۰۳
کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

وعده های پزشکیان را رای دهندگان از او بخواهند

https://x.com/khaksari902/status/1809565056708788346?t=OjAHWI4nh2Co9tUP7eb2ZQ&s=08



پزشکیان بارها ادعا کرده است " فقر. فساد، تبعیض "را مبارزه می کنم رای دهندگان  از او از امروز از او درخواست کنند به وعده خود عمل کند
#اعتصاب_سراسری
#آزادی_زندانیان

پیروزی اصلی انتخابات ۱۴۰۳ ریاست جمهوری ولایت فقیه

https://x.com/khaksari902/status/1809561037856784485?t=MqH5lrtKyraRiNCaNZh6FQ&s=08


پیروزی اصلی دستکاری شده در دوره دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ولایت فقیه بوده است اقتصاد ایران وابسته وزارت خارجه است که طبق سخنان خرازی  در اختیار ولایت فقیه است  در آینده خواهید دید که چه برنامه ای برای رای دهندگان انجام شده است
#اعتصاب_سراسری
#آزادی_زندانیان

۱۴۰۳ تیر ۱۴, پنجشنبه

ترساند مردم توسط اصلاح طلبان

https://x.com/khaksari902/status/1808960909680714061?t=Rm80OH_4wESs_uTlIJIqTg&s=08

چند بار  اصلاح طلبان ما را از رقیب می ترساند ۳۲ سال اصلاح طلبان برنامه آنها است  خاتمی نیاید ناطق نوری می آید روحانی نیاید رییسی می آید پزشکیان نیاید جلیلی می  آید خاتمی، روحانی آمدند کار جدی نکردند
هنوز بعد از ۴۵ سال متوجه نشدیم خاتمی گفت ریاست   جمهور
"تدارکات چی" است

جلیلی و پزشکیان تفاوت چندانی ندارند

پیام‌رسیده
به هفته نامه قلم معلم
جلیلی و پزشکیان تفاوت چندانی ندارند
🖍🖍🖍🖍

♦️ وفتی خود پزشکیان آب پاکی رو دست همه ریخته که دایره اختیاراتش محدود است و ۰۰۰

♦️ وقتی در رابطه با معضلات اجتماعی و حمله به زنان در خیابان هر دو " جلیلی و پزشکیان " یک جمله می گویند و حتی جرئت محکوم کردن یورش گشت ارشاد را ندارند ۰

♦️ وقتی از معیشت ما مردم بسیار خجالتی با جمله های تکراری عبور می کنند

چه فرقی برای مردم دارد چه جلیلی اسمش از صندوق بیرون آید و چه پزشکیان ؟
❌❌ مسئله بسیار مهم ابن است که کدام بک بهتر بتوانند منافع حاکمیت را تضمین کنند  ❌❌

ما در دوران اصلاحات حمله به کوی دانشگاه را در زمان خاتمی اصلاح طلب را داریم ۰

♦️ ما در دوره اصلاحات حمله به مردم معترض به گرانی و شرایط بد اقتصادی و بنزین را داریم  " 96 و 98 "
♦️ما در دوره اصلاحات عزاداری خانواده
ها را برای از دست دادن فرزندانشان داریم

♦️ جامعه در دوران اصلاحات عزادار جوان های جان باخته بوده است

♦️ در دوره اصلاحات یود که بارها به تجمعات ما یورش بردند و خود من جلوی مجلس شوکر خوردم و سمت چپم کامل سیاه شد
این اصلاح طلب ها خودشان در سرکوب و کشتار ؛ همپا و چیزی از اصولگرایان کم ندارند
هردو دستشان آلوده به خون مردم است
♦️ در دوره اصلاحات یود که به هواپیمای مسافر بری حمله موشکی شد و روحانی سکوت کرد در چند روز اول
و ۰۰۰

امروز دیگر زمان آن گذشته که مارا فریب و از طالبانی بودن جلیلی بترسانند که خودشان یک طالبان هستند با دکلمه های متفاوت
جامعه جواب هردو این ها را در کف خیابان داده است
اصول گرا ؛ اصلاح طلب
دیگه تمومه ماجرا
چهارشنبه
۱۴    تیرماه   ۱۴۰۳
https://t.me/ghalamemoalem

۱۴۰۳ تیر ۱۱, دوشنبه

بیانیه ۳۸ اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ایران

👈🏽بیانیه شماره ۳۸ اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

از خون جوانان وطن لاله دمیده/از ماتم سرو قدشان، سرو خمیده

👈🏽موضوع:« تبریک به پیشگاه ملت بزرگ ایران به خاطر اجرای موفقیت آمیز دومین رفراندوم نه به جمهوری اسلامی و دعوت از اقشار مختلف جامعه به شرکت در تجمعات اعتراضی بازنشستگان و سایر مبارزات مدنی با ایجاد کمپین ها و درخواست برگزاری رفراندوم تغییر حکومت با نظارت سازمان ملل متحد»

👈🏽هموطنان عزیز و همکاران گرامی
درود بر شما
آمار پر فریب حکومت جمهوری اسلامی میزان مشارکت در نمایش انتخابات فرمایشی ریاست جمهوری در روز ۸ تیرماه ۱۴۰۳ را ۴۰ درصد اعلام کرد. در حالی که بلافاصله کارشناسان آمار و ریاضی ارقام اعلام شده را تقلب،
دستکاری و ضرب در سه دانسته اند.!!

یعنی وزارت کشور حکومت جهل و جور و تزویر تعداد آرایی را که با تقلب، زر و زور به دست آورده را چون انتخابات قبلی ضرب در سه نموده است.! حتی آرای باطله را هم ضرب در سه کرده است.!

👈🏽هموطنان عزیز
میزان مشارکت واقعی ۱۳درصد می باشد نه ۴۰ درصد.! یعنی ۸۷درصد واجدین شرایط که بالغ و عاقل هستند حکومت جمهوری اسلامی را فاقد مشروعیت می دانند و با اجرای دومین رفراندوم نه به جمهوری اسلامی، عدم مشروعیت آن را به دنیا اعلام کردند.!!


👈🏽سالهاست که معلمان، کارگران، دانشجویان، زنان، پرستاران، بازاریان و سایر اقشار جامعه با روش های مسالمت آمیز و قانونی خواهان حقوق صنفی و شهروندی خود بوده اند ولی حکومت جهل و جور و تزویر و ضد انسانی با اخراج، زندان، شکنجه، گلوله، ساچمه، اعدام و تجاوز با آنان برخورد کرده است.!!!

👈🏽حال که ۸۷ درصد واجدین شرایط رای گیری برای دومین بار عدم مشروعیت حکومت را به دنیا اعلام نموده اند، باید حکومت به میل و خواسته ی این ۸۷ درصد واجد شرایط، عمل کند و رفراندوم رسمی برکناری حکومت جمهوری اسلامی و انتخاب حکومت جمهوری دموکراتیک سکولار و پارلمانی را اجرا نماید. این تنها راه مسالمت آمیز جهت استقرار حکومت مردمی در ایران است.


◀️ما اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن عرض تبریک به پیشگاه ملت بزرگ ایران جهت اجرای موفقیت آمیز دومین رفراندوم نه به جمهوری اسلامی، از آنان دعوت می کنیم برای رسیدن به آزادی و انتخاب و استقرار حکومت جمهوری دمکراتیک سکولار و پارلمانی مراحل زیر را اجرا نمایند.:
⬅️۱- شرکت مستمر در تجمعات اعتراضی بازنشستگان و سایر مبارزات مدنی
◀️۲- با ایجاد کمپین های مردمی و مکانیسم های قانونی موجود، در خواست برگزاری رفراندوم تغییر حکومت و استقرار حکومت جمهوری دموکراتیک سکولار و  پارلمانی با نظارت سازمان ملل متحد را نماییم.


۱۱ تیرماه ۱۴۰۳
اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران