۱۴۰۳ شهریور ۳۰, جمعه

بخش چهارم ویژگی های یک انسان دموکراسی خواه

👈پخش چهارم

ویژگی های یک انسان 

دموکراسی خواه

4. التزام به قانون و حاکمیت قانون

یکی دیگر از ویژگی‌های انسان دموکراسی‌خواه، التزام به قانون در کشور دموکراتیک است. ا
👈که هیچ‌کس فراتر از قانون نیست و حاکمیت قانون باید بر همه‌ی افراد جامعه اعمال شود.
همچنین، او به دنبال تقویت سیستم‌های قضایی مستقل و شفاف در کشور  است تا عدالت و برابری در جامعه محقق شود و مبارزه با بی عدالتی می کند .

ادامه در لینک زیر 

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/DAJkeIhOcQT/?igsh=eXNoNTF6YmZnYzVo

۱۴۰۳ شهریور ۲۹, پنجشنبه

خرید پیجر ها لبنان چه کسی پول داده است

https://x.com/khaksari902/status/1836877722296996023?t=VdFI3qKO7_NzhrzPTxS_GQ&s
=08


منابع لبنانی: ارزش پیجرهای خریداری شده حزب‌الله بالغ بر 1.6 میلیون یورو بوده این پول را چه کسی به لبنان داده است لطفا بفرمایید جواب خود را به هفته نامه قلم ارسال کنید

فایل صوتی کلاب هاوس مشکل ساختم مغزه در بخشی ازمدرسه

فایل صوتی :
محمد خاکساری -
کلاب هاوس معلم   ایرانی

موضوعات :
۱-  مشکل ساختن مغازه دربخشی از مدرسه
برای کمک به آموزش و پرورش
و  مشکلات  شورای مدرسه
۲- معیار انتخاب نماینده معلمان
در شورای مدرسه چیست ؟
۳-آیا نماینده معلمان حق امضای
مدارک مالی مدرسه را دارید ؟

پنجشنبه
    ۲۹     شهریور   ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

۱۴۰۳ شهریور ۲۸, چهارشنبه

فایل صوتی آموزش و پرورش مدال یا زوال

فایل صوتی محمد خاکساری در کلاب هاوس

موضوعات :
۱-آموزش و پرورش ایران
     مدال یا زوال
۲- چرا سرمایه گذاری آموزش وپرورش
بازده دارد ؟
۳- مشکل اساسی آموزش وپرورش چبست؟
   
چهارشنبه
   ۲۸    ‌‌‌‌‌شهریور   ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

پرسش ۵ فروش ۲۰ ساله گذشته ۱۵۰۰ میلیارد دلار آنهاچه شده است ؟

https://x.com/khaksari902/status/1836341124899782926?t=jEHINBp9JG7TRJwpSbcs5g&s=35

پرسش ۵:پاسخ مخاطبان به پرسش زیر، با نام یا بدون نام، در هفته‌نامه قلم معلم منتشر پرسش برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند حاکمیت در۲۰ سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد دلار ارز فروخته به نظر شما این مبلغ چه شده است؟واتساپ وتلگرام هفته‌نامه قلم معلم
00989121090293 
نظرسنجی هفته‌نامه قلم معلم

نقش نقش آفرینی سپهدار باتمامقلیچ در سقوط دکتر مصدق

۱۲۹- نقش آفرینی سپهبد باتمانقلیچ در سقوط دولت دکتر مصدق و دستور عفو او توسط خمینی

۱۴ اردیبهشت ۷۰ سپهبد نادر باتمانقلیچ از چهره‌های تاثیرگذار در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، درگذشت.

او متولد ۱۲۹۸ در تهران بود. در ۱۶ سالگی وارد مدرسه نظام شد. در سال ۱۳۰۵ گواهینامه دیپلم مدرسه نظام را در رسته پیاده با رتبه اول از دست رضاشاه گرفت. پس از ادامه تحصیل نظامی در سوئیس، دوره ۲ ساله ی دانشگاه جنگ را نیز گذراند. گرایش رضا شاه به آلمان باعث شد تا افسران نظامی نظیر باتمانقلیچ علاقه ی زیادی به هیتلر پیدا کنند.

باتمانقلیچ در سال ۱۳۱۶ به سمت فرمانده هنگ دوم پیاده لشگر دو مرکز در پادگان قصر انتخاب شد. 

قوای شوروی و انگلیس در شهریور ۱۳۲۲ تعدادی از افسران را به اتهام همکاری با آلمان و تشکیل ستون پنجم ایران توقیف و به اراک تبعید کردند که نام باتمانقلیچ نیز جزو آنان بود.( منبع: رجال عصر پهلوی- ش ۲۱ ص ۴) 
سرانجام او پس از سالها بودن در سمت های بالای ارتش، بر اساس اسناد سازمان سیا، «پس از این که سرهنگ اخوی با «سرلشگر زاهدی» ملاقات کرد و « سرلشگر زاهدی» انتخاب « سرلشگر باتمانقلیچ » را به «ریاست ستاد ارتش دولت کودتا » پذیرفت، باتمانقلیچ درخواست کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با یکی از امریکایی ها به نام کارول ملاقات کند.»

اسناد سازمان سیا به تماس های یک سرلشگر ایرانی با طراحان آمریکایی کودتا در فروردین ۳۲ اشاره شده است که احتمال داده می شود وی «سرلشگر باتمانقلیچ » باشد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این ملاقات ها هماهنگی تلاش های قطعی علیه « دکتر مصدق» مورد بررسی قرار گرفته و دیدگاه امریکایی ها در این زمینه مطرح و بررسی شده است.»( منبع: اسرار کودتا، اسناد محرمانه سازمان سیا درباره عملیات سرنگونی دکتر مصدق - ترجمه حمید احمدی -تهران- نشر نی ۱۳۷۹)

«کودتای ۲۸ مرداد ۳۲» با طرح و تحریک امریکا و انگلیس و ارتش به رهبری « سرلشگر زاهدی، سرلشگر باتمانقلیچ و خیانت دو آخوند به نام های  آیت الله ابوالقاسم کاشانی و سید محمد بهبهانی برگزار شد و دولت « دکتر محمد مصدق» که نخست وزیر ایران بود سرنگون شد.!! 

با سرنگونی دولت قانونی « دکتر محمد مصدق» شاه که به ایتالیا رفته بود، به ایران بازگشت و دولت نظامی « سرلشگر زاهدی» آغاز به کار کرد.!!! در این کودتا از اراذل و اوباش نیز به سرکردگی «شعبان بی مخ» استفاده شد.
 در این کودتا ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر کشته شدند.!!

« سرلشگر باتمانقلیچ » از نظامیان مقتدر رژیم پهلوی بود و در تثبیت و تحکیم آن به ویژه در سال ۳۲ نقش به سزایی داشت. او در شهریور ۳۲ نشان « درجه یک همایون » را از شاه دریافت کرد و مدتی بعد « نشان درجه یک رستاخیز » که ویژه عوامل اصلی کودتا بود را دریافت نمود و سپس نشان« لژیون مریت».( نشان فرماندهی در ارتش امریکا)

باتمانقلیچ از سال ۳۲ تا ۵۷ به مقامات بسیاری رسید.آخرین مقام او استانداری خراسان بود. پس از انقلاب ۵۷ در سال ۵۸ دستگیر شد و در جریان محاکمه اش به نقش فعال « آیت الله کاشانی» در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ اشاره کرد. وی در ۲۹ آذر ۵۹ به حکم شعبه اول دادگاه انقلاب تهران به اتهاماتی از جمله ایفای نقش در کودتاهای ۲۵ و ۲۸ مرداد ۳۲ به اعدام محکوم شد اما بعد با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم گردید.

خمینی که از روز ۲۳ بهمن ۵۷ با گماشتن آخوند صادق خلخالی به عنوان حاکم شرع دادگاه انقلاب، طی ۴۰ روز ۴۳۰ نفر از سران ارتش و سیاستمداران را اعدام کرده بود و در پاسخ میرسلیم که از او پرسیده بود:« لازم است که این همه اعدام شوند؟» گفته بود:« به من لیستی داده اند که اینها باید اعدام شوند.»
در آن زمان افرادی چون مهندس بازرگان نخست وزیر دولت موقت، بنی صدر و آیت الله طالقانی مخالف این اعدام ها و خصوصا اعدام هویدا نخست وزیر ، فرخ رو پارسا وزیر آموزش و پرورش، خلعتبری وزیر امور خارجه و…بودند ولی خمینی به مخالفت آنان اهمیتی نداد.!!

خمینی، باتمانقلیچ  را با چنان سابقه ای در ۱۸ اردیبهشت ۶۱ با صدور فرمانی مورد عفو قرار داد و آزاد کرد.!!!

گویا همان هایی که دستور اعدام سران ارتش و سیاستمداران را به او داده بودند، دستور عفو «سپهبد باتمانقلیچ » سرلشگر کودتاچی مرداد ۳۲ را هم صادر کرده بودند.!!!

«سپهبد باتمانقلیچ » به امریکا رفت و در ۱۴ اردیبهشت ۷۰ در همانجا درگذشت.!!

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ شهریور ۲۷, سه‌شنبه

بخش سوم ویژگی‌های یک انسان دموکراسی خواه

بخش سوم

👈ویژگی های یک انسان دموکراسی خواه

3. مشارکت فعال در فرآیندهای سیاسی و اجتماعی

دموکراسی بر پایه مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی بنا شده است.
انسان دموکراسی‌خواه به این اصل معتقد است و به طور فعال در انتخابات، مباحثات عمومی و فرآیندهای تصمیم‌گیری حاکمیت آزاد  مشارکت می‌کند.
در حاکمیت آزاد  او به اهمیت رأی دادن، حضور در نهادهای مدنی و ایجاد تغییرات مثبت در جامعه از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز باور دارد

👈ادامه مقاله درلینگ‌زیر مشاهده کنید .
https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/DAC50FAqzWl/?igsh=NHF3NzY3cHM3Mndu

به مناسبت سالگرد زن،،زندگی ، آزادی

پیام رسیده
به
هفته نامه قلم معلم
به مناسبت جنبش زن،زندگی؛آزادی
✍✍✍✍✍✍✍


زن زندکی آزادی
تاپوی رژیم جمهوری اسلامی در ۱۴۰۱ صد ها بار شکسته شد و هر بار با اعدام ها و زندانی کردن جوانان دختر و پسروصله زده شد ولی با زور و سلاح و ایحاد ترس می‌خواهند از این تاپوی وصله شده حفاظت کنند ولی از بالاترین گردانده تا سرداران سپاه و زیر مجموعه های آن هر لحظه منتظر شکسته شدن تاپوی رژیم جمهوری اسلامی هستند و آخرین وصله ای که  با فریب اصلاح طلبان خانن و قدرطلب پوشالی زده شد که شاید چند صباحی بیشتر به زندگی خائنانه و خونریز خود ادامه دهند
ولی مطمن باشند که نابودی آنها نزدیک است
اما یک پیشنهاد برای آخرین بار به شما گردانندگان جمهوری اسلامی و بالخصوص اصلاح طلبان دروغین همچون خاتمی و پزشکیان و ژن کثیف عارف داریم‌
رفراندوم رفراندم رفراندم
زیر نظر ریش سفیدان مورد اعتماد مردم ایران  ،زندانیان سیاسی عقیدتی  و مجامع جهانی سازمان ملل متحد انجام گیرد
تا دیر نشده و ژن های کثیف آقا زاده ها نابود نشده است بیایید بیاییدهمراه مردم شوید
     چهارشنبه
  ۲۸     شهریور    ۱۴۰۳
کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

بخش دوم مقاله ویژگی های یک انسان دموکراسی خواه

بخش دوم
👈ویژگی های یک انسان دموکراسی خواه

2. احترام به تنوع و تکثرگرایی

یکی از اصول اساسی دموکراسی احترام به تنوع و تکثرگرایی در جامعه است. یک دموکراسی‌خواه معتقد است که جامعه متشکل از افرادی با عقاید، سلایق، مذهب‌ها و فرهنگ‌های متفاوت است و همه این تنوع‌ها باید مورد احترام قرار گیرند. او به جای تلاش برای تحمیل عقاید خود به دیگران، از فضای گفت‌وگوی سازنده و احترام به نظرات مختلف حمایت می‌کند

ادامه مقاله درلینک زیر:

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/DAAzLnuKwzq/?igsh=MTF5dHg4bnE5Znl2YQ==

پیام علی یونسی و امیرحسین مرادی

📍پیام علی یونسی و امیرحسین مرادی، نخبگان محبوس در زندان اوین به مناسبت آغاز سال تحصیلی

#علی_یونسی و #امیرحسین_مرادی ، دو دانشجوی نخبه زندانی، به مناسبت آغاز سال تحصیلی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند:

«در آستانه سال تحصیلی جدید که به روزهای خونین اما نبردهای درخشان گره خورده است، به هم‌شاگردی‌هایمان از دانشگاه تا خیابان به همه آنان که ایمان دارند باید ماند و پس گرفت به همه آنان که خیابان را تبدیل به دانشگاه ایستادگی کردند، به آنان که از قدم‌گذاشتن در خانه دوم خود مدرسه و دانشگاه باز ماندند، به آنان که امسال در سنگر آزادی مسئولیت بر دوش‌هایشان گذاشته می‌شود، به همه یارانمان از پشت میله‌های زندان که هیچ وقت نتوانست بین ما و شما فاصله بیاندازد، می‌گوییم؛ ما همچنان دوشادوش شما ایستاده‌ایم.

نسل ما نسل قیام است. همان نسلی که در قیام مهسا تمام عیار جنگید، دستگیر شد و شهید شد، اما تسلیم نشد و نمی‌شود.

آن‌ها که در قیام قبلی در مدرسه مبارزه کردند امروز وارد دانشگاه می‌شوند و آن‌ها که در مدرسه هستند تجربه قیام ۱۴۰۱ را دارند همین امر ترجمه‌ی کابوس حکومت از شروع سال تحصیلی است. از این تاریخ رژیم باید برای هر جنایت منتظر پاسخ مدرسه و دانشگاه نیز باشد.

پزشکیان فریبکارانه مدعی شد؛ "دانشجو حق دارد اعتراض کند"، اما نگفت بعد از اینکه دانشجو اعتراض کرد چه بلایی سرش می‌آورند. بله ما این حق را داریم چه ریاکارانه به آن اعتراف کند چه نکند. این حق و اساسی ترین حق که حق حاکمیت مردم و دموکراسی بر اساس جمهوری است را به هر قیمت در کنار مردم به دست می‌آوریم.

انبار باروت خشم و نفرت که در اثر اعدام کشتار و ستم انباشته شده است برای انفجار تن‌ها نیاز به یک جرقه دارد، جرقه‌ای که می‌تواند در مدرسه یا دانشگاه زده شود و شروع کننده ی قیامی سراسری باشد که تا سرنگونی خامنه‌ای پایان نخواهد یافت.

از دانشگاه و مدرسه تا خیابان‌ها عهدی خونین است تا پایان راه و دمیدن سحر

به شوق نور در ظلمت قدم بردار به این غم‌های جان آزار دل مسپار که مرغان گلستان زاد که سرشارند از آواز آزادی ...

علی یونسی و امیرحسین مرادی
زندان اوین ، شهریور ١٤٠٣.


#مهسا_امینی
#زن_زندگی_آزادی
#توماج_صالحی
#آرمیتا_گراوند
https://t.me/ghalamemoalem

۱۴۰۳ شهریور ۲۵, یکشنبه

به مناسبت سالگرد مهسا امینی

پیام‌ رسیده
به
هفته نامه قلم معلم
به مناسبت
سالگرد  مهسا  امینی
🖍🖍🖍🖍🖍

در آستانه سالگرد شهادت مهسای عزيز، نماد  ازادگى و شجاعت زنان و مردان  ايرانى اميدوارم روزى نه چندان دور شاهد حضور زيبای ايرانی ازاد و پر شكوه باشيم
🙏🙏
ان روز حتما مادرمان ايران ، بياد همه فرزندان  عزیز از دست رفته اش هم اشك مى ريزد و هم لبخندی زيبا بر لب خواهد داشت و بخاطر داشتن
چنين فرزندان شجاع، اگاه،   جسور و فهيم به خود می بالد. 🙏👌🏽👌🏽
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

انسان با اميد زنده است
ما در اين دوران سرد و تاريك و ظلمانى با آرزوى ديدن فردايي بهتر دانه های اميد را در جان خود
مى پرورانبم .
ما وام دار نياكان خود هستيم .
نیاكان ما در دوران های پر فراز و نشيب و سخت  گذشته بر سرزمينمان ايران ، در مواجهه با هجوم وحشيانه تمامى اقوام مهاجم و حكومت ستمگرانه انها  با اميد فردايی بهتر زیستند و
دانه های اميد را با سرودن شعر ، با زمزمه أشعار فردوسی ، با كشت دوباره زمين های كشاورزی سوخته شده شان ، با قلم فرسايی زيباى حوادثى كه از سر گذرانده اند ، با تكرار افسانه ها و ذكر داستان سياووش ها آرام و بی صدا با صبورى و تحمل درد و رنج سوختند و ساختند و زندگى كردند و همچنان با اميد به فردايی بهتر در آن روزگاران بد و بدتر ،  نهال عشق و زندگى را در خاك سرزمينمان كاشتند.
فرهيختگان هر دوره اى در تقويت و عميق تر كردن ريشه های اين نهال سست و اسيب پذير كوشيدند . شايد إيران ما تا به امروز هيچگاه آن طورى كه بايد و شايد به آزادی و سعادت دست نيافته باشد ، اما گذر از اين همه رنج و درد و تاب آوردن در برابر اين همه ظلم نهال عشق و اميد را باروتر و ستبرتر كرده است .
وجود فرزندان رشيد و دانا متعلق به دهه ٧٠ و ٨٠ و ٩٠ خود شاهد این مدعاست 👌🏽
البته که زر و زور و تزویر هم بیکار ننشسته است و تا در این خاک بوده از هیچگونه ظلم و ستمی کوتاهی نکرده است اما در خون تمامی فرزندان ایران زمین آزادگی و آزادی خواهی تا همیشه تاریخ
موج خواهد زد.

زن  🌟زندگي 🌟آزادي 🌟

#مهسا امینی
یکشنبه
     ۲۵      شهریور   ۱۴۰۳

کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

اعتصاب سراسری شنبه ها

اعتصاب سراسری کشوری  (سه شنبه ها)

1. کمترین آسیب جسمی:

 اعتصاب به عنوان یک روش مبارزه مدنی کمترین آسیب جسمی را به دنبال دارد و خطرات کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

2. ضربه به اقتصاد حکومت:

 اعتصاب می‌تواند اقتصاد حکومت را تحت فشار قرار دهد.

3. تلاش برای تأسیس صندوق اعتصاب

: تشویق به تلاش برای ایجاد صندوق اعتصاب به صورت علنی.

4. رفع موانع اعتصاب

تشویق به حمایت از اعتصاب در خانه، محل کار، و اماکن عمومی.

5. برنامه‌های مختلف اعتصاب:

   - اعتصاب کسبه و اقشار مختلف.

   - تجمع بازنشستگان کشوری در روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ روبروی بازنشستگی مرکز استان‌ها.

   - اعتصاب غذای زندانیان در روز سه‌شنبه.

6. تعهد به عدم حضور در محل کار در روز سه‌شنبه.

7. استمرار اعتصاب:

 تأکید بر اهمیت استمرار اعتصاب برای دستیابی به نتایج مؤثر.

8. هدف اصلی: مخالفت با گرانی و بیان اعتراضات اقتصادی.

این متن بر اهمیت اتحاد و استمرار اعتصابات برای دستیابی به نتایج ملموس در مبارزه با مشکلات اقتصادی تأکید دارد.
◀️ امید است ۲۵ شهریور سالگرد مهسا جرقه اعتصاب
سراسری شود. نجات پیدا کنیم

لطفا این متن را منتشر کنید .

اعتصاب_سراسری_سه_شنبه_ها

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem

https://www.instagram.com/p/C9IxhmVKJVh/?igsh=YzdtdDB1eWR4dzZq
https://www.instagram.com/p/C_8EkKmKXLc/?igsh=MTdxa3kyYW1kYnQ1eg==

۱۴۰۳ شهریور ۲۴, شنبه

خیانت های رفسنجانی به مردم

👈🏽خیانت‌های رفسنجانی به مردم 
🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍

موارد  زیر تنها بخشی از عملکرد رفسنجانی است که تأثیرات عمیقی بر تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران بر جای گذاشت.
آیا فائزه رفسنجانی یک بار در رسانه آمده است . که از پدرش انتقاد کند. دراین شرایط که نزدیک سالگرد مهسا امینی است.
این نامه که معلوم نیست مخاطب 
او کیست ؟ آیا مواردی که فائزه درمورد زندانیان گفته است شامل تمام زندانیان است.
آیا فائزه از برادرش محسن هاشمی پرسید 
که‌در منطقه آزاد  کیش چه کرد؟ 

۱. انتقال خمینی از قم به تهران و زمینه‌سازی برای تثبیت قدرت او
۲. کودتا علیه بنی‌صدر و تضعیف دولت مردمی
۳. حذف شوراها از قانون اساسی و تضعیف مشارکت مردمی
۴. تأثیرگذاری بر تغییر ساختار نخست‌وزیری به ریاست‌جمهوری و استقرار نوعی حکومت پارلمانی متمرکز
۵. نقش مهم در تصویب ولایت مطلقه فقیه و تقویت قدرت بی‌حد و حصر رهبری
۶. اصرار بر ادامه جنگ پس از آزادسازی خرمشهر و از دست رفتن فرصت صلح
۷. ورود سپاه به عرصه اقتصاد در زمان ریاست‌جمهوری رفسنجانی و تشکیل بنیاد خاتم‌الانبیاء
۸. آغاز ترورهای خارج از کشور در دوران رفسنجانی و تقویت سیاست‌های سرکوب مخالفان
۹. احداث سدهای بی‌رویه که به تخریب محیط زیست و منابع طبیعی کشور انجامید
۱۰. در زمان ریاست جمهوری رفسنجانی آغاز اختلاس‌ها و فساد گسترده در دولت با تشکیل شرکت‌های دولتی و رانت‌خواری
۱۱. مشارکت در حصر آیت‌الله منتظری به‌عنوان صدای اعتراض به ظلم و فساد
۱۲. تأثیر در صدور احکام اعدام‌های سال‌های ۶۰ و ۶۷ و حذف مخالفان
۱۳. ریاست جمهوری رفسنجانی پیشبرد سیاست‌های خصوصی‌سازی دولتی که به افزایش نابرابری‌ها و بحران اقتصادی انجامید
۱۴. زمان ریاست جمهوری رفسنجانی زندانی کردن ۹۰ نفر از فعالان ملی-مذهبی که تنها جرمشان نامه‌نگاری به او بود
۱۵. ورود رفسنجانی به جنبش سال ۸۸ تنها به‌منظور حفظ امنیت و آرامش خانواده خود‌ در آینده بود.
۱۶.  یکی از عوامل  مهم 
اعمال فشارهای سنگین در اوایل انقلاب بر مجاهدین که آنان را به سوی جنگ مسلحانه سوق داد

این موارد تنها بخشی از عملکرد رفسنجانی است که تأثیرات عمیقی بر تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران بر جای گذاشت.مهمترین آن 
رهبری خامنه ای است

     شنبه 
۲۴      شهریور    ۱۴۰۳

کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

۱۴۰۳ شهریور ۲۳, جمعه

پرسش در مورد نظرات فائزه هاشمی در مورد زندانیان

https://x.com/khaksari902/status/1834685199600197717?t=qy0dFD3D32aC11Qi6BoLgQ&s=08


پرسش ۴ لطفا در صورت تمایل به این پرسش پاسخ دهیدآیا به نظر شما اظهارات خانم فائزه هاشمی رفسنجانی درباره زندانیان صحیح است یا خیر؟آیا شما افراد دیگری از زندانیان را می‌شناسیدکه گزارشاتی مشابه ایشان داشته باشند؟
نظرسنجی از طریق واتساپ و تلگرام
هفته‌نامه قلم معلم
00989121090293

ما در لحظه ای حساس از تاریخ خود ایستاده‌ایم این

یاران گرامی، همکاران عزیز، فعالان سیاسی و اجتماعی!

ما در لحظه‌ای حساس از تاریخ خود ایستاده‌ایم.
🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍

همکار و هم وطن ایران منتظر توست

👈🏽 لحظه‌ای که باید تصمیم بگیریم آیا در برابر ظلم و فساد سکوت کنیم یا با اتحاد و همبستگی راه آزادی و عدالت را انتخاب کنیم. خیانت‌ها و جنایت‌های حاکمیت بر هیچ‌کس پوشیده نیست. ما باید به دقت بررسی کنیم که چگونه این ساختار استبدادی به واسطه‌ی خیانت‌های مکرر برخی از افراد و گروه‌های درونی خود دوام آورده است.

👈🏽آیا ما اجازه خواهیم داد که بازیگران تکراری اصلاح‌طلب بار دیگر ما را فریب دهند؟
همان‌ها که هر بار مردم در آستانه تغییر بودند، با دستاویز قرار دادن اصلاحات کاذب، مانع انقلاب واقعی شدند؟
کسانی که دستشان به خون آلوده است، نمی‌توانند تغییری پایدار و واقعی ایجاد کنند.

👈🏽ما یک بار در سال ۵۷ فریب خمینی را خوردیم، انقلاب را دزدید
اما امروز باید هوشیارتر باشیم.
دیگر نمی‌توانیم به وعده‌های توخالی دل ببندیم. ما نباید دوباره گرفتار تله‌ای شویم که این حاکمیت برای ما پهن کرده است. ما باید خودمان رهبر خودمان باشیم.

👈🏽امروز، همبستگی ملی تنها راه نجات است. اعتصاب سراسری، همان کلیدی است که می‌تواند حاکمیت را به زانو درآورد، بدون خشونت، بدون خونریزی. اعتصاب، قدرت ماست. اگر هزاران نفر از ما دستگیر شوند، باید بدانیم که قدرت واقعی در تداوم اعتصاب است.
ما یک یا دو ماه کمتر خواهیم خورد، اعتصاب می کنیم. اما آزادی و عدالت را به دست خواهیم آورد.

👈🏽بیایید با هم تصمیم بگیریم که از ۲۵ شهریور، سالگرد ژینا امینی، اعتصاب سراسری را آغاز کنیم.
👈🏽 ادامه  اعتصاب
  اول مهر معلمان خواهد بود، اما این فقط شروع است. همه ما باید به این حرکت بپیوندیم.
یک نفر به سه نفر خبر اعتصاب ۲۵ شهریور سالگرد مهسا را  لطلاع بدهیم.
اعتصاب را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم .
درخانه ، مدرسه، محل کار، صف نانوایی ، صف اتوبوس سخن از اعتصاب باشد.
👈🏽شک نکنید با کمترین هزینه جسمی حاکمیت پایین می آید.
👈🏽 از هر ایرانی تقاضا می‌کنم
که هر روز حداقل ۵ دقیقه کتاب بخواند، درباره‌ی تاریخ استبداد و مقاومت، درباره‌ی آزادی و مبارزه. بدانید که تغییر در دست ماست.

👈🏽ما باید ضربه نهایی را با اعتصاب سراسری وارد کنیم. به همبستگی ملی ایمان بیاورید و اعتصاب را ادامه دهید تا زمانی که حاکمیت از پای درآید و تمام زندانیان سیاسی آزاد شوند.

با هم به پیش برای آزادی!

#مرگ_ یک_ بار_شیون_ یک‌_بار

✍️ هفته‌نامه قلم معلم - ۲۳ شهریور ۱۴۰۳


https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem

بیانیه ۴۳ اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران سالگرد مهسا

⬅️بیانیه شماره ۴۳ اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

از خون جوانان وطن لاله دمیده/از ماتم سرو قدشان، سرو خمیده

⬅️موضوع:« اعلام حمایت و پیوستن به اعتصاب سراسری روز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، طبق فراخوان های خانواده جانباختگان جنبش #زن-زندگی-آزادی، بیانیه فعالان مدنی-سیاسی- حقوق بشری کردستان، اعلام حمایت هیات امنا و اهل جماعت مساجد سنندج و بیانیه مشترک دانشجویان»

✍🏿✍🏿✍🏿✍🏿✍🏿✍🏿✍🏿
همکاران گرامی و هموطنان عزیز
درود بر شما
     دو سال از قتل حکومتی ژینا مهسا امینی دختر عزیز ایران می گذرد. جمهوری اسلامی از ابتدای کارش تا کنون قانون اساسی کشور و قوانین حقوق بشر و بین الملل را زیر پا گذاشته است و به مردم ایران که خواهان آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی هستند پاسخی جز زندان، شکنجه، تجاوز، گلوله و طناب دار نداده است.!!
⬅️  ما مردم ایران تاکنون با اتحاد و همبستگی خود دوبار با اختاپوس جمهوری اسلامی مقابله کرده ایم و عدم مشروعیت این نظام فاسد حاکم بر ایران را به جهانیان اعلام نموده ایم.

   کردستان قهرمان به عنوان قلب تپنده ی اعتصابات و اعتراضات مدنی ایران بنا بر فراخوان های فعالان مدنی-سیاسی و حقوق بشری کردستان - خانواده جانباختگان جنبش#زن-زندگی-آزادی کردستان اعلام نموده اند که #روز-یکشنبه-۲۵شهریور به اعتصاب سراسری دست خواهند زد و از کلیه اقشار جامعه خواسته اند :« در این روز همه در خانه های خود بمانیم و اعتراض مدنی خود را در قالب اعتصاب عمومی سراسری نمایش دهیم تا ضمن قدرشناسی از جانباختگان #انقلاب-ژینا، ادامه دهنده ی راه آنان و تکوین آزادی برای همه باشیم.»

⬅️ما اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران با اعلام حمایت از بیانیه های هموطنان کردستانی و دانشجویان از همکاران گرامی و کلیه اقشار مختلف جامعه می خواهیم تا
#روز-یکشنبه-۲۵- شهریور ۱۴۰۳
با پیوستن به این اعتصاب سراسری و ماندن در خانه بار دیگر اتحاد و همدلی خود را با گسترش پیوندهای عمیق انسانی نشان دهیم و چون سدی در مقابل حاکمیت نامشروع بایستیم و یاد و نام
#ژینا و دیگر جانباختگان راه آزادی را پاس بداریم و مانع از به هدر رفتن خون پاکشان شویم.
⬅️یقیناً اجرای این اعتصاب سراسری،
سومین
#رفراندم-نه-به-جمهوری-اسلامی سبب
می شود تا باز هموطنان عزیز خارج از کشور نیز به حمایت از ما برخیزند و پژواک صدای ما باشند.
⬅️قرار ما: شرکت در اعتصاب سراسری و اجرای سومین رفراندوم نه به جمهوری اسلامی
⬅️زمان اعتصاب: یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ مکان اعتصاب: خانه ی خودمان
  
۲۲ شهریور ۱۴۰۳
اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

⬅️از همکاران گرامی و هموطنان عزیز خواهشمندیم ما را در پخش این بیانیه یاری فرمایند
.

مشکلات کارگران اورهان در پروژه‌ای نفت و گاز

مشکلات کارگران اورهال در پروژه های نفت و گاز!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، کارگران اورهال که برای مقاطعی خاص (تعمیرات اساسی صنایع‌ نفت، گاز و پتروشیمی) به کار  گرفته می شوند با فشار کاری وحشتناک و گاه دستمزدهای حقیرانه و تحت پوشش قرار نگرفتن قانون کار، استخدام می شوند. بیشترین مدت استخدام این گونه کارگران کمتر از دو ماه است.
یکی از کارگران اورهال پروژه ای اوضاع کار را اینگونه شرح می دهد:
«حدود ۱۰ سال است که برای تأمین معاش خانواده هر سال از سر اجبار هزینه های زندگی و نبود کار برای شرکت در اورهال به پارس جنوبی می آیم.
خود و سایر کارگران روزمزد اورهالی، همگی با سواد و بیشترمان دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستیم و با وجود مهارت و تخصصی که در صنایع نفت در طی سالیان سال حضور در اورهال صنایع نفت داشته ایم تنها به دلیل نبود شغل مناسب هرساله در فصل تابستان در گرمترین و سخت ترین وضعیت کاری تن به این شرایط میدهیم.
در همه صنایع نفت ما کارگران نفت را به بدترین حالت ممکن به کار و بردگی میگیرند و با وجود اینکه همه هزینه های رفت و برگشت به خانه، هزینه های تایید سلامت پزشکی و عدم اعتیاد و... را از جیب خودمان پرداخت میکنیم با مزد ناچیزی که پیمانکاران آن هم با کلی کسورات و تاخیر به ما می‌دهند، با کمترین دریافتی به خانه میرویم و بعد از شش ماه جان کندن در اورهال صنایع بقیه سال را بیکار یا به کارهای ساختمانی و... میپردازیم.با این وضعیت از ابتدای هفته برای شرکت در اورهال پالایشگاه سوم پارس جنوبی در حالی که اورهال با سه روز تأخیر شروع شد، مدیریت پالایشگاه سوم ما را مقابل درب پالایشگاه یا در کمپهای آلوده بدون غذا و آب و جای خواب مناسب نگه داشتند و اعلام کردند که از بابت سه روز تأخیر شروع اورهال، علیرغم معطلی ما در کمپ و مقابل پالایشگاه، مزدی به ما تعلق نمی‌گیرد.
ما در همه صنایع نفت با همین مشکلات مواجه هستیم. اما در پالایشگاه سوم در همه ده سال گذشته هربار با کمترین مزد در بدترین حالت با ما رفتار میکنند.
روز چهارشنبه ۲۱ شهریور در اولین روز اورهال، در اعتراض به شرایط مکان استراحتمان در پالایشگاه در زیر فِلِر و شرایط بی آبی و بی غذایی، رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه عباس جوانمردی با رفتار توهین آمیز اعلام کرد:« شرایط همینی هست که می‌بینید. هرکس نمی تواند به او تسویه حساب میدهیم» و
بعد از آن نوروزی نماینده شرکت تکاب صنعت مهر با برخورد فیزیکی و الفاظ توهین آمیز، کارگران را به محل کار فرستاد و با اعتراض ما با معرفی چند تن از همکاران به واحد حراست، آن هم بعد از چند روز معطلی بدون مزد از کار اخراج کرد..
ما ده سال است در این پالایشگاه با همین شرایط مواجه میشویم و همکاران ارکان ثالث که در این پالایشگاه مستمر اشتغال دارند و شب و روز قبل از ما در اعتراض به شرایط بد غذایی و سایر مطالباتشان در اعتصاب بودند تایید کردند که عامل همه زد و بندهای با پیمانکاران و اعتراض کارگران، ناظر اجرای پیمان، رییس تعمیرات مکانیک عباس جوانمردی است که هرچه در این سالها که کارگران به حراست و نهادهای امنیتی گزارش کرده اند متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته و واضح و مشخص است که او از بالا و به همین دلیل، مامور زد و بند با پیمانکاران و چپاول در این سِمت بیشتر از ده سال است خون کارگران را در شیشه کرده است.»
به همه کارگران اورهال اطلاع می دهیم روز کار اورهالی ۷ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان است. همه کارگران برای هر مدت باید توسط کارفرما بیمه شوند و همه قوانین کار از جمله عیدی و پاداش را به مدت کاری که می کنند باید دریافت و در قرارداد ذکر کنند. موارد ایمنی کامل نیز باید لحاظ گردد. تعداد روزهایی هم که برای طب کار و یا هر موضوع دیگری وقت کارگر تلف می شود دستمزد تعلق می گیرد. همچنین غذا، محل استراحت باید تحت استاندارد شرکت نفت باشد. اینها قوانین کمپین ۱۴-۱۴ است و باید توسط کارگران رعایت شود.
از همه کارگران می خواهیم در مورد عباس جوانمردی بی تربیت و نوروزی نماینده شرکت تکاب صنعت مهر اطلاع رسانی کامل کنند تا سندیکا با این افراد برخورد کند.

رعایت قوانین ۱۴-۱۴ باعث بهروزی و سلامت جامعه کارگری است 

ارتباط با ادمین@Sfelezkaran :

کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

Telegram (https://telegram.me/sfelezkar)

#کانال_رسمی_سندیکای_کارگران_فلزکار_مکانیک_ایران

🌹🔨🌹🔧🍃🍀🌻🌺⚙️🌸

 

۱۴۰۳ شهریور ۲۲, پنجشنبه

تشکیل گروه مصاحبه با رسانه های بین المللی فارسی زبان

👈🏽سومین فراخوان به تشکل‌ها و فعالان صنفی شجاع

تشکیل گروه مصاحبه با رسانه‌های
بین‌المللی فارسی زبان
🖍🖍🖍🖍🖍🖍

👈🏽این سومین بار است که از تشکل‌ها و فعالان صنفی درخواست می‌کنم تا یک گروه مصاحبه‌گر متشکل از معلمان و کنشگران شجاع را تشکیل دهند. هدف از این اقدام، بیان و تببین خواسته‌ها و مطالبات صنفی معلمان، هم در داخل کشور و هم در سطح بین‌المللی است.

متأسفانه، در بسیاری از رسانه‌های فارسی‌زبان، افرادی به مصاحبه دعوت می‌شوند که سابقه فعالیت در تشکل‌های صنفی و حرکت‌های مدنی داخلی را ندارند.
در همین راستا، با وجود دانش محدود روزنامه‌نگاری، آماده‌ام تا به همکارانی که مایل به شرکت در مصاحبه‌ها هستند، آموزش‌های لازم را ارائه دهم.

تاکنون، تنها یکی دو تن از کنشگران واقعی، با شجاعت اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اما این حرکت، متأسفانه به سرانجام نرسید.

👈🏽نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که گاهی بین فعالان صنفی و مدنی، برداشتی نادرست از مفهوم «هزینه و فایده» شکل می‌گیرد. همان‌طور که در اقتصاد، سرمایه‌گذاری امروز برای ثمرات آینده است، در عرصه فعالیت‌های اجتماعی نیز گاه باید هزینه‌ای پرداخت کرد تا در آینده به نتایج مورد نظر دست یافت. نمونه بارز این امر، همین کمیته مصاحبه‌گران فعالان صنفی است.

👈🏽هرگونه بازداشت یا فشار بر افرادی که در این مسیر گام برمی‌دارند، در واقع نوعی سرمایه‌گذاری در جهت آگاهی عمومی است. هر چه در این راه هزینه کنیم، فایده‌ی آن به صورت عمومی و گسترده باز خواهد گشت. اگر این مصاحبه‌ها با هدفی روشن و دقیق انجام شود، می‌تواند اعتراضات را به گفتمانی فراگیر در جامعه تبدیل کند.

بار دیگر از تشکل‌های صنفی و فعالان شجاع می‌خواهم که ضرورت روشنگری افکار عمومی را درک کنند و برای رسیدن به اهداف والای خود، هزینه‌های لازم را بپذیرند. از کسانی که آماده هستند تا در این مسیر گام بگذارند، دعوت می‌کنم تا از طریق تلگرام و واتساپ هفته‌نامه «قلم معلم» با ما تماس بگیرند. هدف ما تشکیل گروهی منسجم از مصاحبه‌گران فعال صنفی معلمان است که بتوانند در رسانه‌های فارسی‌زبان حضور پیدا کنند و با صدایی رسا، مطالبات صنفی را به گوش همه برسانند.

هفته‌نامه قلم معلم
پنجشنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

#######

۱۴۰۳ شهریور ۲۱, چهارشنبه

ساختار معیار یک حکومت آمد چیست ؟ و موانع آن کدام است ؟

۱

 ساختار معیار های یک حکومت 

کار آمد چیست ؟و موانع تشکیل یک حکومت کار آمد

چیست ؟


بخش اول  

**ساختار کلی سیستم حکومتی**


### 1. **مقدمه**


   - **تعریف سیستم حکومتی**:


   در ابتدا، باید یک تعریف کلی از سیستم حکومتی ارائه داد و هدف آن را روشن کرد. برای درک حکومت، شناخت ساختار آن ضروری است. تا زمانی که ساختار حکومت به درستی شناخته نشود، حاکمیت نیز به درستی درک نخواهد شد. هر فرد یا نهادی که قصد مقابله با حاکمیت ناکارآمد یا سرطانی را داشته باشد، نیازمند شناخت کامل سیستم و نقاط قوت و ضعف آن است. 


  ۲ - **اهمیت بررسی ساختار سیستم‌های حکومتی**:


   بررسی ساختارهای حکومتی کمک می‌کند تا درک بهتری از نحوه عملکرد و ارزیابی آن‌ها به‌دست آید و بتوان تغییرات مورد نیاز را مشخص کرد.


### 2. **انواع سیستم‌های حکومتی**



 ۴  - **دموکراسی**: ویژگی‌ها، مزایا و معایب سیستم دموکراتیک و تأثیر آن بر جامعه.

   - **پادشاهی**:

 ساختار و شیوه عملکرد حکومت‌های پادشاهی.

   - **دیکتاتوری**: ویژگی‌ها و نتایج حاصل از سیستم‌های دیکتاتوری.

   - **سوسیالیسم و کمونیسم**: شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو سیستم با سایر انواع حکومت‌ها.


 3. **اجزای اصلی یک سیستم حکومتی**


  ۴ - **قوه مقننه (قانون‌گذاری)**: وظایف و ساختار این قوه و نقش آن در وضع قوانین.


۵   - **قوه مجریه (اجرایی)**: 

ساختار و وظایف قوه مجریه، نقش رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر و عملکرد دولت.


 ۶  - **قوه قضائیه**:

 نقش قوه قضائیه در تأمین عدالت، ساختار دادگاه‌ها و نحوه انتصاب قضات.


۷-. **روابط بین قوای حکومتی**


   - **تفکیک قوا**:


 توضیح اصل تفکیک قوا و اهمیت آن در جلوگیری از فساد.

   - **تعامل و توازن قوا**: چگونگی تعامل قوای سه‌گانه و حفظ توازن میان آن‌ها.



۸-. **سازوکارهای دموکراتیک و انتخاباتی**


   - **انتخابات**: 

اهمیت انتخابات در سیستم‌های دموکراتیک، انواع انتخابات و فرآیندهای مربوط به آن.

   - **احزاب سیاسی و نقش آن‌ها**:

 اهمیت احزاب مستقل در شکل‌دهی و هدایت سیاست‌های کشور.



۹. **تقسیمات اداری در سیستم‌های حکومتی**


   - **حکومت مرکزی و محلی**: 


تفاوت‌ها و نحوه تعامل میان حکومت مرکزی و نهادهای محلی.


   - **فدرالیسم**:

 بررسی ویژگی‌ها و مزایای سیستم فدرال.


   - **تمرکزگرایی و عدم تمرکز**: 


مزایا و معایب هر دو رویکرد.


۱۰. **مکانیزم‌های نظارتی و توازن قوا**


   - **نظارت و توازن (Checks and Balances)**:


 چگونگی کنترل و نظارت هر قوه بر قوای دیگر.

   - **مکانیزم‌های دموکراتیک**:


 انتخابات، همه‌پرسی و مشارکت عمومی.


۱۱. **چالش‌ها و آینده سیستم‌های حکومتی**


   - **چالش‌های معاصر**: 


بررسی چالش‌های پیش‌روی حکومت‌ها در دنیای امروز، از جمله فساد، دیکتاتوری‌های مدرن و تأثیر فناوری.

   - **آینده سیستم‌های حکومتی**:


 پیش‌بینی تغییرات ممکن در ساختارهای حکومتی و چگونگی مواجهه با چالش‌های حاکمیتی.


جمع بندی 


به استناد نظرات برخی جامعه‌شناسان سیاسی، معیارهای مذکور می‌توانند شاخصی برای ارزیابی ساختار حکومت‌ها باشند. پرسش اساسی این است که آیا حاکمیت فعلی بر اساس این معیارها عمل می‌کند یا خیر؟ اگر تغییراتی لازم باشد، این معیارها باید مبنای عمل قرار گیرند. تا زمانی که تغییرات اساسی بر مبنای این اصول علمی اعمال نشود، تغییر چشمگیری در حاکمیت کنونی رخ نخواهد داد.


در وضعیت کنونی، با توجه به اینکه تمام اختیارات سه قوه تحت کنترل ولی‌فقیه است، نظام حاکم به یک پادشاهی مبتنی بر ولایت فقیه تبدیل شده است. برای تغییر چنین سیستمی، نیاز به اراده و فداکاری میلیون‌ها نفر وجود دارد. 


تجربه تاریخی نشان داده است که مدیریت اجرایی تغییرات ساختاری در جریان حرکت‌های اجتماعی و جنبش‌ها شکل می‌گیرد. در این مسیر، اولویت باید به تشکیل شورای  مدیریت اجرایی  تشکل ها برای گذار از نظام کنونی اختصاص یابد.


این شورا بهتر است به جای تکیه بر افراد، بر تشکل‌ها بنا شود. در صورتی که یکی از اعضای تشکل با مشکلی مواجه شد، نفر بعدی از همان تشکل می‌تواند به سرعت جایگزین شود.


تجربه موفقیت‌آمیز شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران  نمونه‌ای از این نوع ساختار است .

که بیش از ۲۲ سال در مقابل حاکمیت مقاومت کرده است. دلیل این پایداری، عدم وابستگی شورا به افراد و اتکا به تشکل‌هاست.


در طول این مدت، حاکمیت

 بیش از ۵۰۰۰ پرونده علیه اعضای تشکل‌های صنفی این شورا تشکیل داده و بسیاری از آنها را به زندان انداخته است، اما شورای هماهنگی فرهنگیان همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. با وجود فشارهای سنگین از سوی حاکمیت، این جریان فعال باقی مانده است.


بخش دوم :


موانع یک حکومت کار آمد 

چیست ؟



موانع ساختار یک سیستم حکومتی چیست ؟


موانع یک سیستم، به عواملی گفته می‌شود که مانع عملکرد بهینه و مؤثر یک سیستم می‌شوند. این موانع می‌توانند در هر نوع سیستمی، از جمله سیستم‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، یا فنی وجود داشته باشند. در زیر به توضیح چند نوع از این موانع می‌پردازم:


### 1. **موانع ساختاری**

   - **پیچیدگی بیش از حد:**


 هنگامی که ساختار یک سیستم بیش از حد پیچیده باشد، درک و مدیریت آن دشوار می‌شود. این می‌تواند منجر به ناکارآمدی و کاهش کارایی شود.


  ۲ - **عدم هماهنگی اجزاء:** 


زمانی که بخش‌های مختلف سیستم به خوبی با یکدیگر هماهنگ نباشند، عملکرد کلی سیستم تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این می‌تواند به ایجاد تداخل و ناکارآمدی منجر شود.


 ۳  - **سلسله مراتب غیرمؤثر:**


 در سیستم‌هایی که دارای ساختار سلسله مراتبی هستند، 

اگر این سلسله مراتب به درستی طراحی نشده باشد، ممکن است باعث کندی در تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌ها شود.


۴- **موانع انسانی**

   - **مقاومت در برابر تغییر:** 


افراد ممکن است در برابر تغییرات جدید در سیستم مقاومت کنند، که این مقاومت می‌تواند به عنوان یک مانع برای تطبیق سیستم با شرایط جدید عمل کند.


  ۷- - **کمبود مهارت و آموزش:** 


اگر افراد درگیر در سیستم آموزش‌های لازم را ندیده باشند یا فاقد مهارت‌های کافی باشند، عملکرد سیستم دچار مشکل می‌شود.


  ۸ - **منافع متعارض:** 


در برخی موارد، منافع شخصی یا گروهی افراد می‌تواند با اهداف کلی سیستم در تضاد باشد، که این تضاد ممکن است باعث ایجاد موانع در عملکرد سیستم شود.


۹- **موانع فنی**

   - **فناوری ناکارآمد:** 


استفاده از فناوری‌های قدیمی یا ناکارآمد می‌تواند به کاهش کارایی سیستم منجر شود. به‌روزرسانی‌ها و نوآوری‌های فنی می‌توانند این مانع را برطرف کنند.

  ۱۰ - **خرابی‌ها و اختلالات:** 


مشکلات فنی مانند خرابی تجهیزات یا اختلالات در نرم‌افزار می‌توانند عملکرد سیستم را مختل کنند.


 ۱۱  - **یکپارچه‌سازی نادرست:**


 عدم یکپارچه‌سازی مؤثر میان اجزاء فنی سیستم می‌تواند منجر به ایجاد تداخل و کاهش بهره‌وری شود.


۱۲- **موانع محیطی**

   - **محدودیت‌های منابع:** 


کمبود منابع مالی، انسانی، یا فیزیکی می‌تواند مانعی جدی برای رشد و توسعه سیستم باشد.



 ۱۳  - **تغییرات خارجی:**


 عوامل محیطی مانند تغییرات قوانین، شرایط اقتصادی، یا بلایای طبیعی می‌توانند به سیستم آسیب برسانند یا آن را با چالش‌های جدید مواجه کنند.


   - **رقابت و فشار بازار:**


 در سیستم‌های اقتصادی، رقابت شدید و فشارهای بازار می‌توانند به عنوان موانعی برای موفقیت سیستم عمل کنند.


۱۴- **موانع ارتباطی**

   - **نقص در انتقال 


اطلاعات:** 


عدم انتقال صحیح و به‌موقع اطلاعات در سیستم می‌تواند باعث سوءتفاهم‌ها و اشتباهات شود.


 ۱۵  - **عدم شفافیت:** 


وقتی اطلاعات به طور شفاف و دقیق در سیستم به اشتراک گذاشته نشود، تصمیم‌گیری‌های نادرست و ناکارآمدی رخ می‌دهد.


 ۱۶  - **سوءتفاهم‌های فرهنگی:** 


در سیستم‌هایی که از افراد یا گروه‌های مختلف فرهنگی تشکیل شده‌اند، تفاوت‌های فرهنگی می‌توانند باعث سوءتفاهم و کاهش هماهنگی شوند.


۱۷-. **موانع قانونی و مقرراتی**

   - **قوانین محدودکننده:** 



برخی قوانین و مقررات می‌توانند انعطاف‌پذیری سیستم را محدود کنند و مانع نوآوری شوند.


  ۱۸ - **بوروکراسی:**


 ساختارهای بوروکراتیک پیچیده می‌توانند روندهای تصمیم‌گیری را کند کرده و اجرای مؤثر سیاست‌ها را به تأخیر بیندازند.


  ۱۹ - **مقررات متعارض:** 


زمانی که قوانین یا مقررات مختلف با یکدیگر در تضاد باشند، این امر می‌تواند باعث سردرگمی و کاهش کارایی سیستم شود.


این موانع می‌توانند عملکرد یک سیستم را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهند و برای غلبه بر آن‌ها نیاز به تحلیل دقیق، برنامه‌ریزی مناسب، و اجرای استراتژی‌های مؤثر است.


هفته نامه قلم معلم 


چهارشنبه

۲۱  شهریور   ۱۴۰۳


https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem


دوشنبه های تلویزیونی و دوشنبه‌ها پدر جامعه شناسی ایران

۱۲۸- دوشنبه های تلویزیونی و دوشنبه ی وداع با پدر جامعه شناسی ایران

روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ۷۰ پسرهایم با علاقه ی بسیار داشتند سریال « چوبین» از کشور ژاپن را از تلویزیون نگاه می کردند. این « انیمیشن از مهر سال پیش روزهای دوشنبه از شبکه اول تلویزیون که حالا اسمش « سیما» شده بود پخش می شد.
    وقتی از آشپزخانه به اتاقی که پسرها تلویزیون نگاه می کردند آمدم پسر بزرگم با هیجان گفت:« مامان دیگه کارتون« دور دنیا در ۸۰ روز» تموم شد.  آخرین قسمت شو هفته گذشته دیدیم. حیف شد چون این کارتون یکی از کارتون های مورد علاقه ی من بود. من تا حالا اسم کشورهای زیادی رو از این سریال یاد گرفتم.»

پسر کوچکم هم وارد بحث شد و به برادرش گفت:« چرا سریال  کارتونی میتو کومون را که جمعه صبح می بینیم رونمیگی؟» پسر بزرگم خندید و گفت :«اسم  سریال، سفرهای کومون است.» و در تایید حرف او و برای توضیح به من گفت:« این سریال مربوط به سفرهای میتو کومون مامور مخصوص امپراطور ژاپنه  که با حاکمان فاسد شهرها مبارزه می کنه و در پایان هر قسمت میتو کومون علامت مخصوص امپراطور را به افراد فاسد نشون می ده و خودشو معرفی می کنه.» 

من این سریال کارتونی را فقط در تابستان که دانشگاه نمی رفتم توانستم همراه با پسرانم ببینم. 


دوشنبه ۹ اردیبهشت ۷۰ دکتر غلامحسین صدیقی «پدر علم جامعه شناسی در ایران» درگذشت.
دکتر صدیقی ( متولد ۱۲ آذر ۱۲۸۴)، استاد دانشگاه تهران و در فاصله‌ی سالهای ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۲ وزیر پست و تلگراف و تلفن ( در دولت اول) و وزیر کشور(در دولت دوم) دکتر محمد مصدق و عضو هیئت امنای بنیاد فرهنگ ایران بود. او از آورندگان دانش جامعه شناسی به ایران بود. او درجه دکترای خود را از دانشگاه پاریس دریافت کرد. در سال ۱۳۱۷ به ایران بازگشت و دانشیار دانشگاه تهران شد. در سال ۱۳۲۲ به رتبه استادی ارتقاء یافت. در سال ۲۳ مدیرکل دبیرخانه دانشگاه تهران شد.

در مهر ماه ۲۴ به عضویت هیئتی انتخاب شد و در کنفرانس تاسیس سازمان تربیتی -علمی - فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در لندن شرکت کرد.
در اسفند ۲۵ از سوی دانشگاه تهران در رأس هیئتی به کنفرانس ملت های آسیایی به هند رفت. 
مهم ترین خدمت علمی و فرهنگی او تاسیس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در دانشگاه تهران در سال ۱۳۲۷ بود که بعدها در سال ۵۱ به دانشکده‌ی علوم اجتماعی تبدیل شد. در آبان ۲۷ به ریاست هیئت نمایندگی ایران در سومین کنفرانس عمومی یونسکو در بیروت منصوب شد.

دکتر صدیقی پس از ۲۸ مرداد ۳۲ مدتی زندانی شد. پس از آزادی از زندان به پیشنهاد و حمایت دکتر اقبال رئیس دانشگاه تهران و حمایت دکتر احسان نراقی مسئولیت تاسیس موسسه مطالعات اجتماعی را پذیرفت. او در سال ۵۲ بازنشسته شد ولی تا سال ۵۸ به تدریس در دانشکده علوم اجتماعی ادامه داد. 

در روزهای انقلاب شاه به او پیشنهاد نخست وزیری داد. دکتر صدیقی از شاه خواست تا از سلطنت کناره بگیرد و قدرت خود را به شورای سلطنت واگذار کند. شاه قبول نکرد و صدیفی نیز نخست وزیری را نپذیرفت.

پس از پیروزی انقلاب مهندس بازرگان از دکتر صدیقی برای شرکت در دولت موقت دعوت کرد ولی او نپذیرفت.
دکتر صدیقی در روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۷۰ در تهران و در سن ۸۶ سالگی درگذشت.
 او بزرگترین کاستی ملت را چنین ترسیم کرد:« بزرگترین عیب ما بی انصافی است. بی انصافی در داوری درباره‌ی دیگران» و در جای دیگری وشت:« جامعه‌ای شایسته ی بقاست که در آن انسان ارجمند و عزیز و گرامی باشد.»

وی در بحبوحه ی انقلاب در مورد وضعیت آینده ایران با بازگشت خمینی چنین گفته بود:« روزی خواهد آمد که شما در عرصه بین‌المللی از آوردن نام ایران و ایرانی خجل و شرمسار باشید.
روز ۱۲ آذر به نام « روز علوم اجتماعی و دکتر صدیقی » نامگذاری شده است. در سال ۱۳۷۲ به افتخار او یادنامه ای با عنوان « همه هستی ام نثار ایران » توسط پرویز ورجاوند منتشر شد.

افسوس که این همه «نوش دارو پس از مرگ سهراب» بود.!!

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ شهریور ۱۹, دوشنبه

پیشنهاد برای اعتصاب سراسری

👈برای اعتصاب سراسری پیشنهاد می‌شود

👈۱- فعالان پرستاری، کارگران، معلمان، دانشجویان و دیگر اقشار در فضاهای مجازی قابل اعتماد به گفت‌وگو پرداخته و موانع موجود را برطرف کنند تا به همبستگی مورد نظر دست یابند.
به نظر من حتی اگر ۱۰۰ نفر نیز زندانی شوند، ادامه دادن این مسیر یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است.
مهم‌ترین نکته در ایجاد همبستگی، ارتباط مؤثر میان اقشار مختلف است؛ تا زمانی که این ارتباط به‌خوبی شکل نگیرد، دستیابی به همبستگی زمان‌بر خواهد بود.

👈۲-برای آماده‌سازی و بستر‌سازی اعتصاب سراسری، پیشنهاد می‌شود که در ابتدا یک روز در هفته به اعتصاب اختصاص داده شود. این پیشنهاد پیش‌تر نیز مطرح شده است. اگر در جریان اعتصاب، برخی از رهبران آن مانند پرستاران دستگیر شدند، اعتصاب نباید متوقف شود.

👈۳-صندوق اعتصاب، چه به صورت علنی و چه به شکل مخفی، باید تشکیل شود. پیشنهاد من ایجاد صندوق اعتصاب به صورت علنی است. برای جلوگیری از بلوکه شدن منابع، صندوق می‌تواند در قالب ارز دیجیتال تشکیل شود.

در ارز دیجیتال، فرستنده و گیرنده پول قابل شناسایی نیستند. به عنوان نمونه، هکرهایی که بانک‌های ایران را هک کرده بودند، از حکومت درخواست کرده بودند که ۳ میلیون دلار بیت‌کوین به حسابشان واریز شود، چرا که این پول به نام فرد خاصی قابل تشخیص نیست و از طریق دو کد انتقال می‌یابد.

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem

.
https://www.instagram.com/p/C_tiQYpKcga/?igsh=MTRocnR6cjRtcGpsYg==

۱۴۰۳ شهریور ۱۸, یکشنبه

تبدیل شدن به قدرت بزرگ جهانی

https://x.com/khaksari902/status/1832797668910760383?t=eFgEDXRvP6xPx_9Vmad0zw&s=08


برای تبدیل یک کشور به قدرتی بزرگ، برخی از کارشناسان به موارد زیر اشاره می‌کنند:
1. اقتصاد پیشرفته
2. تکنولوژی پیشرفته
3. تعامل با جهان بر اساس اصل استقلال 
4. رسانه‌های پویا و آزاد  5. قدرت نسبی نظامی 
این موارد به عنوان عوامل کلیدی در مسیر دستیابی به جایگاه قدرتمند  برسد

بیانیه مشترک برخی تشکل های کارگری به مناسبت سالگرد مهسا

بیانیه ی مشترک  بمناسبت دومین سالگرد طلوع انقلاب زن، زندگی، آزادی

دوسال از قتل حکومتی  #مهسا ژینا امینی و فوران انقلاب زن زندگی آزادی میگذرد. انقلابی اجتماعی که برآیند مبارزات طولانی ، ناشی از مصائب و هزینه های سنگین سیاسی اقتصادی و تجربیات بیش از چهل سال  انقلاب به فرجام نرسیده 1357 است که در قامتی نوین متاثر از شرایط امروز و نسل پرورش یافته در جهان کنونی با اعلام اینکه: "دیگه تمومه ماجرا" عروج کرد و آزادى خواهى ، معیشت توام با رفاه عمومی، برابرى طلبى ، مدرنیسم و سکولاريسم را به صف کشید.

بدینگونه  انقلاب نوین انسانی، انقلاب زن زندگی آزادی سر بلند کرد. انقلابی که به عنوان تبلور  آزادی، رفاه و مدرنیسم در تمام دنیا برسمیت شناخته شد و مورد حمایت قرار گرفت.

تقابل اجتناب ناپذیر اکثریت مردم با حکومت از سالها قبل بر سر بدتر شدن شرایط سخت زندگی در جریان بوده و چنانکه می‌بینیم در طی دوسال گذشته، خیابان به عنوان مظهر وجودی انقلاب همواره در تسخیر معترضان بوده است.
دادخواهان ، بازنشستگان ، کارگران ،معلمان ، پرستاران ، دانشجویان، مالباختگان و  زنان شجاعی که از خاکریز فتح شده حجاب قدمی به عقب بر نداشتند ،خیابانها را به عرصه نبرد تبدیل کرده اند.

دادخواهان با گرامیداشت یاد عزیزانشان که نمادهای انقلاب هستند، پیام ادامه راه آنها تا رسیدن به آزادی و عدالت را میدهند.

بازنشستگان با تجمعات مداوم هفتگی به بلندگوی مطالبات جامعه بدل شده اند و هر روز گسترده تر و در شهرهای بیشتر ندای نه به شرایط موجود شده اند.

کارگران در بیشتر مراکز کاری از جمله کارگران پروژه ای و ارکان ثالث تا کارکنان رسمی نفت و واگن پارس با گسترش اعتراضات و اعتصاباتشان انقلاب را قوام بخشیده اند و شاهد راهپبمایی ها و اعتصابات پرشور به همراه خانواده های کارگری هستیم.

در آستانه دومین سالگرد انقلاب مهسا، پرستاران و کادر بهداشت و درمان  با همبستگی بینظیری با اعتصاب و اعتراض و تجمع ،با فریاد زدن درد مشترک، اتحادی سراسری و بیسابقه در تاریخ جنبش های معیشتی را به نمایش گذاشتند .

امروز ما با یک جنبش قوی بر سر معیشت، آزادی و برابری در سطح جامعه روبرو هستیم.
انقلابی که با شعار  #_زن_زندگی_آزادی سر بلند کرد و با #منشور_خواستهای_حداقلی_بیست_تشکل کارگری- اجتماعی و پرچم #میثاق_تشکلها در اول ماه مه افق پیروزی را ترسیم کرد، با  گامهایی استوار تری به جلو گام بر میدارد.

گرچه خیزش گسترده مردمی در این دو سال با فجیع ترین اشکال سرکوب حکومتی روبرو و تمام قدرت پلیسی و نظامی و امنیتی و زندان و اعدام برای عقب راندن فضای انقلابی به کار گرفته شد و بطور نسبی از التهاب و شتاب اولیه اش کاسته شد، ولی این رویکرد هرگز نتیجه نداد و به جرئت می‌توان ادعا کرد که قویترین جنبش علیه شکنجه و اعدام در همین شرایط سرکوب  شکل گرفت  که قوام آنرا  در " سه‌شنبه‌های  نه به اعدام" در زندانها و حمایت مردم از این جنبش مترقی شاهدیم.
نتیجه  اینکه جامعه معترض نه تنها مرعوب نشده بلکه با فشرده تر شدن فنر خشم و نفرت اکثریت ، زمینه ی به سرانجام رساندن انقلاب ناتمام زن، زندگی،آزادی با قدرتی مهیب تر از دو سال قبل مهیا گردیده است.
ما مردم به جان آمده، میدانیم که راهی جز ادامه متحدانه و گسترده انقلاب زن زندگی آزادی پیش روی خود نداریم.

اینک در دومین سالگرد انقلاب نوین زنانه تاریخ، ما معلمان ، ما کارگران پرستاران و بازنشستگان، ما زنان و دادخواهان، ما جوانان آزادیخواه و ما مردمی  که از فقر و فساد و گرانی و ظلم و تبعیض حاکمان به جان آمده ایم، با ادامه اعتراضات، تجمعات و اعتصاباتمان و فریاد دوباره  "اتحاد ،اتحاد، علیه فقر و فساد" با گرامیداشت قدرتمند و پر شور سالگرد آغاز انقلاب، یکصدا با هم برای  برچیدن مناسبات نابرابر ، پایان دادن به بیحقوقی زن و بردگی مزدی، و بازگرداندن اختیار به انسان هم پیمان میشویم.

زنده باد #انقلاب_زن_زندگی_آزادی

#ایستاده‌ایم_تا_پایان

امضاء ها :

-انجمن برق و فلز کرمانشاه

-چالش صنفی معلمان ایران

-شورای بازنشستگان ایران

-شورای سازماندهی اعتراضات
کارگران پیمانی نفت

-شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیررسمی نفت(ارکان ثالث)

-شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران

-کانون‌گفتگوی بازنشستگان تامین اجتماعی

-ندای زنان ایران

-نهاد دادخواهان


شهریور۱۴۰۳


@Shbazneshasteganir

۱۴۰۳ شهریور ۱۷, شنبه

بیمه خدمات در مانی باز نشستگان

فایل صوتی : محمد خاکساری در
           کلاب هاوس  معلم ایرانی

موضوعات :
۱- بیمه درمانی بازنشستگان
۲-  معیار یک بیمه درمانی کار آمد چیست؟
۳- موانع اجرای یک بیمه کار آمد چیست ؟

        یکشنبه
   ۱۸        شهریور    ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

مهندسی ۱۷ شهریور ۵۷توسط سلطنت طلبان

👈مهندسی ۱۷ شهریور  ۵۷ توسط سلطنت طلبان 

👈سلطنت طلبان با اخبار غیر واقعی ‌۱۷ شهریور ۵۷ مهندسی کند. در صورتی که مدارک و مستندات 
آن در روزنامه داخلی و خارجی موجود است 
دلیل نمی شود . که حاکمیت سرطانی جنایت می کند 
ما کشتار شاه در تاریخ ۱۷ شهریور را فراموش کنیم.
هر حکومتی افراد غیر نظامی را بکشد 
جنایتکار جنگی است 

👈در صبح روز ۱۷ شهریور، نیروهای نظامی به دستور حکومت به سمت معترضان شلیک کردند. این واقعه به کشته شدن ، در مورد کشته ها اختلاف نظر است 
این روز را "جمعه سیاه "نامیدند.

👈جمعه سیاه از آن جهت اهمیت دارد که پس از این واقعه، مخالفت‌ها و اعتراضات مردمی با شدت و گستردگی بیشتری ادامه یافت و سبب شکل‌گیری مراحل نهایی انقلاب شد.

👈ما از تاریخ درس می گیریم و تجربه می گیریم .

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/C_n74g4q7SR/?igsh=Z3g3ZGRjdDdpdzRr

پاسخ پرسش چرا اکثریت مردم بر اقلیت حاکمیت غلبه نمی کند ؟

پاسخ پرسش
چرا اکثریت مردم بر اقلیت حاکمیت غلبه
نمی کند ؟
🖍🖍🖍🖍🖍🖍

استاد ازاین ۷۵میلیون ناراضی ازحکومت  ۵۰درصدشان   حالت سکوت به خود گرفته  ودرفکرمنافع  شخصی اند تاجمعی وروحیه ایثارگری هم ندارن  و۵۰درصد دیگه  هم  لیدرویارهبری برای  گسترش تجمعات  ندارند ودراین سال های اخیر شکنجه  وسرکوب حکومت  ترس دردل  معترضان  انداخته
ازطرفی جامعه بین المللی هم   ازآزادی  خواهان  کمتر حمایت می کند چون کشورهای منفعت طلب  عضوآن بوده واحتمال اینکه ازحکومت ها باج بگیرند برای بقا زیاده !
    
   ‌شنبه
    ۱۷       شهریور     ۱۴۰۳

کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

سئوال از مخاطبان چرا حاکمیت ادامه دارد ؟

https://x.com/khaksari902/status/1832414563695837287?t=EYUK35CcItFst1oEIXZL6Q&s=08



#######
سوال از مخاطبان:به نظر شما چرا با وجود حدود ۷۵میلیون مخالف،همچنان حکومت ناعادلانه ادامه دارد؟
لطفاً پاسخ خود را به تلگرام یا واتساپ هفته‌نامه قلم معلم ارسال کنیدپاسخ‌ها با نام یا بدون نام منتشرخواهند شد.شماره واتساپ وتلگرام:
00989121090293
نظر سنجی هفته‌نامه "قلم معلم"

۱۲۷-بهار دوگانه نوروز -رمضام و ترور در پاریس

۱۲۷- بهار دوگانه: نوروز، رمضان و ترور در پاریس

فروردین سال ۷۰ در حالی فرا می رسید که ماه رمضان سه روز زودتر مهمان خانه های ما مردم شده بود. با وجودی که دوست داشتیم بچه ها را با قطار به اهواز ببریم اما به دلیل ماه رمضان و روزه بودن اقوام در اهواز از سفر منصرف شدیم. 

برای بچه ها لباس نو خریدیم و مقداری آجیل و شیرینی تهیه کردیم. یک ظرف سبزه آماده و یک تنگ ماهی قرمز هم خریدم تا سنت نوروز را محترم بدارم و آن را به بچه ها بیاموزم .
چون هنگام صبح سال تحویل می شد  بچه ها را زود تر بیدار کردم و همگی دور سفره ی هفت سین نشستیم.
 
ساعت ۶/۳۲ روز پنجشنبه اول فروردین ۷۰ سال تحویل شد. این روز، چهارمین روز ماه رمضان بود. به بچه ها از لای قرآن اسکناس بیست تومانی عیدی دادیم و تشویقشان کردیم تا آن را در قلک هایشان بگذارند.!

خامنه ای در پیام نوروز نامی از عید و تبریک به مردم نبرد ولی از کمک مردم به زلزله زدگان شمال ایران سخن گفت.

در این سال من با استفاده از تجربه ی سال قبل مثل سایر کارکنان اداری برای روزهای مابین تعطیلات رسمی مرخصی گرفتم و تا پایان عید نوروز همراه با اعضای خانواده به گردش در شهر یا رفتن به کوه، سینما و دیدن فیلم از تلویزیون گذراندیم. روز سیزده به در بچه ها را به پارک بردیم. 

در شب های قدر و ضربت خوردن حضرت علی از ۱۴ فروردین تا ۲۸ فروردین که عید فطر بود فضای غم و اندوه در تلویزیون و مساجد حاکم بود.

۲۹ فروردین  ۷۰ دکترعبدالرحمن برومند متولد۱۳۰۶اصفهان، رئیس هیئت اجرایی « نهضت مقاومت ملی ایران» در پاریس با ضربات کارد  به قتل رسید. 

عبدالرحمن برومند پس از تحصیلات دبیرستان، در دانشگاه تهران حقوق خواند و سپس به سوئیس رفت و دکترای حقوق را در سال ۳۵ از دانشگاه ژنو گرفت. او از رهروان دکتر محمد مصدق بود و پس از بازگشت از اروپا به صف یاران او در جبهه ملی ایران پیوست.

در سال ۳۹ دو بار از سوی جبهه ملی نامزد نمایندگی مجلس شورای ملی از اصفهان شد اما هربار از انتخاب او جلوگیری شد.! بار دوم پس از سخنرانی در جمع چند هزارنفری مردم و علیه انتخابات فرمایشی، ساواک او را شبانه بازداشت کرد و روانه تهران نمود.برومند به ناچار ساکن تهران شد و به وکالت دادگستری پرداخت.

اختناق حاکم در سال ۴۲ باعث شد که عملاً نتواند فعالیت سیاسی کند.

اواخر سال ۵۶ جبهه ملی به فعالیت و تجدید سازمان پرداخت و برومند به عضویت شورای مرکزی برگزیده شد.
 شاپور بختیار در مراسم یادبود او در ۷ اردیبهشت گفت:« من او را از ۴۰ سال پیش که آغاز آشنایی ما بود تا ساعتی پیش از مرگش، در ایمان و اعتقادش به دمکراسی و حاکمیت ملی، ثابت قدم دیدم.

برومند مقاومت بختیار را در مقابل خمینی و حکومت مذهبی تایید و حمایت کرد.

خانواده برومند مالک مزرعه ای در سی
کیلومتری شمال غربی اصفهان بود که شاهین شهر بعدها در این اراضی ساخته شد. او در مصاحبه ای گفت:« پدرم از ملاکین بزرگ اصفهان بود و من علاوه بر وکالت در کارهای صنعتی سرمایه گذاری و فعالیت می کردم. در شرکتی هم که با برادرانم داشتیم یک پروژه چهل هزار واحد مسکونی بود ولی تا پنجهزارتای آن را ساختیم که به انقلاب برخورد و کلیه اموال ما مصادره شد.!!

برومند در بهمن ۵۷ به پاریس رفت تا مقدمات ملاقات بختیار و خمینی را فراهم کند. این ملاقات صورت نگرفت چون خمینی آن را مشروط به استعفای بختیار از نخست وزیری کرد.
برومند هنگام سقوط دولت بختیار در پاریس بود و ماندگار شد. 
یک سال پس از ورود بختیار به پاریس نهضت مقاومت ملی ایران تاسیس شد.

ترور عبدالرحمن برومند رئیس هیئت اجرایی « نهضت مقاومت ملی ایران » از نخستین اقدامات جمهوری اسلامی برای حذف مخالفان خارج از کشور، در زمان ریاست جمهوری رفسنجانی بود.!!

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

 

۱۴۰۳ شهریور ۱۶, جمعه

رابطه توسعه با تعامل خارج

https://x.com/khaksari902/status/1832135146067448173?t=FQyZvJF3nX6X4yu2fjG9Zg&s=08


هیچ کشوری نیست که پیشرفته باشد با نظم‌ دنیا مخالف باشد هرکشوری ضمن استقلال در تصمیم گیری با همه کشور ها تعامل داشته باشد این قاعده  است شعار نیست تا زمانی که تحریم ها باشد ما توسعه ای نخواهیم داشت هم وطن با این ساختار امکان توسعه نیست حرف من نیست اکثر کارشناسان است

در مقابل ظلم سکوت یا اعتراض

فایل صوتی :  محمد خاکساری
در کلاب هاوس

موضوعات :
۱- در مقابل حاکمیت سکوت یا اعتراض
۲-  چگونه می توانیم سرکوب کاهش دهیم ؟
۳- آسیب شناسی جنبش ها از سال
۸۸ تا ۱۴۰۳
     شنبه
یکم اردیبهشت  ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

۱۴۰۳ شهریور ۱۵, پنجشنبه

گزینش تربیت معلم و کنکور

فایل صوتی : محمد خاکساری
‌اتاق کلاب هاوس فرهنگیان ایران

موضوعات :
۱- گزینش تربیت معلم و کنکور
۲- معیار یک گزینش علمی چیست ؟
۳- اگر معیار های گزینش
علمی انجام نشود چه آسیب هایی دارد؟
     ‌ پنجشنبه
    ۱۵        شهریور     ۱۴۰۳
        
https://t.me/khaksari1sokhanrani

۱۴۰۳ شهریور ۱۴, چهارشنبه

برای پایین آمدن حکومت ۳ میلیون آدم پای کار

برای پایین کشیدن حاکمیت سرطانی، به ۳ میلیون نفر انسان فداکار نیاز داریم.
🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍


بر اساس نظریه چنووت، استاد علوم سیاسی دانشگاه هاروارد، که با بررسی صدها کارزار در سده اخیر ارائه شده است، اگر تعداد شرکت‌کنندگان یک جنبش به ۳.۵ درصد از جمعیت کل برسد، هرگز در ایجاد تغییر شکست نخورده است. ما به حدود ۳ میلیون نفر نیاز داریم؛ و آنگاه کار تمام است. این ۳ میلیون نفر همچون سیلی خروشان به پیش خواهند رفت، و هیچ نیروی نظامی یا مسلحی توان مقابله با این جمعیت عظیم را نخواهد داشت.

👈🏽همان‌طور که در بنگلادش، سریلانکا و دیگر کشورها مشاهده شد، رهبران جنبش در میان حرکت مردمی پدیدار می‌شوند؛ نگران نباشید.

مرگ یک بار، شیون یک بار.

#اعتصاب_سراسری

کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

۱۴۰۳ شهریور ۱۳, سه‌شنبه

۱۲۶- روبرو شدن با "زورو"در کلاس درس

 ۱۲۶- روبرو شدن با « زورو» در کلاس درس

در اواسط اسفند ۶۹ اتفاق عجیبی افتاد که خیلی موجب حیرت و عبرت من شد. این اتفاق دیدن نامه ی نماینده شهر اهواز در مجلس شورای اسلامی بود.!

موضوع از این قرار بود که یک مربی تربیتی از شهر اهواز به این نماینده مراجعه کرده و از امور تربیتی آن شهر شکایت کرده بود. دلیل شکایت این مربی تربیتی، عزل وی از سمت مربی تربیتی و فرستادن او به رده ی «آموزشی» و سمت « معلمی» بود.!!

نامه ی مذکور چند پیوست داشت. به این صورت که نماینده مجلس به معاون پرورشی وزارتخانه نامه ای فرستاده بود و شکایت نامه مربی تربیتی را مطرح کرده و خواهان پاسخ بود.!
 معاون پرورشی وزارتخانه با ارسال نامه ی نماینده مجلس و مربی تربیتی به اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از آنان توضیح خواسته بود.

اداره کل آموزش و پرورش خوزستان هم از معاونت  پرورشی استان پاسخ خواسته بود.! معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان چنین پاسخ داده بود.:
خواهر… از بدو تاسیس امور تربیتی با سمت « مربی پرورشی» در مدارس این شهر حضور داشته است ولی هر سال مدیران مدارس او را به دلیل « دافعه ی شدید» و « نداشتن جاذبه» در اختیار اداره معاونت پرورشی قرار داده اند.!!

 لذا او را به عنوان « معلم» به قسمت «آموزشی» منتقل کرده ایم.!!

با خواندن عبارت های « دافعه ی شدید» و « نداشتن جاذبه» در ذهن من جرقه ای زده شد و به یاد خانم... افتادم. دوباره به نام خانم مربی تربیتی مورد نظر نگاه کردم. حدس من درست بود.!! 
این « مربی تربیتی» همان دختر خانم مجرد ۳۰ ، ۳۵ ساله ای بود که وقتی من در مدرسه ی راهنمایی تحصیلی مهشاد شیرازی شهر اهواز درس می دادم، مربی این مدرسه بود.!!

آن سال روز معلم در ماه رمضان بود و وقتی من وارد کلاس شدم دانش آموزان همزمان با برپا دادن، تخم مرغ هایی را به سقف کلاس پرتاب کردند و از میان آنها کاغذ های رنگی بیرون ریخت. بچه ها دست زدند و روز معلم را به من تبریک گفتند.یک کیک هم روی میز گذاشتند. من گفتم :« به احترام ماه رمضان این کیک را زنگ تفریح به تعداد بچه ها قسمت کرده و در یک کیسه فریزر بگذارید و به آنها بدهید تا به خانه ببرند.»

در همین هنگام درب آهنی کلاس با شدت باز شد. به طوری که به دیوار کلاس برخورد کرد و دوباره تا نیمه بسته شد.!!
همین خانم مربی با چادر مشکی وارد شد و گفت:« به به . می بینم که هنوز آثار «طاغوت» در اینجا وجود دارد.» بعد به میز و کیک روی آن اشاره کرد و گفت :« روزه خواری هم که می کنید.!»

هنوز چادر کثیف او را به خاطر دارم.  جای انگشتان چربش  قسمت سر، صورت و میانه چادر را براق کرده بود. او این چادر را از قسمت جلو تا کمر دوخته بود و در دو طرف چادر، جایی برای خروج دست به وجود آورده بود و دستان خود را ناگهان از سوراخ های دوطرف چادر بیرون می آورد.!!

خوب به یاد دارم که دانش آموزان او را « زورو» می نامیدند.!!
  
من در زنگ تفریح جریان را برای همکاران و بعد هم برای مدیر بازگو کردم. همه به شدت از رفتار نامناسب او ناراحت بودند. روز بعد خانم مدیر به من گفت:« این خانم گزارش شما را به امور تربیتی داده و آنها شما را خواسته اند.» بعد با عصبانیت گفت:« خودم هم فردا نزد رئیس اداره می روم و می گویم یا جای من در این مدرسه است یا جای این خانم.»!!

جای تاسف بود که این خانم یا همان« زورو» را با چنین سابقه ای به عنوان «معلم » به کلاس درس فرستاده بودند.!! 

   در گزینش معلمان باید ابتدا از سلامت شخصیت معلم مطمئن شد و هنگام تربیتشان باید موضوعات روانشناسی تدریس شود. در غیر این صورت به قول «یونگ» (روانشناس) معلم عقده ها و مشکلات خود را به کلاس درس می آورد و این عقده ها را بر دانش آموزان فرافکنی می کند. کودکان منعکس کننده مشکلات روانی والدین و معلمان خود هستند.

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

چشم انداز وزیر آموزش وپرورش وزیر آموزش و پرورش پزشکیان و انتصابات

فایل صوتی : محمد خاکساری در
کلاب هاوس

موضوعات :
۱- چشم انداز وزیر آموزش و پرورش
پزشکیان و انتصابات آن
۲- معیار های یک چشم انداز چیست ؟
۳- آیا چشم انداز وزیر پزشکیان
با معیار های چشم انداز هم خوانی دارد .

        سه شنبه
    ۱۳   شهریور  ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

۱۴۰۳ شهریور ۱۲, دوشنبه

بیانیه ۴۲ محکوم‌کردن قتل محمد میر موسوی

⬅️بیانیه شماره ۴۲ اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

از خون جوانان وطن لاله دمیده/ از ماتم سرو قدشان، سرو خمیده

موضوع:« اعلام مصیبت ملی قتل محمد میر موسوی در آستانه ی سالگرد ژینا مهسا امینی دختر ایران و دعوت از هموطنان جهت اتحاد و همبستگی ملی و انجام مقاومت ملی در برابر حکومت نامشروع»

✍🏿✍🏿✍🏿✍🏿✍🏿✍🏿

هموطنان عزیز و همکاران گرامی
درود بر شما

روز شنبه سوم شهریور ۱۴۰۳ باز خبر جنایت دیگری توسط ماموران نیروی انتظامی را شنیدیم.! این بار محمد میر موسوی بر اثر شکنجه در پاسگاه« لنگرود» به قتل رسید.!!

⬅️حکومت جمهوری اسلامی از روزهای نخست پیروزی انقلاب ۵۷, ضحاک وار، مغز ایرانیان زیادی را خوراک مارهای روی دوش خود کرده است.!!
«قتل محمد میر موسوی » ادامه ی قتل های اوایل انقلاب، تابستان ۶۷ تا کنون است.!!
طبق شواهد بین المللی بیش از ۴۰ هزار نفر از فرزندان ایران در ۴ دهه ی اخیر قربانی ضحاک شده اند.!!
جوانانی چون ژینا مهسا امینی، آرمیتا گراوند، خدا نور لجه ای، سارینا اسماعیل زاده، نیکا شاکرمی، پویا بختیاری و هزاران جوان دیگر.

⬅️سالهاست که معلمان کنشگر صنفی چون هاشم خواستار(۷۱ ساله) جواد لعل محمدی، محمد حسین سپهری و رسول بداقی در بند ضحاک اسیرند و تعداد بی شماری نیز با پابند الکتریکی در خانه ها محصورند اما باز « مختار اسدی» معلم فعال صنفی از خطه ی کردستان دلاور را که با کسر گروه بازنشسته پیش از موعد کرده بودند، دستگیر و در «اوین» زندانی کرده اند.!!

⬅️هنوز کنشگران صنفی کارگران ایران نظیر شریفه محمدی، ریحانه انصاری نژاد، ابراهیم مددی، داود رضوی و… در بندند.
« رضا شهابی و حسن سعیدی پس از چند سال تحمل زندان، دیروز  آزاد شدند»

👈🏽هنوز هزاران نفر از دانشجویان نخبه ی کشور چون علی یونسی و امیر حسین مرادی در زندان ها هستند و یا از دانشگاه تعلیق می شوند.!!

هنوز زنان و دختران شجاع و فهیم ایران چون نرگس بانوی ایران، نرگس محمدی و نسرین ستوده و… در زندانند و یا چون ژینا مهسا امینی تا آرزو بدری به خاطر حجاب اجباری « کشته» یا در « کما» هستند.!!

⬅️هنوز «مادران داغدار و دادخواه» اعتراضات مدنی ۹۶, ۹۸، ۴۰۱ و سقوط عمدی«هواپیمای اوکراینی» خواهان اجرای عدالت هستند اما « ضحاک» برخی از این مادران و حتی پدران، چون پدر و مادر پویا بختیاری را زندان کرده است.!!
هنوز هنرمندان مردمی چون « توماج صالحی» و « سامان یاسین» در زندانند.!!

پرستاران و کادر درمان با وجود سابقه خدمت درخشان در «دوران سیاه جنگ و کرونا» به دلیل عدم امنیت شغلی،کار سخت و اضافه کار تحمیلی با حداقل دستمزد, چنان عرصه بر آنان تنگ آمده است که تا کنون چندین پزشک و پرستار دست به خودکشی زده اند یا از شدت کار، چون الهه کاظمی به «کما» رفته اند.!!

پرستاران و کادر درمان نیز چون سایر معترضان اصناف مختلف پس از اعتراضات سراسری خود مورد حمله و بازداشت قرار گرفتند و پرستار فیروزه مجریان به « کما» رفت.

⬅️سوختبران در سیستان و بلوچستان و کولبران در کردستان همچنان آماج گلوله های نیروهای حکومتی قرار می گیرند تا حکومتیان خود به قاچاق بپردازند.!!

⬅️ما اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران با عرض تسلیت این مصیبت ملی به« خانواده محترم محمد میر موسوی و هموطنان گرامی»، از همه‌ی اقشار جامعه دعوت می کنیم تا در «آستانه ی سالگرد ژینا مهسا امینی دختر عزیز ایران» با ،«اتحاد و مقاومت ملی»، منشور مطالبات حداقلی۲۰ تشکل مستقل صنفی و مدنی ایران که به مناسبت جنبش#زن-زندگی-آزادی در ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ منتشر شد را عملی کنیم.
«یکی از اصول مهم این منشور حمایت و شرکت فعال در تجمعات اعتراضی اقشار مختلف است.»

وقت آن است که فعالان اصناف مختلف در مکانی امن یا در فضای مجازی هماهنگی لازم را جهت «ادامه ی اعتراضات همزمان همه اصناف » بعمل آورند تا با یک پارچه شدن اعتراضات، حکومت جنایتکار را پای میز محاکمه بکشیم.


  ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۱۴۰۳ شهریور ۱۱, یکشنبه

هرچه پول بیشتر کنکور بیشتر

https://x.com/khaksari902/status/1830208844317794710?t=iWIr8gaP4HT0_jRw5EqoXA&s=08



هرچه پول بیشتر، سهم کنکور بیشتر. نتایج کنکور نشان می‌دهد که در این رقابت ناعادلانه، جایی برای بیشتر خانواده‌های کارگر، کارمند و معلم وجود ندارد. این واقعیت تلخ، محصول جمهوری ناسلامی است. معلم خاموش، تا کی می‌خواهی در سایه ترس بمانی؟ منتظر چه هستی؟ 
#اعتصاب_سراسری_سه_شنبه_ها